LOT na plusie w 2016 r.

LOT na plusie w 2016 r. Dokładne wyniki finansowe przewoźnika będą znane po audycie, zapewne w kwietniu. Ale już teraz wiadomo, że linia na działalności podstawowej, czyli na przewozie pasażerów, zarobiła ok. 200 mln zł. To wynik równy najbardziej optymistycznym prognozom na zeszły rok. Na razie LOT nie podaje, jaki był wynik na poziomie netto oraz jak zmienił się poziom kapitałów własnych....
08/02/2017 13:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_1c339 2017-02-15 23:28   
gość_1c339 - Profil gość_1c339
@ mietek: Na jakie trasy jest przeznaczony i ile godzin będziesz leciał w 767 a ile w 320? Czy rozumiesz dlaczego na krótkich trasach wąskie siedzenie z małym rozstawem między rzędami jest do zaakceptowania a na długich nie? Zacznij człowieku trochę myśleć, to naprawdę nie boli.
mietek 2017-02-15 13:44   
mietek - Profil mietek
@gość_4fadd: Próbując odpowiedzieć na Twoje zarzuty to LO wprowadza te 8 miejsc w rzędzie pewnie dlatego, że taki jest popyt i że pewnie zaoferuje niższą cenę. Nie chcesz, nie leć. Kup sobie bilet z przesiadką i nie zawracaj gitary:) A swoją drogą konfiguracja w A320neo LH chyba jest ciaśniejsza niż w FR więc jak widać nie tylko LO przechodzi takie zmiany.
gość_0bf25 2017-02-13 11:20   
gość_0bf25 - Profil gość_0bf25
A ja cały czas nie wiem czemu lot nie może (jak ktoś wcześniej zasugerował) brać dopłat z regionów na tych samych zasadach co RYR i WIZZ
gość_4fadd 2017-02-13 08:09   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
@ mekki. Nie da się z tobą i tobie podobnymi prowadzić rzeczowej dyskusji. BRAWO! Wygrałeś. Możesz zameldować przełożonym że zawodnik zwątpił bo już nie ma sił walczyć z głupotą. A na pożegnanie podaję link gdzie możesz sprawdzić 4 gwiazdkowe linie lotnicze z Afryki: http://www.airlinequality.com/ratings/4-star-airline-ratings/ Dla przypomnienia tylko wspomnę że LOT zalicza się do 3 gwiazdkowych linii. A tu możesz poczytać opinie pasażerów o LOcie: zobacz link Żegnam.
usuniety 2017-02-13 07:02   
usuniety - Profil usuniety
gość_4fadd, po pierwsze to nie mam zadnych zawodowych powiazan z LOTem. Po drugie, to twojego jeczenia nie da sie juz czytac. Jak znam ludzi, to jesli nie sa w stanie podac zadnych pozytywow a widza tylko negatywy, to znaczy ze wcale nie chca widziec tych pozytywow. LOT gorszy od linii afrykanskich? Rozumiem, ze chodzi ci o te linie ktore maja zakaz lotow do EU. Tym porownaniem po prostu udowadniasz swoj smietnikowy poziom i nie mam zamiaru dalej z takich zerem dyskutowac. Leciales wszystkimi klasami i nigdy nic ci sie nie podobalo? To swiadczy o twoim charakterze, juz ja znam takich przedmadrzalych, ktorym nigdy nie dogodzi i z kazdej pierdoly zrobia artykul w gazecie. I za kazdym razem kiedy o czyms opowiadaja, dokladaja cos nowego zeby tylko udowodnic jak to tragicznie jest, akurat w tym wypadku w 787 LOT. Zrob wiec krok dalej w swoim negatywnym stosunku do LOT i nie wchodz wiecej na ich poklad, a zrobisz tym samym przysluge i linii i czytelnikom.
