jjemiolo: SK gra bardzo 'na własną rękę'. Oni najchętniej uczynilby z TLL swój trzecio- czy czwartorzędny hub. Natomiast za bardzo nie widzę, gdzie mieliby otworzyć połączenia z TLL. Jak sam mówisz, SK nie lubi się z LH (wszystko wskazuje na to, że masz rację), więc o dowozach do FRA czy MUC nie ma mowy. Ewentualnie mogę spróbwać otworzyć do BGO, GOT albo BLL, ale wątpię czy byłby duży popyt.
Według mnie SK będzie zwiększało ofertę z TLL do swoich hubów. To już się dzieje, SK oferuje nawet 4 loty dziennie do ARN. Dlatego odpowiadając na pytanie artykułu: nie. SK *już* walczy z LO.
Natomiast mam wrażenie, że w TLL jest bardzo silna konkurencja. Oprócz SK i Lotu-Nordici, kilka lotów dziennie do RIX oferuje BT, swoje zabiera też AY. Do tego dochodzi jeszcze oczywiście LH. Według mnie LO pownien jak najszybciej otworzyć połącznie z TLL do Rosji.
Ciekawie zapowiada się przyszłość TLL.
jjemiolo
2017-04-10 17:39
@YOBWN: absolutnie mozliwe, wszak nie ma zadnych oficjalnych przejawow zainteresowania LOtem ze strony SK albo odwrotnie. Poki co raczej sie nie kochaja. Moj komentarz odnosi sie jedynie do sugestii zawartej na samym koncu artykulu, ze nie jest wykluczone ze SK chodzi nie tyle o konkurencje z LO ale moze jakas forme wspolpracy, gdyz gdzies wyczytalem ze LH traktuje SK per noga a ich ambicje sie spore?
jjemiolo: Nie, to CityJet byłby partnerem dla LO, SK nie ma tu żadnego znaczenia. CityJet oferowałby loty swoimi samolotami, ale w barwach LO. Byłaby to więc konkurencja dla SK.
jjemiolo
2017-04-10 14:56
LO i SK jako partnerzy? Trudno to sobie w tej chwili wyobrazic ale nie wykluczone ze mialoby to sens. Skandynawia to bogaty rynek i peryferyjny wzgledem Europy co naturalnie nadaje sie na obsluge lotnicza. Potencjal Skandynawii lacznie z Polska wyglada jeszcze bardziej ciekawie zas WAW ma korzystne polozenie jako potencjalny wezel dla calegej polnocno-centralnej Europy przynajmniej na poludnie i wschod. Kto wie?