Pliki cookies
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


LOT ogłosi loty do Astany i Teheranu


LOT na dniach ogłosi otwarcie nowych tras z Warszawy do Astany i Teheranu - dowiedział się nieoficjalnie portal Pasazer.com. Rejsy prawdopodobnie wystartują w sezonie letnim 2017 r.

09/01/2017 17:38
gość_450f9 - Profil
gość_450f9
  
Ile wynosi suma 3 i 0?

  
Texan: zgoda, co do GYD.
16/01/2017 23:17  

  
DEL powinno być priorytetem. Bardzo łatwo by się wypełniało. TSE i THR tez dobrze, lepiej niż wcale. Jeżeli LOT chce się rozwijać na wschód, to warto zastanowić się nad GYD lub TAS.
16/01/2017 14:37  

  
@gość_4fadd: to co proponujesz? LH z A320neo z ciaśniejszą konfiguracją niż FR?
13/01/2017 08:33  

gość_4fadd - Profil
gość_4fadd
  
Ile będzie na rząd przypadać w zagęszczonych 737, 29 czy 28 cali? Przyjemnej podróży.
13/01/2017 06:08  

gość_7f097 - Profil
gość_7f097
  
SXF i TXL sa siebie warte... Jednak w TXL jest porzadny (jak na Berlin) salon business, jest blizej centrum i ruch business lata z TXL. Terminale w TXL sprawiaja tez lepsze wrazenie. Sorry ale zaden z terminali w SXF sie nie nadaje. Na TXL terminal A i D jeszcze ok, reszta nie wiele inna od SXF. Jesli LOT mialby wrocic do Berlina to nawet nie spojrzy na SXF.
Uwazam ze wroca do Berlina w momencie oficjalnego otwarcia BER. LOT wroci na 100%, bo w koncu bedzie to lotnisko na poziomie, a rynek jak powiedzieliscie jest ogromny.
Kenzi
12/01/2017 18:01  

gość_ae272 - Profil
gość_ae272
  
A tam, Teheran czy Astana...to jest dopiero news! zobacz link
12/01/2017 17:10  

gość_59272 - Profil
gość_59272
  
@Marcin14, Też wydaje mi się, że można spróbować SXF na E95, Etihad ma z roku na rok jedynie straty od Alitali i AirBerlin więc "dzień dziecka" się kiedyś skończy i warto będzie być już rozpoznawalnym na tym rynku.
12/01/2017 10:50  

  
Mam znajomych w Edmonton i nie dam głowy, ale chyba mówili, że przez parę lat było to rejsowe połączenie i ogłoszenia wisiały o nim lokalnie w Edmonton. Mówię o latach 1994-1996 (lub coś koło tego, z pamięci). Z listy byłych połączeń wydaje mi się, że SIN i DEL byłyby najciekawsze do uderzenia. Może jeszcze coś na Bliskim Wschodzie (niekoniecznie DXB)?

W Europie nie wiem jak wygląda walka LOT-u z LCC, nie jestem ekspertem. Jednak na chłopski rozum, jak wykurzono LOT z TXL, to może warto byłoby do tych wszystkich nowych połączeń zrobić doloty chociaż z SXF?? Berlin to ogromny rynek (6 mln naprawdę często i daleko podróżujących paxów) i na dalszy czy bliższy wschód, i na Amerykę, i warto byłoby tam podbierać i walczyć o klientów. Myślę, że sam Berlin ma taki sam potencjał jak cała Polska (przy odpowiedniej reklamie oczywiście). Jeśli chodzi o loty z KRK, to LOT lata już teraz do VIE, FRA i MUC na zasadzie CS, więc widać, że jakoś te połączenia żyją i mogłyby być wykonywane przez sam LOT. Nie potrafię zanalizować, jak wpłynęłoby to na loty przez WAW, bo nie znam potoków, tzn. ile ludzi lata z KRK do tych portów przez WAW.

