greg0303
2017-01-24 16:01
Prezes Etihad Airways, James Hogan, w drugiej połowie tego roku opuści stanowisko lidera linii z Abu Zabi. Kupno udziałów w europejskich liniach, które są wciąż w dużych kłopotach finansowych, spotkało się z krytyką zarządu przewoźnika.
James Hogan jest prezesem Etihad Airways od 2006 roku. Przewoźnik znacząco rozbudował swoją siatkę połączeń i flotę (z 22 do ponad 120 samolotów) pod Jego sterami, oraz dołączył do elitarnego grona 5-gwiazdkowych linii Skytrax.
greg0303
2017-01-17 20:34
Nieoficjalnie mówiono o tej transakcji już od pewnego czasu.
Kiedy linie Etihad Airways kupiły udziały w Alitalii, to proponowały Grupie Lufthansy również inwestycję we włoskie linie.
Carsten Spohr, prezes Lufthansy, ostatnio ocenił szanse przejęcia Air Berlin przez Lufthansa Group na bardzo niskie, ze względu na długi i wysokie koszty operacyjne berlińskiego przewoźnika.
luciusvorenus
2017-01-17 17:55
W samych Niemczech naruszyło by to konkurencje, a w Austrii by mieli wszystko (Niki należy do AB), a to znaczy, ze będą wychodzić z Air Berlin dobrowolnie, albo taki warunek dostana od KE lub niemieckiego/austriackiego nadzoru konkurencji. Inaczej tego nie widzę.
gość_af8c9
2017-01-17 17:26
A już myślałem, że to LO łyknie LF
gość_f63a7
2017-01-17 15:47
Ciekawe co na to Komisja Europejska? Przeciez zarowno Lufthansa jak i Etihad posiadaja wiele linii w Europie. LH: Brussels, Austrian i Swiss, EY: Alitalia, Air Berlin oraz Air Serbia. W przypadku Qatar, oni nie mieli nic w Europie. W tym przypaku, połączenie obu gigantów musiałoby się chyba odbyć po obcięciu wspomnianych gałęzi.