Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
pablakiss
2016-12-22 14:07
Fakt ! Luz jest przykładem absurdu ,bo argumenty i roszczenia UE w tym przypadku są absurdalne i w żaden sposób są nie do zaakceptowania.Ten temat jest do podważenia w 100%
Co by złego nie mówić o władzach LUZ, to nic nie przebije debilizmu unijnych wymogów do uzyskania dotacji efektem których terminal w Lublinie został zmniejszony i teraz po 4 latach od jego oddania trzeba robić rozbudowę.
LUZ powinno dostać odszkodowanie od Unii bo teraz są narażeni na dodatkowe koszty, które były by mniejsze, gdyby od razu można było wybudować obiekt stosownej przepustowości. I to pisze "sympatyk" z południa.
pablakiss
2016-12-22 13:54
@gość_9e7f6 - Niestety na Lubelszczyżnie ,nie rozróżniają sekty od biznesu .Wyssane z palca kłamliwe dane zarządu, doprowadziiły do absurdalnych pomówień fanatyków i wyznawców Luz ,oskarżając sąsiednie lotniska o kradzież paxów i kopanie dołków pod metropolią lotniczą zwaną Świdnik .
gość_89b60
2016-12-22 13:37
gość_9e7f6: opisałeś się, ale nie zrobiłeś wcześniej jednej rzeczy. Nie przeczytałeś ze zrozumieniem komentowanego artykułu. W artykule wypowiadali sie przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego. Biedny troll, reforma oświaty już Ci nie pomoże.
gość_9e7f6
2016-12-22 13:14
Nieudaczne tłumaczenia pracowników lubelskiego lotniska tylko dowodzą słuszności postawy KE. Po pierwsze prognozy podawane przez LUZ były od poczatku całkowicie nierealne i niepoważne. Jedynie fantaści mogli wierzyć w podawane tam liczby. Oczywiście liczby dowiodły, że lotnisko było i jest tam potrzebne ale jego wielkość i zwyczjnie kłamliwe dane podawane przez władze LUZ pokazały, że obecny zarząd portu więcej szkodzi lotnisku niż pomaga. Jak widać niczego się nie nauczyli i dalej idą w tą bezmyślną narrację podważając do końca swoją wiarygodność. Kłamali i się doigrali, a teraz dalej ida w bajki. Przytaczane przez nich "argumenty" sa po prostu smieszne. "Lublin rozwija się najdynamiczniej spośród wszystkich polskich portów lotniczych"? od kiedy, przeciez największe wzrosty ma Modlin, a to co pokazuje LUZ to manipulowanie danymi. Równie dziecinne sa tłumaczenia odnośnie pasa, że Radom czy Rzeszów też takie ma. No i co z tego? Przeciez i Radom i Rzeszów takie pasy od dawna miały więc nagle nie będa ich zwężać z powodu idotyzmu jakiegoś przygłupa z lubelskiego portu. LUZ wybudował od zera wszystko i to nie za swoje pieniadze licząc od poczatku, że nie wstrzeli się w rynek ale zabierze pasażerów sąsiednim lotniskom i zrobi sobie super wielki port godny chorym ambicjom tego niedoinwestowanego miasta. Zapomnieli tylko, że nie przeskoczą sprawy kluczowej tj swojego położenia. Są gdzie są i nikt poza mieszkańcami ich regionu nie będzie stamtad nigdy latał. Myślenie, że mieszkańcy Radomia zamist Warszawy czy mieszkańcy Rzeszowa zamiast Krakowa wybiorą Lublin jest bardziej niż dizecinne. Taki Rzeszów ma możliwie najlepsze połączenie z Krakowem (autostrada i szybkie połaczenie kolejowe po którym jeździ pendolino), a samo lotnisko w Rzeszowie ma dużo lepsza oferte niż Lublin, który chciałby z nimi konkurować. O jakiej z resztą konkurencji może być mowa skoro mieszkańcy lubelskiego korzytają poza swoim lotniskiem z Warszawy, a mieszkańcy Rzeszowa z Krakowa. Jeśli LUZ chce coś osiągnąć oraz po pierwsze nie stracić niech najpierw przemyślą swoje argumenty, bo to co teraz mówią to typowa polska ściema i bajdurzenie i nikt tego nie kupi. Jesli chca stracić dofinansowanie to niech kontynuują.
Paradoksy unijne, nic więcej. Rozumiem, że te 50 tys. różnicy stanowi kłopot dla UE, szczególnie po doświadczeniach z wspomnianej Hiszpanii, ale i Polski również. Jednak zawsze warto patrzeć obiektywnie. Nikt mi nie powie, że inwestycja w lotniska w Lublinie była chybiona. Można tak powiedzieć o Radomiu, ale nie o Lublinie. Nawet PL Olsztyn nie jest nietrafioną inwestycją, tylko prorozwojową.