Jednak naprawdę myślę, że otworzenie na nowo lotów z Berlina i ostra walka o klienta na nowe połączenia i na Wschód i na Zachód ma sens. Przy dobrej reklamie i promocjach duża część lotów dalekodystansowych mogłaby być wypełniona Niemcami lub ludźmi podróżującymi do Berlina.
12/01/2017 00:50  

  
wroord: dziekuje za link. Oczywiscie jest mi znany. Chociaz Wikipedia jest pozytecznym zrodlem informacji, sam wiesz ze nie mozna jej traktowac jako zrodlo calkowicie wiarygodne. Przykladowo co do tej listy. Sa na niej YEG i DTW co jest prawda o tyle ze LOT robil czartery przez dwa sezony do Detroit i nawet dluzej do Edmonton, ale nie byl to rozklad. Byla tez seria czarterow do BOS ale Bostonu na liscie nie ma. Byly tez serie regularnych czarterow do Simferopola, Mineralnych Wod a ich na liscie nie ma. Kiedys kiedy BKK byl jeszcze na IL6 zas DEL na TU5 byly miedzyladowania techniczne w TAS i TAS nawet figurowal przez czas jakis w OAG, ale go na tej liscie nie ma. BKK jest podany jako czarter, ale byl przez kilka lat w rozkladzie. LOT robil czartery do BKK rok temu ale nie jestem pewien ze robi tej zimy (pasazer.com podawal ze sa teraz czartery do DPS i SGN). Zatem, nie jestem pewien ze to zrodlo calkowicie neguje moja swiadomosc ze LO nie robil THR. Nie wykluczam ze moze przez jakis krotki czas byly miedzyladowania w drodze do Indii czy nawet do Zatoki Perskiej, ale nic mi sie nie przypomina ze byly to handlowe propozycje ogloszone na rynku. Sprawdze jednak wszystkie moje dostepne zrodla. Jak sie co wyjasni lub zmieni dam znac.
11/01/2017 22:03  

  
jjemiolo- zobacz link.

zobacz link

11/01/2017 21:09  

  
Połączenie KRK-GDN ma sens tylko w sezonie letnim w okresie jesienno-zimowym przewozy są skromne a nawet bardzo skromne
11/01/2017 20:01  

  
Marcin14 Myslisz ze LOT moze konkurowac z low costami na trasach europejskich? A czy jak LOT bedzie latal do niektorych z wymienionych portow konkurencja nie biedzie podbierala pasazerow Warszawie?
11/01/2017 19:27  

  
Zastanawiałem się nad tym, co napisał Kenzi i co mi się przypomniało o Salonikach. Wciąż wydaje mi się, że KRK mogłoby być małym węzłem z krajówkami do WAW, GDN, POZ i SZZ (ostatnie 3 co najmniej 2 razy dziennie) i lotami do ORD, MUC, VIE, CPH i może jeszcze np. DUS, FRA, AMS, CDG (co tam jest z Krakowa z nich najpopularniejsze). Ale to chyba nie jest raczej wizją LOTu.
11/01/2017 12:50  

  
Baku byłoby killerskim kierunkiem.
11/01/2017 09:54  

  
Aegean ma swój mały węzeł w Salonikach, więc powoli może i w Krakowie coś powstanie (tylko ten pas poprawcie).
11/01/2017 09:52  

  
No tak, ale jak Kraków ma zostać drugim hubem i mieć sprawne połączenie do ORD, to i doloty w Q400 z paru miejsc w Polsce byłyby na miejscu. Oczywiście wiem, że gadam idiotyzmy, ale co, pomarzyć nie można?!
11/01/2017 09:47  

  
Bliski Wschód zdecydowanie jest świetnym kierunkiem, LOT już dawno powinien tam latać, ale wiemy że nie miał czym. Baku, Taszkient, Astana itd. Nowe Boeingi powinny załatwić sprawę, pod warunkiem że jednak serwis pokładowy na tych ponad 4 godzinnych rejsach będzie inny - bezpłatny i najlepiej gorące posiłki, inaczej nie wygra się z innymi przewoźnikami. Pasażer Belavii, UIA czy airBaltic to nie pasażer LOTu - serwis nie może byc lowcostowy.
Latam "służbowo" po całym świecie, i Warszawa jest zdecydowanie jednym z najbardziej przyjaznych i dobrze zorganizowanym portem lotniczym na świecie w swojej skali. Wszystko idzie szybko, sprawnie, terminal jest ładny, oferta sklepowo-restauracyjna coraz większa ( fakt, drogo, ale to w końcu lotnisko! W Wiedniu za kanapkę i piwo płaci się 15 Euro...). I przesiadki są bardzo szybkie, sprawne, rzadko gdzie 20-30 min wystarcza na sprawną zmianę samolotu, a w Warszawie jak najbardziej ( strefa Schengen). Nie wspominając już o komunikacji z miastem - rano z centrum jadę 12 minut! A że Polak ZAWSZE będzie narzekać, to chyba nikt nie ma wątpliwości - najgorzej że narzekamy głównie na to co polskie, nie zwracając uwagi, że często jest to najlepsza opcja - ale skoro jest polska, to na pewno jest gorsza.
I zgadzam się z przedmówcami w sprawie bezpośrednich krajówek - finansowo nie mają raczej żadnego sensu - nawet latanie Q400 które są tanie i oszczędne - sens fnansowy ma wykonywanie rejsów conajmniej 2 razy dziennie, bez możliwości tranzytów nie zapełni się nawet Q400 300 pasażerami w ciągu dnia - próbowało już OLT, z cenami 70-90 PLN i wiemy jak się to skończyło. A za 200-300 PLN, bo takie ceny musiały by być na takich trasach, oszczędny Polak woli pojechać busem czy nawet pociągiem.
11/01/2017 09:25  