gość_4fadd 2017-02-12 22:00   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
@ mekki. Gdzie są jakieś konkrety i sensowne argumenty w twojej odpowiedzi? Odpowiedz na konkretne zarzuty i problemy a nie serwuj typowe siano z LOTowskiego Public Relations. I tak jak już napisałem, krytyków LOT ośmiesza lub robi z nich idiotów zamiast wykorzystać do lepszego działania a ty swoją odpowiedzią to dokładnie potwierdzasz. To jest ta mentalność LOTu. Serwis i komfort w samolocie może być gorszy niż w Afryce (w tym miejscu muszę część Afrykańskich linii przeprosić bo niektóre są lepsze niż LOT) ale Polacy powinni latać LOTem i was kochać bo to jest Polska linia. Czy to są jakieś żarty czy macie ludzi za idiotów? Dzięki Bogu za konkurencję i nie chcę wiedzieć co by to było gdyby LOT miał monopol na latanie w Polsce. Sam kilka razy doświadzczyłem waszej "gościnności" i "wspaniałego" serwisu na pokładzie waszych "cudownych" 787 i to bez względu w której klasie leciałem a leciałem w każdej. Dlatego wybieram inne linie a nie LOT i nie ma to nic wspólnego z jakąś antypolskością, jak to napisałeś i jak LOT to ludziom tłumaczy, tylko z waszym dziadowskim poziomem usług. I do póki tego nie zrozumiecie możecie zapomnieć o prawdziwym rozwoju który planujecie i ilość samolotów nie jest tu głównym czynnikiem tylko podejście pracowników do wykonywania swojej pracy oraz wygoda i komfort w samolotach a szczególnie na długich trasach. Sądząc jednak po waszych odpowiedziach obawiam się że to do was nigdy nie dotrze i doprowadzi do waszego upadku czego w sumie wam nie życzę pomimo że już nie korzystam z waszych usług.
usuniety 2017-02-12 10:44   
usuniety - Profil usuniety
Proponuje ignorowac malkontentow, ktorzy siedza i tak przed komputerem, lataja dwa razy w roku jak trafia promocje w wizzairze i samoloty LOT widzieli co najwyzej na pasazer.com. Czego by nie pisano o LOT to i tak zaczna rzucac g**nem bo oni sa przeciez swiatowi i jakby juz w ogole gdzies mieli leciec to wybraliby LH albo BA. Dla BA to by nawet do Warszawy dojechali, albo do Krakowa. Sami znawcy tematu. Juz to widze, czym by latali gdyby LOT upadl. Lufthansa podstawilaby im od razu A321 albo i grubasa z kazdego regionu bo bylby taki popyt, ze by sie az zabijali o bilety. Juz nie mowiac o tym, jak im inne linie legacy pootwieralyby polaczenia i to bezposrednie a nie przez jakies tam Amsterdamy, Heathrowy i Charle de Gaulle. A juz w ogole nie wspominajac jak byliby dumni ze leca fantastycznym zagranicznym przewoznikiem a nie tam dzadowskim LOTem z epoki PRL. Jestescie po prostu zalosni i smieszni i przez takich jak wy czlowiekowi w Polsce odechciewa sie dzialac, cos robic, inwestowac bo wy i tak bedziecie miec kompleksy i pojdziecie do obcej firmy, byleby nie do PRL. Zal.
gość_4fadd 2017-02-10 17:29   
gość_4fadd - Profil gość_4fadd
@ vscrew. Widzę że LOTowski Public Relations nie próżnuje i bardzo dobrze bo w końcu za to pieniądze bierzecie tylko żebyście jeszcze z sensem pisali to można by dyskutować. Ale skoro coś nasmarowałeś to ci odpowiem. "Najpiękniejsze stewardessy"? Jaja sobie robisz czy tak kazali ci napisać? A gdyby nawet to pasażerowi jeszcze chodzi o profesjonalizm a nie samo piękno i traktowanie pasażera jak kolesia a z tym panie z LOTu mają poważne problemy. Co mi z tego że lalunia w mundurku przechadza się w samolocie z głową w chmurach i udaje że nikogo nie widzi jak o nic nie można ją poprosić bo jak odpowie albo warknie to się słabo robi. Samoloty natomiast mogą mieć super duper hi-tech ale do póki siedzenia są ciasne i niewygodne a loty są ciągle opóźnione to kogo to obchodzi jaki to jest samolot. W dodatku nawet jak coś jest dobre to wy potraficie to zepsuć. Nawet ze starego ale wygodnego 767 z 7 fotelami w rzędzie potraficie zrobić gabinet tortur w nowym wydaniu wstawiając 8 siedzeń to jest około 15,5 cala na fotel. Czy to jest ta troska o pasażera? I do kogo macie pretensje że wiele ludzi woli latać innymi liniami? Dotarło kolego? Dlatego tacy jak ty mają zatrudnienie bo LOT tymi problemami nie jest zainteresowany bo wy z PR macie tylko dbać o ładny wizerunek i trudne tematy zamiatać pod dywanik i bagatelizować a krytyków ośmieszyć lub zrobić z nich idiotów żeby nikt z nimi się nie utożsamiał. I jeszcze jedno, niech ktoś bez kontaktów i znajomości spróbuje dostać pracę w LOcie, powodzenia. Dlatego pracownicy LOTu są jacy są, bardzo często bezczelni i aroganccy bo przecież nikt ich nie zwolni. Taki jest LOT i dlatego jest tak krytykowany a "polskie piekiełko" nie ma z tym nic wspólnego.
vscrew 2017-02-10 09:18   
vscrew - Profil vscrew
@Blazej UK Akurat BA zupełnie nie lata z brytyjskich regionów nigdzie poza rejsami do LHR. Nawet z Manchesteru, wszystko lata przez Londyn. Właśnie prześledzilem ich siatkę połączeń na ba.com
gość_1c339 Zastanawia mnie skąd wiesz na temat mentalności w LOT i że nie zmieniła się od 30 lat? Bo ja jakoś widzę setki młodych ludzi, nawet w samym zarządzie, głównie 30-i 40-latków, doświadczonych managerów z dużych firm konsultingowych ( wystarczy wpisać pracowników LOTu w Linkedin...) a na pokładach lata praktycznie sama "młodzież" - prawdopodobnie ok 70% załóg nie ma nawet 30 lat... Ciekawe wnioski....
A wracając do tematu artykułu, nie spodziewałem się niczego innego niż polskiego piekiełka. Mieszkając w UK widzę, jak straszna zaściankowość i ograniczenie mentalne jest w tym kraju, i co najgorsze, wciąż pokutuje fakt, że co polskie jest be - LOT może mieć najnowsze samoloty, najlepszy serwis pokładowy, najpiękniejsze stewardessy, a i tak polaczki napiszą, że jedna miała krzywe zęby, a bułka była stara. Niemcowi, chociażby miał zapłacić dużo więcej kasy za bilet, przez gardło nie przejdzie krytykowanie LH, podobnie jak Francuzowi AF, o Skandynawach, którzy latają przeraźliwie drogim SASem, z sypiącymi się samolotami i płatną szklanką wody - ale 40 milionów wciąż nimi lata i są dumni. Tylko polaczkom przeszkadza, że polska firma wychodzi na prostą i zarabia. Pięknie.
Blazej UK 2017-02-09 22:45   
Blazej UK - Profil Blazej UK
@cani. Masz racje BA lata tylko z Heatrow. Zobacz sobie najpierw skąd i dokąd lata BA a potem wypisuj te swoje wypociny bo dziś ja ci mogę napisać ze jesteś gamoniem czytając twój komentarz. Pozdrowienia z Wielkiej Brytanii.
Blazej UK 2017-02-09 22:45   
Blazej UK - Profil Blazej UK
@cani. Masz racje BA lata tylko z Heatrow. Zobacz sobie najpierw skąd i dokąd lata BA a potem wypisuj te swoje wypociny bo dziś ja ci mogę napisać ze jesteś gamoniem czytając twój komentarz. Pozdrowienia z Wielkiej Brytanii.
gość_1c339 2017-02-09 21:12   
gość_1c339 - Profil gość_1c339
O jo-jo-jo-joj! To się narobiło. Wygląda na to że gość_dcb56 uderzył w odpowiednie miejsce i wyciąga właściwe wnioski bo towarzysze z LOTu ruszyli masowo do obrony twierdzy. A mentalność w LOcie nic się nie zmieniła od komuny, gość_56ceb " Nie pisz takich tanich wypocin, poprostu nie masz pojecia w tej dziedzinie i nie wypowiadaj się." No cóż kolego gość_dcb56, według obrońców LOTu nie masz prawa do własnych opinii a już nie daj Bóg jakby coś w nich było prawdy. Czy następnym razem mamy napisać podanie do LOTu o pozwolenie na wyrażenie opinii o nich? Ha-ha-ha-ha. :-)
cani 2017-02-09 19:54   
cani - Profil cani
@gość_67f1e - Bo LOT jest be, wszystko co polskie jest be, wg większości tutaj. Dlatego, jak polski podatnik dopłaca do W6, czy FR rocznie po kilkadziesiąt lub nawet set milionów PLN to jest OK, bo otwiera połączenia z których korzystają wrocławianie, rzeszowiacy, poznaniacy, etc. A LOT tylko z WAW i z tego ci, których wymieniłem wyżej nie korzystają, bo musieliby do znienawidzonej Warszawy wcześniej latać. Mieszkańcy UK, Francji, czy Niemiec, jakoś tak zajadle nie nadają na BA, AF, czy LH, które to, mimo iż mają po prawie 10 razy więcej maszyn niż LO, to i tak nie latają z regionów. A LO wg tych malkontentów musi, bo zabiera im pieniądze na dotacje!! Bo im się należy, bo są panami świata. Patrzcie, Zielona Góra zapłaciła i ma połączenia WAW z IEG, więc po co te jęki?
