Raport: Taksówki na polskich lotniskach

Raport: Taksówki na polskich lotniskach Kilkanaście lat temu pierwszymi słowami, które słyszeli pasażerowie opuszczający halę odbioru bagażu na polskich lotniskach były zwykle - "Może taksóweczkę?".Korzystanie z tych "taksóweczek" - z prawdziwymi niemających nic wspólnego - było finansową rosyjską ruletką. Kierowcy za kurs potrafili zażyczyć sobie kilka razy więcej, niż wynosiła normalna stawka. Na oszustwa...
07/03/2017 14:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Latawiec11 2018-03-15 17:27   
Latawiec11 - Profil Latawiec11
Ja kiedy muszę udać się na lotnisko zawsze korzystam ze swojego samochodu i wybieram np. z tej strony parkingi strzeżone zobacz link Taniej wychodzi mnie pozostawić samochód nawet na tydzień niż płacić za kurs z i na lotnisko Chopina na Okęciu. Częste roboty drogowe nie pozwalają na jazdę jedną trasą i nigdy nie wiem ile wyniesie mnie rachunek za przejazd, a takie miejsce parkingowe ma zawsze podobne stawki (różnic mogą się o kilka złotych).
gość_90c92 2017-11-23 23:41   
gość_90c92 - Profil gość_90c92
Szczerze? Uważam, że zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wycieczka na lotnisko własnym samochodem. Zawsze można zostawić go na jakimś dobrym parkingu (nieopodal Lotniska Chopina jest to Parking LOTNISKO zobacz link :-)). Lepiej zdecydować się na ten krok niż nabijać kabzę nieuczciwym korporacjom...
gość_a9d16 2017-03-08 08:58   
gość_a9d16 - Profil gość_a9d16
Dokładnie tak @pcharasz, niech lotnisko wydzieli odpowiedni pas postojowy bez żadnych ograniczeń, np. dalej od terminala, za który pobiera opłatę postojową od ubera (nie mylić z kierowcami) i będzie święty spokój, a co do licencji, to gosć 10f8e, jesteś kompletnie oderwany od rzeczywistości i widać, że nie masz bladego pojęcia, na jakich obecnie zasadach wykonywane są przewozy uberem, sami pasażerowie często go sobie chwalą (zwłaszcza na terenie lotniska) niż korzystają ze złodziejskich korporacyjnych lotniskowych taksówek, które nie spełniają żadnych dodatkowych kryteriów,a jedynie wspólnie z lotniskiem nakręcają mafijny i wyłączny rynek na przewozy. Co do licencji, wystarczy, że prowadzisz własną działalność gospodarczą i przewóz sam w sobie jest w zgodzie z prawem.
pcharasz 2017-03-08 02:54   
pcharasz - Profil pcharasz
Co do licencji, działalność Ubera sama w sobie nie jest nielegalna i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kierowcami Ubera były osoby z licencjami. To, że jest inaczej, to już inna sprawa. Co do działalności Ubera, najlepiej pójść śladem lotnisk amerykańskich i po prostu zacząć na Uberze zarabiać.
sarmata0167 2017-03-07 22:28   
sarmata0167 - Profil sarmata0167
Zanim rozgorzeje dalsza dyskusja w temacie ubera.
W świetle obowiązujących na terenie RP przepisów, zarobkowe przewozy osób wymagają uzyskania licencji. Niestety kierowcy ubera ani sam uber nie posiadają tego dokumentu a co za tym idzie przewozy wykonywane są nielegalnie. Nie widzę więc potrzeby ułatwiania uberowi prowadzenia nielegalnej działalności.
gość_77ecf 2017-03-07 22:21   
gość_77ecf - Profil gość_77ecf
Pan redaktor jak zawsze, oderwany od rzeczywistości. Proponuje przylecieć na Okęcie po 21, kiedy laduje cała Europa by Lot, a oferentów nielicencjonowanych przewozów znajdzie się co najmniej kilku. Owszem, nie tylu co 5-10 lat temu, ale mimo wszystko. Na "rekomendowanym" postoju panuje za to totalny bałagan. Gdyby lotnisko odpowiednio wygrodzilo zarowno miejsce na kolejkę, jak i miejsce do zabierania pasażerów, jak to ma miejsce na wielu lotniskach, mozna byłoby mowić o porządku, ale tak jest wolna amerykanka. Ktoś, kto jest przyzwyczajony do uporządkowanego ruchu taxi moze dostać oczopląsu, a na koniec poczuć się totalnie nabity w butelkę, bo okaże się, ze taksówkarze podjeżdżają bez ładu i składu, a kolejkę maja głęboko gdzieś, dla nich liczy się ze klient dopadł drzwi, a to czy czekał wcześniej w kolejce, czy doszedł na chama z boku nikogo nie interesuje, zwłaszcza chłopczyków w odblaskowych kamizelkach, którzy sa równie natrętni jak kiedyś panowie w skórzanych kurteczkach.
goluz 2017-03-07 20:21   
goluz - Profil goluz
Patrzę i nie wierzę - Pan Pytlos który kiedyś bzdur nawypisywał o LUZ jest teraz rzecznikiem PPL o_O
gość_10f8e 2017-03-07 19:24   
gość_10f8e - Profil gość_10f8e
Skandal i złodziejstwo to jest własnie UBER !!! A pasażerowie mają wiele innych możliwych środków transportu więc lotnisko nie musi się nikomu odwdzięczać a szczególnie jakiejś złodziejskiej i oszukańczej amerykańskiej firmie.
gość_a9d16 2017-03-07 18:17   
gość_a9d16 - Profil gość_a9d16
Kierowcy Ubera w Warszawie żądają od Lotniska Chopina stałego dostępu do strefy Kiss&Fly, a nie tak jak jest obecnie, że do strefy tej można wjechać jedynie raz na 30 minut !, (za złamanie przepisu naliczane od razu 30 zł za sam wjazd), co w praktyce uniemożliwia odebranie pasażera z lotniska po dowiezieniu na nie poprzedniego pasażera. Przypominam jednocześnie, ze na poziomie przylotów, jak również poza tą strefą obowiązuje całkowity zakaz zatrzymywania, skutecznie egzekwowany przez niebieskich ludzików i nagradzany 200 zł mandatem. Tak się warszawskie lotnisko odwdzięcza kierowcom, którzy de facto dowożą im klientów. Skandal i złodziejstwo !!!
kemot97 2017-03-07 17:26   
kemot97 - Profil kemot97
Panie Redaktorze - te czasy jeszcze nie minely. Nadal w Warszawie, ale tez Gdansku mozna spotkac Panow oferujacych 'taksoweczke'. Z tymi limuzynami z bajerami i wi-fi oraz kultura samych kierowcow, tez bym nie przesadzal.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy