Radom: Rekordowe lato

Radom: Rekordowe lato Jak informuje lotnisko, najpopularniejszymi kierunkami z pięciu obecnie obsługiwanych są Gdańsk, Lwów i Praga.Aby przyciągnąć kolejnych przewoźników i dalej zwiększyć liczbę pasażerów, lotnisko się rozbudowuje. Niedawno teren portu lotniczego powiększył się o dwie nieruchomości przy ul. Skaryszewskiej i Lubelskiej, przekazane portowi lotniczemu decyzją Rady...
30/08/2016 09:19   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-10-06 15:34   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Zamykają połączenie z Berlinem i być może zamkną Wrocław.
lysypiotr76 2016-09-05 17:04   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Już znalazłem pomysł na ,,drugie życie'' lotniska w Radomiu !!! Parking dla samolotów to będzie to !!! zobacz link
gość_60b6c 2016-09-02 10:42   
gość_60b6c - Profil gość_60b6c
moherowy, tak samo jak większośc innych miast. Nie róbmy z siebie idiotów. Polska to nie USA i inne prawo.
marcowy 2016-09-02 09:10   
marcowy - Profil marcowy
Pisanie że lotnisko dopłaca 500 zł do pasażera poniewaz ma stratę bilansową w wysokości 12 mln zł jak dla mnie jest trochę niepoważne. Autor powinien przytoczyć pozycję z bilansu "zysk/strata na działalności podstawowej" - wtedy by była to rzetelna wartość. Niezależnie od tego jaką padaką jest twór w Radomiu podawajmy rzetelne informację do sprawdzenia dla każdego w Sądzie Gospodarczym w Radomiu.
lysypiotr76 2016-09-02 08:12   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Zed - To porównanie ma się nijak do rzeczywistości.Radom bramą do biznesu? Dobry kawał.
Zed 2016-09-02 07:57   
Zed - Profil Zed
Czyli w Radomiu dotychczas była 1 poczta, 1 szkoła, 1 kościół. Teraz doszło jeszcze 1 lotnisko. Świetnie, miasto rozwija się. Z lotniskiem to trochę zbyt pochopne decyzje. W ruchu pasażerskim skazane na niepowodzenie, tak jak Łódź, z przyczyn infrastrukturalnych zapewne.
Niemniej, jeśli władze trochę poszukają przykładów na świecie, pojadą (najlepiej za swoje pieniądze, a nie z podatków) i zobaczą to i owo, to przekonają się, że nie każde lotnisko musi być hubem dla tanich linii lotniczych, żeby zarabiać na siebie.

Mój typ, z którego takie lotnisko jak Radom mogłoby brać przykład, albo nawet pójść jego śladami to

Farnborough Airport zobacz link

Podobną historię oba lotniska mają. Wojskowość, Największe pokazy lotnictwa w danym kraju. Transformacja na lotnisko cywilne. Myślę, że FAB też miał dylemat, w którą stronę iść. Zbyt blisko i zbyt dobry dojazd do Heathrow, żeby w ogóle myśleć o konkurowaniu, a jednak lotnisko było i warto jakoś na nim zarobić.

Okazuje się, że można. Lotnisko obsługuje Londyn i nie tylko pod kątem biznesu, prywatnych, luksusowych odrzutowców, świadcząc wiele usług zadowalających zamożnych, np. lot helikopterem do centrum Londynu to ok. 12 minut...

Mój typ, ale czy miałby sens w Radomiu? Nie wiem do końca.
gość_9f8bf 2016-09-01 22:02   
gość_9f8bf - Profil gość_9f8bf
mekki: "Zwyczajnie irytuje mnie poziom dziennikarstwa w Polsce." Nie traktuj portalu pasazer.com jako jakies mega profesionalne medium, ba takowe nie jest.
lysypiotr76 2016-09-01 16:49   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Port lotniczy planuje zmiany w siatce połączeń od listopada. Jak się skończyła promocja na bilety do Lwowa , to spadło zainteresowanie kierunkiem.Bardzo słabo sprzedaje się też latem Berlin. I te dwie destynacje mają być prawdopodobnie zmienione na inne.
moherowy 2016-09-01 15:50   
moherowy - Profil moherowy
gość_60b6c: wyobraź sobie, że jest Radom w USA. W stanie Illinoiszobacz link
gość_60b6c 2016-09-01 15:29   
gość_60b6c - Profil gość_60b6c
adam7691, a Radom już leży w USA? :)
A słyszałeś o czymś takim jak GA (i to małe jak awionetki oraz te wieksze jak bizjety czy większe jety?). Ty myslisz, że w Radomiu to tylko lądują 2 samoloty na dzień. Dzizas jakby to powiedzieli w USA ;)
adam7691 2016-09-01 11:28   
adam7691 - Profil adam7691
gdzie ta Pani uczyła się ekonomii, dwa loty dziennie, jeden rano drugi wieczorem więc muszą być zatrudnione dwie zmiany pracowników, ha, ha ha....

na lotnisku na którym ruch jest niewielki czas pracy pracowników jest dostosowany do godzin przylotów i odlotów samolotów, jeżeli nie ma ruchu przez kilka godzin pracownicy idą do domu lub zajmują się wszystkim innym, a nie czekają aż przylecą dwie walizki,... tak to się organizuje w USA
gime 2016-09-01 10:21   
gime - Profil gime
Wspaniały "rekord". To lotnisko nie ma się czym chwalić i wygląda na to, że naprawdę nie rokuje i należy traktować tę inwestycję jako gigantyczną pomyłkę.
Nawet jeśli w przyszłości (raczej dalekiej) przyniesie zysk, to kumulatywna strata do tego czasu będzie gigantyczna.
A tak niewielka ilość pasażerów nie upoważnia do mówienia, że funkcjonowanie lotniska przynosi jakiekolwiek korzyści dla miasta czy regionu.
gość_42205 2016-09-01 09:47   
gość_42205 - Profil gość_42205
do gość_4334b: "A co jeśli jutro przyleci do Radomia 10 pełnych 380 lub 747?"
Żaden taki nie przyleci. Pomijając już sens takiej operacji, to PCN w EPRA jest za słaby ;-)
PCN 67/R/C/W/T - 67C
ACN A380-800 (6 Wheel Main Gear) = 88C
ACN A380-800 (4 Wheel Wing Gear) = 76C
ACN B747-400 = 74C
ACN B747-400ER = 81C
Czuwaj!
gość_39c5b 2016-08-30 16:31   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
porozmawiajmy o Łodzi :D albo Zielonej Górze :P a może Szczecinie?
malin 2016-08-30 15:42   
malin - Profil malin
"Zeszły roku port lotniczy w Radomiu zakończył ze stratą 12 mln złotych, co oznaczało że każdy z 500 pasażerów obsłużonych w tamtym czasie kosztował spółkę 24 tys. zł."

To jest niestety szanowna redakcjo trochę naciągane. Nie ma to nic wspólnego z bieżącym kosztem obsługi pasażera i jest mylące.
Powinno brzmieć wg mnie: "Dla roku 2015 strata księgowa netto w przeliczeniu na jednego pasażera jest równa 24 tys zł". Jeżeli odprawionoby pięćset pierwszego pasażera (o jednego więcej) w roku 2015, strata nie wynosiłaby 12 024 000 PLN netto, tylko nadal około 12 mln zł.
gość_ea336 2016-08-30 15:27   
gość_ea336 - Profil gość_ea336
Te 6,5 tys obliczył radny Fałek i jakbyście go znali to raczej byście mu nie wierzyli. Wyciągnął liczbę z kieszeni na posiedzeniu rady miasta i wszystkie media to powtarzają. Wystarczy policzyć, ile od stycznia do sierpnia wynosi strata lotniska i ilu było pasażerów - wychodzi, że koszt pasażera to max 1500zł. Wiarygodne obliczenia będą może w kwietniu 2017 jak przez 12 miesięcy bez przerw będą loty.
lysypiotr76 2016-08-30 15:09   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Dobrze to nazwałeś .To powala.
gość_b2453 2016-08-30 14:40   
gość_b2453 - Profil gość_b2453
6,5k to może być koszt biletu, ale nie dopłat. Nie wiem co za debil tak napisał. W kosztach ujęte może być wszystko łącznie z budową terminalu odsetki od bsb etc. i to liczone dzielone jest przez bilety - co wydaje się durne. Dopłaty to co innego bo PLR nie stać żeby zapłacić SprintAirowi 28 milionów za 4200 biletów....
cantus 2016-08-30 14:29   
cantus - Profil cantus
lysypiotr76 - faktycznie, znalazłem. Wcześniej czytałem Rynek Infrastruktury i mnie powaliło.
lysypiotr76 2016-08-30 14:11   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
cantus - Jakbyś poczytał komentarze o Radomiu to byś znalazł mój wpis z tą kwotą Ale za link dziękuję.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy