Pliki cookies
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Koncern IAG uruchomi dalekodystansowego low-costa


Hiszpańsko-brytyjski koncern IAG zapowiedział uruchomienie nowej niskokosztowej linii dalekodystansowej z bazą w Barcelonie pod marką Level. Będzie ona konkurować głównie z Norwegianem.

18/03/2017 14:47
<>

gość_8c25d - Profil
gość_8c25d
  
Ile to dwa + pięć?

gość_8ecbe - Profil
gość_8ecbe
  
demar - tyle, ze BCN nie jest duzym hubem, to przede wszystkim lotnisko point-to-point i zdecydowana wiekszosc wzrostow generowana przez low-costy. Tym sie zasadniczo rozni od MUC.

Wydaje mi sie, ze plany rozwoju polaczen TATL sa mocno przeszacowane - to co udalo sie zrobic na rynku europejskim, nie jest do zrobienia na lotach do Ameryki. Mnostwo ludzi zaczelo podrozowac low costami w Europie ze wzgledu na czas - w 2h mozesz dostac sie do Paryza, czy Londynu, wybrac na tzw. city break. Czy ludzie beda latac do Nowego Yorku na weekend? Watpie. Nizsza cena z pewnoscia zwiekszy liczbe pasazerow, ale istnieje szklany sufit w postaci posiadanego wolnego czasu.

Z kolei dla kogos, kto podrozuje biznesowo, pchanie sie do BCN i stamtad do USA, zmiast bezposrednio LOTem z PL, czy Lufa via MUC/FRA kompletnie nie ma sensu.

Mysle, ze Level, jak i Norwegian najwiecej namieszaja na rynku Ameryki Poludniowej - pasazerowie wrazliwi cenowo, podrozujacy glownie w celu migracji zarobkowej.
20/03/2017 08:52  

  
gość_fa213 Idealnie to ująłeś. Rynek na tych trasach już jest mega zapchany, a jak widać będzie jeszcze gorzej. To że linia sprzedała 52 tys. biletów nie jest żadnym wyznacznikiem bo już nie takie sprzedaże były a teraz o tych przewoźnikach słuch zaginął.

gość_66c2e: Będzie zabawnie ;) Level climb to flight level :D
19/03/2017 23:50  

gość_b8962 - Profil
gość_b8962
  
Lotnisko MUC chyba by sie obrazilo na klasyfikacje jako port 2-ligowy.
Proponuje degradacje uzytkownika demar do drugiej ligi uzytkownikow p.com, w trybie natychmiastowym.
19/03/2017 20:56  

  
@gość_ddbbd: nie chodzi o jakość lotniska, czy opinie pasażerów, a liczbę pasażerów.

W roku 2016 jeśli chodzi o liczbę pax MUC był dziewiątym portem lotniczym w Europie z wynikiem 42,3 mln. Do piątego IST brakuje mu sporo, bo prawie 18 mln (lub 42%).
Co ciekawe to w roku 2016 BCN wyprzedziła MUC i znalazła się na siódmym miejscu (w roku 2015 BCN była na 10, a MUC na 7).
19/03/2017 18:47  

gość_ddbbd - Profil
gość_ddbbd
  
"Dodatkowo bardzo wzmocni to drugą ligę portów lotniczych w Europie (jako pierwszą traktuję pięć największych hubów: LHR, CDG, AMS, FRA, IST)."

Wg. tej definicji najlepsze lotnisko w Europie MUC to druga liga. Gratulacje dla autora wypowiedzi.
19/03/2017 14:37  

gość_66c2e - Profil
gość_66c2e
  
Swietna nazwa. Kontrolerzy na pewno sie uciesza....
19/03/2017 11:45  

  
W sieci są informację, że tylko w piątek (17.03) LEVEL sprzedał 52 tys. biletów.
To całkiem spora liczba jak na dalekie loty i to dla nowej linii.

Wszystkie te działania IAG, Norwegian, czy innych linii bardzo mocno zmienią rynek lotów TALT oraz proporcje oferowanych foteli (np. biznes względem premium, premium względem economy). W ciągu dekady będziemy mieli zupełnie inne proporcje na rynku.

Dodatkowo bardzo wzmocni to drugą ligę portów lotniczych w Europie (jako pierwszą traktuję pięć największych hubów: LHR, CDG, AMS, FRA, IST). To też będzie bardzo ciekawe. Nie jest też jasne jaki to może mieć wpływ na lotniska w Polsce (np. do BCN można lecieć bezpośrednio z WMI, WAW, GDN, KRK, KTW, POZ).
19/03/2017 11:02  

gość_a8c9a - Profil
gość_a8c9a
  
Szkoda to pisać takie bzdury. Na tym polega wolny rynek że każdy może spróbować. Skoro jest Ryanair to pewnie nie powinien już powstać Wizzair?
Skoro są klienci to się dla nich przygotowuje usługę. Jeżeli ktoś woli zapłacić mniej bo ma mniejsze potrzeby to dlaczego mu tego nie dać. A IAG próbuje dywersyfikacji. Są linie pełnoserwisowe BA i Iberia. Taki quasi low cost jak Aer Lingus i wreszcie short haul low cost Vueling do którego dołącza teraz long haul low cost czyli Level.
19/03/2017 09:45  

gość_fa213 - Profil
gość_fa213
  
Zapychanie rynku na siłę plus przerośnięte ambicje. Zarabiamy całkiem dobrze gdzie indziej, ale boli nas, że linia z Norwegii kolonizuje hiszpański rynek, więc zrobimy tam własną firmę córkę, która ma niby konkurować z norwegian. Szkoda gadać...
18/03/2017 20:26  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Kalendarz lotniczy