Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_eb0b3
2017-03-13 15:40
I co , oczywiście imienia Lecha Kaczyńskiego.
gość_a3047
2017-03-13 15:37
Uważam że z CPL będzie troche jak z metrem w Warszawie. Do ostatniej chwili próbowano je zablokować twierdząc że nas na to nie stać, że możemy bardziej ekologicznie, że dorożki lub rowery itd. Po wyboduwaniu nikt juz nie pamięta jak było i nikt nie wyobraża sobie Warszawy bez metra.
Oczywiście ten wybor z jakis względów jest za równo pozytywny jak i negatywny. Przedewszystkim in plus zaliczyć mozna fakt jakis ruchów w tym temacie. O ile sam zaliczam sie do przeciwników robienia CPL "w polu" i uważałbym rozbudowę Modlina za sensowniejsza to jednak lepsza decyzja niz 1000 lat wahania nad jej podjęciem. Jednak in minus uwazam spóźnienie jej o dobrych kilka lat. Lotnisko to nie dom rok dwa nie powstanie a Okęcie juz sie zapycha w Schengen wiec niezbędna na pewno bedzie wspominana inwestycja w pirs południowy. Szkoda jednak grubych milionów wydanych na inwestycje ktora bedzie zamknięta (moze chociaz czesc infrastruktury ruchomej da sie ponownie wykorzystać)
Co do lokalizacji miałem ostatnio okazje jechać w srodku tygodnia zarówno trasa S8 jak i A2 i juz teraz jest tam ciasno a jak dochodzą Tiry to wręcz autostrada robi sie jednopasmowym szlakiem co chwila zakłócaym przez wyprzedzające tiry. Wiec tu nie tylko budowa kolei ale uwazam ze gruntowna przebudowa dwoch dopiero co oddanych do użytku dróg -> kolejne miliardy
Czas realizacji podawany przez optymistów 8/10 lat jak dla mnie nie realny rok 2035/40 mysle ze w zasiegu a wtedy moze i LOT bedzie wystarczajaco duży i stabilny by wykorzystać potencjał
CPL to patrzenie w przyszlosc. LOT po odebraniu wszystkich zamowionych B787, bedzie miec 17-scie szerokokadlubowcow, a juz teraz odprawa 4 naraz stwarza problemy logistyczne. Do tego przybywa obcych przewoznikow z A330, B777 i B767. Poza tym dzieki CPL Polska skorzysta na zwiekszonych mozliwosciach cargo. Zgadzam sie ze ta decyzja powinna byc podjecta 10 lat temu.
gość_91927
2017-03-13 14:08
Przyjmujac ze oddanie do uzytku nowego lotniska pod Berlinem zajmuje lata (juz wielokrotnie zmieniano termin) to nowe lotnisko w Polsce jest nierealne (bedzie trwalo to wiekami).
gość_2975b
2017-03-13 13:46
Fajne zdjęcie do artykułu. To, na którym jest kamieni kupa.
gość_d2e1e
2017-03-13 13:36
Brawo dla tego rządu za podjęcie kilku ważnych decyzji. CPL jest jedną z nich. Krytycy tego przedsięwziecia bądź nie rozumieją zagadnienia, bądź ślepo nienawidzą obecną opcję polityczną. Mi bardziej sensowna wydaje się rozbudowa Modlina, no ale świat nie jest doskonały.
gość_9b961
2017-03-13 13:05
Przecież LOT nigdy tak nie urośnie. Więc budowa CPL-u mija się z celem. Skoro ma LO przewozić 17 mln. pax. to oznacza ponad 200 % wzrost w 8 lat. Bajki, bajeczki ......
gość_f16bc
2017-03-13 12:35
8
gość_fede1
2017-03-13 12:26
Tak z mapki to CPL gdzies między Grodziskiem a Żyrardowem.
A kaska jak najbardziej od Chińczyka może być. Chińczyk zbuduje i w zamian za to dostanie w użytkowanie na 30 lat, a po tym czasie CPL przejdzie na własność Min. Skarbu RP.
:D
lysypiotr76
2017-03-13 12:17
Opanujcie trochę emocje. Bo administrator zamknie możliwość komentowania jak ostatnio.
gość_16fea
2017-03-13 12:12
Wszyscy komentatorzy będący za CPL-em może łaskawie wyjaśnią gdzie znajdą pieniądze na jego budowę? Może wyślemy faceta od załatwiania rzeczy niemożliwych ( ministra Waszczykowskiego) do Chin. Ma taką skuteczność, że załatwi kasę na jego budowę. Ma jeszcze jeden kierunek gdzie Polsce nie odmówią pomocy....................San Escobar.
gość_a3047
2017-03-13 11:41
@banan - nie zrozumiałes mnie. Chodziło mi o to że tym razem nie było żadnego zacietrzewienia politycznego w artykule. Oczywiście że jest to decyzja polityczna - jak każda którą podejmuje organ władzy politycznej, każde lotnisko pasażerskie zostało wybudowane na takiej podstawie. Chodzi o to żeby nie było argumentów typu 'oszołomy dorwały się do władzy' lub 'zdrajcy dorwali się do władzy' bo to nie są argumenty tylko projekcje stanów psychicznych dyskutantów.
gość_5cfc4
2017-03-13 11:37
Jaka bzdura, zoliborski karakan i jego sekta wymyslili sobie pomysl, a nie maja pojecia jakie sa realia na rynku lotniczym. Abstrachujac juz od braku silnego, globalnego przewoznika.
BER jaki sie rodzi w bolach, w koncu bedzie oddany do uzytku. Juz teraz cala zachodnia
Bedzie porazka, no chyba, ze PiS-owska sekta sie do 2020 zmyje z politycznego podworka i nie narobi wiekszych gospodarczych szkod, ale widzac na obecne poczynania, bedzie trudno. Zostawia kupe syfu.
gość_b5689
2017-03-13 11:26
To mi przypomina wstawianie telewizora w okno przez Pawlaka do zdjęcia, żeby Dżonu wiedział, że "u na też kolorowy jest". Kaczafi zaścianek ma w płatach czołowych i żadne lotnisko tego nie zmieni. Poza tym LCH jest cool.
pasazer93
2017-03-13 11:24
W końcu jakiś postęp, nie możemy być wiecznie marginesem Europy w każdej branży.
voyager1
2017-03-13 11:21
Nie będzie żadnego CPL bowiem w 2019 PiS przegra wybory i tyle w temacie. Jakieś urojenia i rozdmuchane ambicje kaczora nikogo nie interesują.
Doskonała wiadomość. Nareszcie trudne i ambitne decyzje polityczne nie są odkładane w mglistą i nieokreśloną przyszłość ze strachu, lenistwa, serwilizmu, łapówkarstwa itp. Bez takich decyzji politycznych nie ma rozwoju.
gość_8caea
2017-03-13 11:11
gość_fede1, LCJ już teraz powinna iść do zaorania. Ciągłe spadki, mały potencjał i brak wartościowych połączeń to wystarczający powód.
gość_3d668
2017-03-13 11:09
No to rodacy,czekamy...! na nowe podatki :)