Pliki cookies
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Rząd chce otworzyć CPL do 2028 r.


Budowa Centralnego Portu Lotniczego nie potrwa więcej niż 15 lat, a jest szansa na jego uruchomienie już w 2027 lub 2028 r. - zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

15/03/2017 13:21
gość_8c25d - Profil
gość_8c25d
  
Jaki jest wynik mnożenie 0 razy trzy?

gość_39c5b - Profil
gość_39c5b
  
Dla wszystkich hurra-optymistów, wierzących w przeogromną ekspansję LOTu, itd. Po pierwsze lotnisko to nie tylko betonowy plac i budynek, to setki tysięcy dodatkowych projektów: dotyczących ATC, zaplecza, obsługi (w tym baza paliwowa) czy wreszcie ludzi. Zdajecie sobie sprawę z zatrudnienia kogoś na środku pola? Dyskutujecie o liczbach i wróżycie z fusów, ale taki projekt zaczyna się od rzetelnych analiz i badań, a nie opiera na nieaktualnych materiałach i gdybaniu. Doinwestowanie WAW i WMI da spokojnie kilka lat na uniknięcie armagedonu jak to opisujecie, ale jest wymagane do sensownej dyskusji.
1 dzień, 14 godzin temu  

gość_4f82f - Profil
gość_4f82f
  
Niestety wiele kłamstw i nieprawdy. Ostatnio Morawiecki mówił, że rząd wiele analiz wykonał. Pytam się jakich konkretnie? Jedyne znane to sprzed kilka lat i może strategia lotnicza dla Mazowsza. Poza tym NIC!!! I na tej podstawie i opowiadań bajkopisarzy podejmują decyzję o takiej skali. PO zarzucano, że niejasne, niejawne itp. ale tutaj to przecież urąga wszystkiemu, na byle jaki wydatek UE wymaga studium wykonalności a nasi "kształceni" twierdzą że oni nie potrzebują analiz, oni wiedzą. Koszty są zdecydowanie zaniżone, kasy z UE nie będzie, same koszty obsługi długu przekroczą kilkadziesiąt mln PLN rocznie. Bajki, ze Pribałtika i Rum/Węg będąć latać przez CPL - no nie wiem gdzie takich rodzą. Najgorsze, że żadna z instytucji nie ma własnej obiektywnej oceny, wszyscy przyklaskują, porty siedzą cicho, ULC siedzi cicho - w tej sytuacji zwykły człowiek, może mieć wrażenie że to pomysł przemyślany
6 dni, 17 godzin temu  

gość_ec355 - Profil
gość_ec355
  
obstawiam, że będzie LUZ z CPL
20/03/2017 20:01  

gość_3d668 - Profil
gość_3d668
  
A to wszystko w ramach "decentralizacji" ;)
20/03/2017 18:52  

gość_d7db7 - Profil
gość_d7db7
  
jezeli z CPL bedzie połączenie z LUZ to niech buduja
20/03/2017 17:42  

  
Oprócz CPL proponują CDK (Centralny Dworzec Kolejowy). Do kompletu proponuję CDPKS i CPT (Centralny Postój TAXI)
zobacz link
20/03/2017 16:30  

gość_928b0 - Profil
gość_928b0
  
a ja to widzę tak zamiast CPL duoport WAW i WMI. WAW jak LHR i HND- zero tanich linii i czarterów, WMI jak STN i NRT- czartery i tanie linie. Za dużo mniejsze pieniądze rozbudowujemy WAW i WMI, budujemy drugi terminal w WMI na jakieś 10-15 mln pasażerów, poprawiamy komunikację WMI z miastem, zarówno transport drogowy jak i kolejowy. Z WAW lata tylko LO, LH, EK i inne tradycyjne linie. FR, W6, wszystkie czartery (w tym longhaule LO i TUI latają z Modlina). Dzięki temu odpada jakieś 5 milionów pasażerów z Okęcia. Nie piszcie, że nie da rady zmusić czartery i W6, żeby latały z Modlina, jest to jak najbardziej do zrobienia, oficjalnymi i nieoficjalnymi metodami.
20/03/2017 10:23  

gość_00546 - Profil
gość_00546
  
CPL w 2027 lub 2028? Ha! Koń by się uśmiał. Jak będzie za 20 lat to będzie bardzo dobrze. I jeśli będzie kosztował "tylko" 50 miliardów to będzie super tanio. Nie zapominajmy że to jest spółka Skarbu Państwa, worek bez dna z którego bierze się do upadu. A za 20-30 lat, jeśli pan Elon Musk się nie myli, połączenia lotnicze w Europie zostaną zastąpione przez Hyperloop i trzeba będzie 3 lub 4 mega lotniska dla połączeń między kontynentalnych. Czy myślicie że CPL będzie jednym z nich? Wątpię.
18/03/2017 20:49  

gość_06d41 - Profil
gość_06d41
  
Komus sie przysnil wielki pomnik i wdraza to do realizacji, rozumiem ze na LOT tez bedziemy sie skladac jako obywatele aby moglo ta docelowa ilosc pasazerow obsluzyc. Juz dokladamy do kopalni w rachunkach za prad wiec co tam na LOT tez damy rade.

