Koncern IAG uruchomi dalekodystansowego low-costa

Koncern IAG uruchomi dalekodystansowego low-costa Barcelona to baza należącego do IAG przewoźnika niskokosztowego Vueling. Level będzie zapewne wykorzystywał Vuelinga do dowożenia pasażerów z miast w Europie i Afryce Północnej.Level początkowo będzie miał flotę dwóch airbusów A330-200 w konfiguracji dwuklasowej - samoloty będą miały 21 foteli w klasie premium ekonomicznej i 293 w ekonomicznej. Przewoźnik będzie...
18/03/2017 15:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2017-04-12 23:16   
greg0303 - Profil greg0303
Linie Level sprzedaly juz ponad 100 tysiecy biletow na swoje rejsy, od poczatku sprzedazy, ktora rozpoczela sie 17 marca.
greg0303 2017-03-31 15:53   
greg0303 - Profil greg0303
Linie Level będzie początkowo przewoźnikiem wirtualnym, do czasu uzyskania własnego certyfikatu przewoźnika lotniczego, a rejsy będą obsługiwane przez hiszpańską Iberię.

Prezes International Airlines Group (IAG), Willie Walsh, powiedział, że planowane jest oferowanie podobnych rejsów niskokosztowych z innych lotnisk w Europie w przyszłości. Barcelona będzie pierwszym portem lotniczym ze względu na obecność Vueling Airlines jako linii umożliwiającej dogodne połączenia przesiadkowe.
gość_8ecbe 2017-03-20 08:52   
gość_8ecbe - Profil gość_8ecbe
demar - tyle, ze BCN nie jest duzym hubem, to przede wszystkim lotnisko point-to-point i zdecydowana wiekszosc wzrostow generowana przez low-costy. Tym sie zasadniczo rozni od MUC.

Wydaje mi sie, ze plany rozwoju polaczen TATL sa mocno przeszacowane - to co udalo sie zrobic na rynku europejskim, nie jest do zrobienia na lotach do Ameryki. Mnostwo ludzi zaczelo podrozowac low costami w Europie ze wzgledu na czas - w 2h mozesz dostac sie do Paryza, czy Londynu, wybrac na tzw. city break. Czy ludzie beda latac do Nowego Yorku na weekend? Watpie. Nizsza cena z pewnoscia zwiekszy liczbe pasazerow, ale istnieje szklany sufit w postaci posiadanego wolnego czasu.

Z kolei dla kogos, kto podrozuje biznesowo, pchanie sie do BCN i stamtad do USA, zmiast bezposrednio LOTem z PL, czy Lufa via MUC/FRA kompletnie nie ma sensu.

Mysle, ze Level, jak i Norwegian najwiecej namieszaja na rynku Ameryki Poludniowej - pasazerowie wrazliwi cenowo, podrozujacy glownie w celu migracji zarobkowej.
piotrek737 2017-03-19 23:50   
piotrek737 - Profil piotrek737
gość_fa213 Idealnie to ująłeś. Rynek na tych trasach już jest mega zapchany, a jak widać będzie jeszcze gorzej. To że linia sprzedała 52 tys. biletów nie jest żadnym wyznacznikiem bo już nie takie sprzedaże były a teraz o tych przewoźnikach słuch zaginął.

gość_66c2e: Będzie zabawnie ;) Level climb to flight level :D
gość_b8962 2017-03-19 20:56   
gość_b8962 - Profil gość_b8962
Lotnisko MUC chyba by sie obrazilo na klasyfikacje jako port 2-ligowy.
Proponuje degradacje uzytkownika demar do drugiej ligi uzytkownikow p.com, w trybie natychmiastowym.
demar 2017-03-19 18:47   
demar - Profil demar
@gość_ddbbd: nie chodzi o jakość lotniska, czy opinie pasażerów, a liczbę pasażerów.

W roku 2016 jeśli chodzi o liczbę pax MUC był dziewiątym portem lotniczym w Europie z wynikiem 42,3 mln. Do piątego IST brakuje mu sporo, bo prawie 18 mln (lub 42%).
Co ciekawe to w roku 2016 BCN wyprzedziła MUC i znalazła się na siódmym miejscu (w roku 2015 BCN była na 10, a MUC na 7).
gość_ddbbd 2017-03-19 14:37   
gość_ddbbd - Profil gość_ddbbd
"Dodatkowo bardzo wzmocni to drugą ligę portów lotniczych w Europie (jako pierwszą traktuję pięć największych hubów: LHR, CDG, AMS, FRA, IST)."

Wg. tej definicji najlepsze lotnisko w Europie MUC to druga liga. Gratulacje dla autora wypowiedzi.
gość_66c2e 2017-03-19 11:45   
gość_66c2e - Profil gość_66c2e
Swietna nazwa. Kontrolerzy na pewno sie uciesza....
demar 2017-03-19 11:02   
demar - Profil demar
W sieci są informację, że tylko w piątek (17.03) LEVEL sprzedał 52 tys. biletów.
To całkiem spora liczba jak na dalekie loty i to dla nowej linii.

Wszystkie te działania IAG, Norwegian, czy innych linii bardzo mocno zmienią rynek lotów TALT oraz proporcje oferowanych foteli (np. biznes względem premium, premium względem economy). W ciągu dekady będziemy mieli zupełnie inne proporcje na rynku.

Dodatkowo bardzo wzmocni to drugą ligę portów lotniczych w Europie (jako pierwszą traktuję pięć największych hubów: LHR, CDG, AMS, FRA, IST). To też będzie bardzo ciekawe. Nie jest też jasne jaki to może mieć wpływ na lotniska w Polsce (np. do BCN można lecieć bezpośrednio z WMI, WAW, GDN, KRK, KTW, POZ).
gość_a8c9a 2017-03-19 09:45   
gość_a8c9a - Profil gość_a8c9a
Szkoda to pisać takie bzdury. Na tym polega wolny rynek że każdy może spróbować. Skoro jest Ryanair to pewnie nie powinien już powstać Wizzair?
Skoro są klienci to się dla nich przygotowuje usługę. Jeżeli ktoś woli zapłacić mniej bo ma mniejsze potrzeby to dlaczego mu tego nie dać. A IAG próbuje dywersyfikacji. Są linie pełnoserwisowe BA i Iberia. Taki quasi low cost jak Aer Lingus i wreszcie short haul low cost Vueling do którego dołącza teraz long haul low cost czyli Level.
gość_fa213 2017-03-18 20:26   
gość_fa213 - Profil gość_fa213
Zapychanie rynku na siłę plus przerośnięte ambicje. Zarabiamy całkiem dobrze gdzie indziej, ale boli nas, że linia z Norwegii kolonizuje hiszpański rynek, więc zrobimy tam własną firmę córkę, która ma niby konkurować z norwegian. Szkoda gadać...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy