Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jjemiolo
2017-03-27 14:58
@_16fea: zgadza sie ze do UK niskokosztowscy zdecydowanie przewazaja ale tradycyjne linie sa tez poza LON. Jak porownasz moj poprzedni post sugeruje ze odpowiedni rozklad stworzylby tez dobre tranzyty na kraj, Europe Srodkowa i Wschodnia gdzie LO jest dobrze usadowiony. Smiem twierdzic ze wiekszosc pasazerow miedzy Polska a UK to Polacy, nie Brytyjczycy, ktorzy potencjalnie sa bardziej podatni na obsluge LOTu. Podobnie jest z wiara za naszej czesci Europy, ktora juz teraz lata przez WAW, a mialaby jedna trase wiecej do wyboru. Zreszta jak chyba wiesz LO jest w stanie zachecic spora liczbe klientow z Europy Zachodniej na trasy azjatyckie mimo ze stamtad jest o wiele wiecej polaczen i bardziej renomowanymi liniami. Cokolwiek bysmy narzekali LO jest coraz bardziej zauwazalny bo jest calkiem dobra linia. Jakby zaczal latac do MAN bylby jeszcze bardziej dostepny tak dla Polakow jak i Brytyjczykow. Jak cie nie ma nikt toba nie lata, ale jak masz dobry produkt (jak teraz LCC do UK) to klientela moze sie znalezc. A tej polskiej klienteli w srodkowej Anglii jest sporo, wiec o powodzenie tej trasy bylbym spokojny.
gość_16fea
2017-03-27 00:06
jjemiolo - Do UK latają w ponad 90 % tanie linie. I poza Londyn Lo nie poleci. Lysy ma racje. Nie wiem skąd masz mniemanie, że Brytyjczycy przez WAW polecą do innych miast w Europie. Siatka połączeń w Manchesterze jest o niebo lepsza niż na lotnisku Chopina.
jjemiolo
2017-03-26 22:17
@piotr76: to co piszesz to prawda ale sprzed 10-15 lat. Od tego czasu zmienila sie Polska, polski rynek, jak tez LOT i jego siatka. Sadze, ze odpowiedni rozklad lotow dalby nie tylko polaczenie MAN-WAW ale tez tranzyty na cala siatke LOTu. Na przyklad jedna para dziennie z wylotem z WAW kolo 20 oraz powrotem z MAN do WAW okolo 10 zapewnialaby szybkie tranzyty (przy obecnym rozkladzie) z/do: GDN, KRK, RZE, WRO, KTW (wkrotce?), BEG, OTP, BUD, KIV, CLJ, IST, HRK, KBP, LJU, LWO, MSQ, SVO, ODS, PRG, RIX, LED, SOF, SPU, TLL i VNO. Szereg tych tranzytow byloby dostepnych codziennie lub prawie codziennie stwarzajac konkurencyjna oferte dla bezposrednich operacji LCC (z reguly w wybrane dni). Bylby to tez dobry rozklad dla podrozy sluzbowych do Polski co daje szanse dobrego dochodu. Zakladajac ze do/z WAW byloby 30 klientow, dalsze 20 z reszty kraju (zapewne realistyczne zalozenie?) oraz dalszych 20 z lotnisk poza Polska (tez chyba realistyczne?), mamy 70% LF dla maszyny 100-miejscowej. Jest wiadome ze bezposrednia trasa kreuje dodatkowy popyt. Uwazam wiec ze MAN jest w pelni podatny na dochodowa trase LO. Dodatkowo "na wyspach" podobnie oceniam szanse do DUB i EDI (nie wykluczone ze niebawem stolicy niezaleznej Szkocji?!).
lysypiotr76
2017-03-24 21:40
Tak piszecie o tym Manchesterze. LO latał tam, ale głównymi klientami byli Polacy pracujący w UK. Nigdy połączenie nie było rentowne. By zmniejszyć straty połączenie przejęła spółka zależna od LO - Centralwings. Niestety żywot tej taniej linii mającej konkurować z innymi jej podobnymi liniami był krótkotrwały. Podsumowując, Manchester z Polski obsługują tanie linie. I LO nie ma tam co szukać.
jjemiolo
2017-03-24 20:02
Popieram sugestie obslugi LO do MAN i EDI. MAN bo centralnie polozony w Anglii, zas EDI chyba niebawem bedzie stolica nowego europejskiego panstwa wiec warto sie tam juz ustawic, poza faktem ze jest potencjal z/do Polski. Jestem tez za powrotem LO do DUB, choc wiem ze FR by sie pienil.
gość_41e2e
2017-03-24 19:29
Przecież LOTowski Centralwings latał do Edynburga z WAW. Trudno to więc nazwać 'totalną nowością'.
gość_9d845 Ja bym sie cieszyl jakby otworzyli jedno polaczenie. Z tego co pamientam to latali juz wczesniej do Manchesteru. To jest duze lotnisko i centrum buznesowe polnocnej Angli. Moze znajdzie sie czesc populacjii, ktora zaplaci troche wiecej za przelot niz ceny Ryanaira. Szkocja to by byla totalna nowosc. Niech LOT zaszaleje i otworzy loty do Edynburgha.
gość_9d845
2017-03-24 15:39
Również uważam, że LOT powinie zdecydowanie zwiększyć ilość lotów do Brytanii. Na pewno Manchester, Birmingham i Glasgow lub Edinburgh. Potencjał jest też w Bristolu, Liverpoolu no i może nawet w Belfaście lub Cardiff. Oczywiście wszystkich nie otworzą, ale 2 lub 3 z powyższych przydałoby się. Ciekawym pomysłem byłoby też LCY, lecz to jest głównie pod klientów biznesowych i sloty mogą być tam droższe.
gość_9dc02
2017-03-24 13:11
L59: To nie jest kwestia chcenia tylko bycia zmuszonym. Akurat w UK najłatwiej znaleźć prace naszym gastarbeiterom, bo większość uczy się angielskiego, poza tym rynek brytyjski był i jest najbardziej dla nas otwarty. Co wiec ma to wspólnego z popularnością?
Sorry, ale nie masz racji. Czy lubisz I linia metra czy nie jest bez znaczenia. Najpopularniejsza bo wiele osob chce z nej skorzystac tak samo jak Wielka Brytania, gdzie wiele osob chce pracowac i sie osiedlic.
gość_9786a
2017-03-23 23:43
Szczerze mówiąc, to mam watpliwości czy słowo "najpopularniejszy" jest w tym wypadku uzasadnione. Popularność zakłada bowiem dobrowolny wybór, w tym wypadku kierunku. O popularności mozna mowić raczej w kontekście wyjazdów wakacyjnych, ale do pracy? To trochę tak, jakby ogłosić, ze najpopularniejszym środkiem transportu w Warszawie jest I linia metra, tylko dlatego ze przewozi wiecej pasażerów niż jakakolwiek inna linia komunikacji. Tyle, ze nie dzieje się tak dlatego, ze wszyscy kochają jeździć akurat metrem, ale dlatego, ze po prostu przy tej linii mieszkają/pracują.
Wielka Brytania wciaz najpopularniejszym kierunkiem z Polski a LOT latat tylko do Londynu! Jak jestem w konsulacie Polskim w Edynburghu zawsze sa tloki. Poza Londynem sa tez wielkie skupiska Polakow w innych miastach. Proponuje zeby sie przyjrzeli lotom z Edynburgha, Manchesteru i Birmingham moze nawet Bristol.