gość_67f1e 2017-02-09 15:31   
gość_67f1e - Profil gość_67f1e
Ale przeciez jest mowa o tym, ze LOT zarobil i nie jest na minusie. Skad ta dyskusja o calym piekle w LOT?
gość_64b03 2017-02-09 13:10   
gość_64b03 - Profil gość_64b03
gość_56ceb: Warunki pomocy publicznej są opisane na stronie ULC: zobacz link

Możesz mi wytłumaczyc dlaczego regiony nie mogą płacić LOT za nowe połaczenia na tych samych zasadach jak obecnie płacą RYR czy WIZZ. Wiele razy juz widziałem że jak tylko się pojawiaja się pytania o dopłaty z regionów to przeciwnicy dopłat jedynie piszą: "nie masz pojęcia, doczytaj". Może ktoś wreszcie jasno odpowie na pytanie:

Czemu Wizz i RYR mogą korzystać z takich dopłat a LOT nie?
gość_56ceb 2017-02-09 08:53   
gość_56ceb - Profil gość_56ceb
gość_dcb56 Nie pisz takich tanich wypocin, poprostu nie masz pojecia w tej dziedzinie i nie wypowiadaj się. A jeśli masz taką wiedzę i wiesz wszystko to czemu jeszcze nie zarządzasz jakąś wiodącą linią lotniczą?
gość_6e5af Nie masz kolego zielonego pojęcia o dopłatach, LOT-wi regiony nie mogą płacić za połączenia, poczytaj o tym komu i jak można dopłacać a potem zabieraj głos.
Już raz to pisałem i napiszę raz jeszcze, czemu tacy eksperci jak tutaj co niektórzy nie jesteście szefami Emirates, Qatar Airways czy Etihad? Skoro taką szeroką wiedzę na zarządzaniu posiadacie to drzwi stoją otworem. Chyba że tak wszystko wiecie jak pewien mieszkaniec mojej miejscowości, na wszystkim się zna na sporcie każdego rodzaju, trenerem mógłby być, na polityce, na księgowości a nawet na funkcjonowaniu parafii. A biedny człowiek pracuje tylko w skupie warzyw (nie obrażając nikogo), także kubeł zimnej wody na głowę, tam nie pracują ćwoki tylko ludzie do tego odpowiednio przygotowani.
gość_dcb56 2017-02-09 02:39   
gość_dcb56 - Profil gość_dcb56
Ten plus to jeszcze nic. Wydaje mi się że LOT szykuje nam większą niespodziankę. Póki co od kwietnia LOT będzie testował na trasie Warszawa - Newark 767 z 8 fotelami w rzędzie, to jest około 15,5 cala na siedzenie. Różnica w szerokości kabiny między 767 i 787 wynosi 30 cali, w sam raz na dwa fotele. Muszą tylko zobaczyć czy ludzie w 767 będą latać czy nie. W ten sposób LOT pobije wszelkie rekordy i chyba zostanie pierwszą linią która będzie mieć 10 foteli w rzędzie w 787. Gdyby do tego doszło to daję 2-3 lat że LOT stanie się własnością jakiejś innej linii lub inwestora a cały zarząd łącznie z prezesem nadaje się do leczenia. Chyba, że taki mają cel bo ich za to nagroda czeka $$$$$$.
gość_b9f10 2017-02-09 01:03   
gość_b9f10 - Profil gość_b9f10
nie wierze :)
Blazej UK 2017-02-08 23:37   
Blazej UK - Profil Blazej UK
@ gość 1f1ee. Ja tylko napisałem co myśle bo tak jak piszesz nie jestem fachowcem a chyba to nie przestępstwo napisać swoje zdanie. Kolano mnie nie swędzi bo jak zauważyłeś mieszkam w Wielkiej Brytanii ale chciałbym żeby naprawdę lot zarabiał a Polacy nie musieli dokładać do tego. A naprawdę fajnie widzieć gdy np na Heatrow ładują samoloty polskiego lotu. Pozdrawiam.
Blazej UK 2017-02-08 23:37   
Blazej UK - Profil Blazej UK
@ gość 1f1ee. Ja tylko napisałem co myśle bo tak jak piszesz nie jestem fachowcem a chyba to nie przestępstwo napisać swoje zdanie. Kolano mnie nie swędzi bo jak zauważyłeś mieszkam w Wielkiej Brytanii ale chciałbym żeby naprawdę lot zarabiał a Polacy nie musieli dokładać do tego. A naprawdę fajnie widzieć gdy np na Heatrow ładują samoloty polskiego lotu. Pozdrawiam.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy