Marcin14
2016-12-14 18:18
@DOMZUK
Malkontentom zawsze będzie źle. Do WAW po prostu trzeba się przyzwyczaić. Te przesiadki są w gruncie rzeczy genialne, tylko potrzebne jest pewne doświadczenie w korzystaniu z nich. Przyznaję, że początkowo też ciężko trawiłem te krótkie przesiadki, ale tak naprawdę kto by nie chciał tak wspaniale skoordynowanych lotów. Leciałem np. na trasie SZZ-WAW-TLV z 25 min. przesiadką na ostatniej rotacji dnia z SZZ i samolot do TLV grzecznie na nas czekał mimo, że był opóźniony o prawie godzinę. Tak samo było z lotem do LCA, lotami do KRK i w parę innych miejsc. Wielu "przesiadkowiczów" może być naprawdę w szoku, że po prostu jak się już przesiądzie (szybkim krokiem) do innego samolotu, to chwilę potem samolot rusza. Dla doceniających sytuację będzie to szok pozytywny, dla innych negatywny.
Ponadto podróże po płycie autobusem to przede wszystkim nie wina lotniska i małej ilości rękawów, a raczej przewoźnika (LOT-u), który regionalnie lata Bombardierami, które do rękawa po prostu nie pasują. Jakoś lecąc regionalnie Embraerem nigdy w WAW busem nie jechałem.
A Praga drży, bo największy udział we wzroście w WAW mają przewoźnicy niskokosztowi i w tym segmencie właśnie obserwujemy historyczne wzrosty. W innych segmentach PRG i WAW zdają się iść łeb w łeb.
gość_a30ab
2016-12-14 08:41
@DOMZUK
Nie wiem jak jest z porównaniem przepustowości NS w WAW i PRG ale ostatnio pierwszy raz korzystałem z PGR i stwierdzić muszę, że ten terminal po prostu jest brzydki. A co do twoich wywodów na temat połączeń długodystansowych to zapomniałeś napisać ile takich tras w WAW obsługuje LOT.
usuniety
2016-12-12 21:28
Praga wcale tak nie drży. Praga ma lepszy, przestronniejszy terminal, w którym nie brakuje miejsca dla lotów NS i ma jeszcze rezerwę przepustowości. Dysponuje większą liczbą rękawów. Ma gotowy plan rozbudowy i brak przeszkód do jego realizacji. Na lotnisku można zjeść obiad za normalną cenę. Do Pragi Emirates wysyła już A380, a Korean Air wkrótce wyśle B748. Obecne są też Hainan, China Eastern, China Southern, a w lecie jeszcze Delta, AirTransat i Air Canada Rouge (ta podobnie jak w Warszawie). Minusem jest brak połączenia do Krakowa :-(
Warszawa to ciasna strefa NS, utrudnione transfery za sprawą krótkich przesiadek i ciągłe podróże po płycie autobusem ze względu na małą ilość rękawów - polecam szczególnie w przypadku opóźnienia samolotu przylatującego i konieczności dotarcia do bramek 1-24.
Marcin14
2016-12-12 19:34
This is a truly historical and respectful result. Praga drży.
gość_8272c
2016-12-12 18:52
Kelo: dzięki za historię. Rzeczywiście Kraków dogania Warszawę z 2002. Ale ciekawe jest jeszcze jedno porównanie w 2002 roku ruch w KRK stanowił 10% ruchy w WAWie, a w tym roku KRK stanowi już 40% ruchu stołecznego ;)
luciusvorenus
2016-12-12 16:41
A dlaczego takie opóźnienie na pasazer.com? Lotnisko Chopina podało dane za listopad 6 grudnia.
lysypiotr76
2016-12-12 15:46
Kelo - Było co było. To czasy tak stare wręcz prehistoryczne. Ale Wy Krakusy lubicie czasy dinozaurów :-)
Trochu historii na początek tygodnia :) KRK w 2016 wyprzedza właśnie WAW z 2002 roku :P i mija 20 lat jak GDN spadł z 2 miejsca w 1996 roku (widoczny także półroczny remont pasa i zamknięcie krakowskiego portu w 1995)
zobacz link
gość_89b60
2016-12-12 14:52
Biorąc pod uwagę nowe połączenia, niedługo Warszawa poczuje na plecach oddech Rzeszowa.
gość_8dc6c
2016-12-12 13:02
Czyli 12,7 mln na koniec jakoś powinno być
lysypiotr76
2016-12-12 07:35
Wynik jak na tej wielkości lotnisko fantastyczny. Na przyszły rok władze lotniska celują w 14 mln.To można przypuszczać że prawie każdego miesiąca będzie ponad milion pasażerów.