  
Kenzi - proszę przeczytać moją opinię o WAW. Jako pasażer, który był na 36 z 50 największych lotnisk świata, wiem co mówię. WAW to wyjątkowo dobrze rozwiązany hub i lotnisko krajowe+międzynarodowe w jednym. To, że można się przesiąść w 20 min, jest naprawdę piękne. Np. TXL to masakra w porównaniu z nim.

Większość linii ustawia jednak DAA w rządku w rękawie, chyba że lotnisko nie jest przesiadkowe - to wtedy idą na karuzelę (choć niekoniecznie). Po prostu opóźnia się minimalnie wypuszczenie pasażerów. Jeśli któryś z nich zapomni o swoim bagażu w rękawie, dostarcza się go z resztą bagaży na karuzelę, co również nieco opóźnia ich wydawanie.
11/01/2017 08:10  

gość_759b7 - Profil
gość_759b7
  
Denerwuje mnie poglad w Polsce ze to co polskie jest be, a zagraniczne sie swieci i pachnie fiolkami.
Naprawde WAW jest przyjaznym hubem. Ludzie ktorzy narzekaja na WAW to sa glownie ludzie latajacy Wizz'em do LTN i chartery... Polecam tym ludziom zeby kupili sobie kiedys lot do Australii i przesiadali sie 3 razy po drodze w wielkich, skomplikowanych lotniskach z wieloma terminalami, punktami przeswietlania bagazu i kontroli paszportowych. Wspomnialem o przymusowym 2km spacerku z jednego samolotu do drugiego?
A w Wawie kontrola jedna, terminal spojny, zadnych busow miedzy terminalami.

Oczywiscie, WAW nie jest idealna, jedzenie jest ciutek drogie i kontrola osobista mogla by byc milsza (czasem az mi glupio jak widze ochroniarzy mowiac... ekhu krzyczacych do obcokrajowcow po 'angielsku'). Ale jak na nasze mozliwosci uwazam ze jest b.dobrze.

Q400 sa specyficzne i rekawa niet (poza GDN w Polsce). Ale wcale sie nie dziwie, ruch na lotnisku jest i zeby kazdego Q400 na przylot/odlot parkowac do rekawa to zabraknie tych rekawow szybciutko (w szczycie) i lotnisko trzeba bedzie rozbudowywac... Kolejny problem z Q400 to jak rozwiazac problem z DAA (delivery at aircraft) uzywajac rekawow? kazdy wie ze standardowa walizka carry on nie zmiesci sie do Q400 w kabinie (chyba ze pod nogami).
Po przylocie bagaze nalezy:
a)ustawic w rzadku w rekawie (uzywa tego m. in. Silk Air. troszke zametu to powoduje...)
b)wrzucic na karuzele (co oznacza wyjscie ze strefy sterylnej)
W Gdansku DAA jest wydawane na karuzeli, malo kto sie przesiada w GDN... Ale w WAW byloby to strzalem w stope. Do czasu wycofania/zastapienia Q400 bedzie jak jest.

K.
11/01/2017 00:15  

  
Kenzi - przesiadki w WAW należą do jednych z lepszych. A paxy i tak potrafią narzekać. Minusem jest niemożność podstawienia Bombardiera do rękawa, ale to i tak pikuś w porównaniu z przesiadkami w wielkich węzłach.
10/01/2017 23:41  

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Kalendarz lotniczy