greg0303
2017-02-28 06:13
AIRBUS
Ogólnie zamówień do realizacji: 6874
Samoloty wąskokadłubowe: 5645
Samoloty szerokokadłubowe: 1229
Dla uproszczenia przyjmujemy średnie ceny katalogowe:
Samoloty wąskokadłubowe (cena A320neo): 100 milionów USD
Samoloty szerokokadłubowe (cena A380-800neo): 250 milionów USD
Kalkulacje:
Samoloty wąskokadłubowe: 5645 x 100 milionów USD = 564,5 miliarda USD
Samoloty szerokokadłubowe: 1229 x 250 milionów USD = 307,25 miliarda USD
Suma:
6874 samoloty = 871,75 miliarda USD
Oczywiście zaniżone zostały ceny w obu kategoriach, przyjmując średnie ceny odpowiednio 100 milionów USD dla samolotów wąskokadłubowych (A321neo jest 25% droższy, niż A320neo) oraz 250 milionów USD dla samolotów szerokokadłubowych (A350-900 to 305 milionów USD, a A380-800 to 428 milionów USD).
Czyli łączna wartość zamówień do realizacji przekracza na pewno 1 bilion USD (ceny katalogowe), ale na pewno nie wynosi aż 100 bilionów USD.
gość_83db3
2017-02-27 23:41
100 mld, nie 100 bln USD. Tak to jest, jak się tłumaczy artykuły z angielskiego.