Ktos tam sadzi ze pasazerowie lowcostow beda ciagna na to centralne lotnisko aby poleciec za 80PLN jak na kolej beda musieli wydac drugie tyle ?? A LOT to marzy o takiej ilosci pasazerow tylko ze to nie realne jest przy obecnej sytuacji ekonomicznej i politycznej na swiecie.
18/03/2017 20:38  

gość_50884 - Profil
gość_50884
  
"Centralne" ? Jakie ono Centralne? Dla mnie i dla Polski Zachodniej glownym portem jest Berlin Tegel oraz Schönefeld. Wiecej kierunkow, atrakcyjniejsza oferta cenowa i szybki dojazd.
Chce by LOT sie rozwijal i z checia latalbym nim np z Poznania czy Wroclawia, ale na pewno nie bedzie takiej okazji.
CPL to chore urojenia i brednie Kartofla z Zoliborza.
17/03/2017 16:11  

  
malin: Tego nie napisałem. Nie manipuluj. Napisałem jedynie, że poprzednicy ogarniali Orliki, jako łatwiejsze. W każdym bądź razie tematu lotniska dla Warszawy nie ogarnęli - chyba, że w taki sposób, jak zbudowanie drogi S2 na rezerwie terenu pod równoległy pas na Okęciu. Zaiste, należy im się medal z kartofla.
17/03/2017 15:22  

gość_57f53 - Profil
gość_57f53
  
cantus: obecny rząd na razie tylko pokazuje slajdy i dużo mówi. Robi niestety niewiele, ale fakt, umożliwia np. pilarzom robienie dużych wycinek. To bedzie problem, dla naszych dzieci, bo nie dla takich co mając prawie 70 lat rządzą bezkarnie z tylnego rzędu.
17/03/2017 15:14  

gość_a3047 - Profil
gość_a3047
  
@malin - A co mi tam dzieci, ja jestem liberałem.
17/03/2017 14:26  

  
Cantus: naprawdę uważasz, że dla osób z kresów Polski ważniejszy jest wielki nowy port lotniczy z którego nigdy nie skorzystają, czy może boisko koło szkoły, dzięki któremu dzieci mają co robić zamiast pić i palić papierosy?
17/03/2017 13:49  

gość_b90ef - Profil
gość_b90ef
  
Jakim to hubem przesiadkowym ma być W-wa? I to jeszcze podobno ma championem ma być LOT, który ma pewnie z 10 tras pozaeuropejskich i za bardzo tego nie rozwinie. Po Europie nikt nie będzie latac z CPL tylko ze swojego lotniska regionalnego co jest chyba logiczne
17/03/2017 10:47  

gość_bfa7e - Profil
gość_bfa7e
  
cantus: Orliki co jak co były potrzebne, zobacz ile osób z nich korzysta, przydałoby się ich więcej.
17/03/2017 09:12  

  
@gość_dc231: Z góry pewne są jedynie śmierć i podatki, a Warszawa bezsprzecznie wymaga nowego lotniska. Poprzedni rząd to olewał, obecny - działa. To budzi frustrację wielu wpatrzonych w słońce Peru. Ich problem.
17/03/2017 09:02  

gość_abc66 - Profil
gość_abc66
  
Pcharasz ty taki mądry jesteś i mówisz, że przestępstwa trzeba składać do prokuratury. W przypadku PIS-u jest inaczej bo ma władze absolutną i każdy o tym wie tak samo jak to, że PIS kradnie. Lepiej sie przyjrzeć uważnie procesowi tego młodego z seicento. A co do PISu, że kradnie to oczywiste przykładem jest 500+. Zabieranie jednym i dawanie innym to tym samym trudnił sie Janosik i został potem słusznie powieszony. Temat CPL-u jest polityczny, bo rząd chce wydać miliardy nie swoich pieniedzy.
17/03/2017 08:54  

gość_dc231 - Profil
gość_dc231
  
cantus: za komentarz do hasła "nowe lotniska" wystarcza dwa słowa: Gdynia i Radom. A z Orlików większy pożytek niż z kolejnych lotnisk, zwłaszcza takich, które z góry skazane sa na porażkę.
17/03/2017 07:43  

  
Ta decyzja nie mogła być inna, skoro i Okęcie, i Modlin są na skraju przepustowości. Jest o kilka laty spóźniona. Poprzednicy woleli budować arcypotrzebne Orliki. Najwyraźniej temat nowego lotniska ich przerastał. Orliki były łatwiejsze do ogarnięcia.
17/03/2017 07:04  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Kalendarz lotniczy