Jak dla mnie nieporozumieniem była decyzja UE, o zmniejszeniu o połowę lubelskiego terminala, który po 3 latach od otwarcia trzeba rozbudowywać. To jest wyrzucanie pieniędzy w błoto i niegospodarność, a nie 50 tys PAX mniejszy ruch na lotnisku, od zakładanego.
Większość lotnisk korzystało z dofinansowania UE w ostatnich latach. Jak sprawy się mają w Łodzi gdzie ruch ciągle spada, choć dno już dawno osiągnął, ominął i kopie w najgłębszych zakamarkach piekła. Bydgoszcz tak samo. Nie, nie jestem za odbieraniem im dotacji, tylko odczepcie się od Lublina. Początki nie są łatwe, a 380 tys. PAX po 3 latach, w jednym z najbiedniejszych regionów Polski to jest sukces, a nie porażka wg mnie.
pcharasz
2016-12-19 19:15
Ludzie, to nie jest żaden Europejski czy PiS-owski spisek, tylko normalne działanie kontrolne w sprawie wydawania publicznych pieniędzy. Komisja Europejska, nie wiem czy słusznie, ale stwierdziła, że prognozy ruchu lotniczego, na których była oparta decyzja o dofinansowaniu, nie są realistyczne i dlatego należy się mniejsze dofinansowanie. Po tym, co działo się w Hiszpanii, wy się dziwicie, że ktoś kontroluje publiczne pieniądze wydawane na lotniska?
smolip67
2016-12-19 18:36
gość_05ee0:Nie opowiadaj kłamstw że za zwrot pieniędzy winny jest PIS.Te problemy ze zwrotem są od ponad roku kiedy rządziła koalicja PO-PSL.Dotacją na lotnisko dysponował Urząd Marszałkowski a on jest PSLu.
smolip67
2016-12-19 16:40
LS9;LUZ ma się dobrze i będzie się rozwijało.
gość_05ee0
2016-12-19 16:24
Takie zachowanie Unii to wina PiS-u,Kaczyński i inni ciągle Unię kontestują i krytykują to Unia im się odpłaciła.Szkoda,że Polacy w regionach odczują to bardziej niż w Warszawie.
moherowy
2016-12-19 16:01
Lotnisko nie tylko myśli nad rozbudową, ale rozbudowuje się (terminal). Dotację dostało nie lotnisko, tylko Urząd Marszałkowski, więc dotacja nie zostanie odebrana lotnisku, tylko Urzędowi Marszałkowskiemu, jeśli już.
A jeszcze nie dawno czytalismy, ze lotnisko tak dobrze sie sprawuje. Mysleli nawet nad rozbudowa.
gość_6c19f
2016-12-19 15:42
czy w lokalnej prasie nie napisano że sprawa jest już zamknieta? Województwo (nie Lotnisko) ma oodać 22 mln zł z przeznaczeniem na inwestycje drogową..
gość_6483d
2016-12-19 15:37
Rzeszów pewnie kopie dołki bo im Lublin mocno plany pokrzyżował. Ale spoko, odbije się to na nich.
gość_fede1
2016-12-19 13:33
Kto daje i odbiera...
gość_63133
2016-12-19 13:21
Dlaczego te urzędasy z UE tak się napalili na zwrot tej dotacji przez lotnisko LUZ . Ja już słyszę to od roku , że nie wyrobione wskaźniki i za kare trzeba zwracać. Tylko dlaczego nikt nie czepia się Łodzi że nie wyrobili też celów a terminal świeci pustkami, Bydgoszczy , Rzeszowa , Szczecina ?
Szerokość pasa byłą przewidywana też dla samolotów transportowych - obok jest fabryka helikopterów Agusta .
gość_89b60
2016-12-19 11:41
Chodzi o to, że trzeba to lotnisko zniszczyć. Do KE wpłynął "donos". Można sprawdzić, kto jest jego autorem. Trzeba tylko skontaktować się z KE
gość_1c551
2016-12-19 11:22
Trochę sprzeczne informacje, Z jednej strony rozbudowa terminala a z drugiej konieczność zwrotu środków. O co chodzi?
lysypiotr76
2016-12-19 10:27
malin - Jakie typowe polskie podejście ? Popatrz na lotniska - widma w Hiszpanii wybudowane za unijne pieniądze !!!
Typowo polskie podejście, poprosić o kasę, nawymyślać piękne historie na wyrost, a potem się dziwić że ktoś to sprawdza i prosi o wyjaśnienia - wtedy krzyczeć, że to spisek...