Jest chętny na akcje radomskiego lotniska

Jest chętny na akcje radomskiego lotniska Izraelczycy są wstępnie zainteresowani zainwestowaniem w lotnisko 40 mln euro, które port miałby przeznaczyć na rozbudowę i pozyskanie nowych połączeń. Docelowo firma może wyłożyć nawet do 80 mln euro. Radom nie jest jedynym portem w Polsce, z którym iHLS planuje nawiązać współpracę. Firmie zależy na polskich lotniskach ze względu na ich strategiczne...
11/08/2016 13:03   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e7a6e 2016-08-17 19:27   
gość_e7a6e - Profil gość_e7a6e
Czytam te wpisy i tak sobie myślę czy są tu jacyś ekonomiści a nawet matematycy. Porównując dopłaty samorządów na 1pax to radom jest rekordzistą z lotnisk które znam. Weźmy na przykład Rzeszów. 7mln zł za ok. 500 000 pax rocznie(7000000/500000=14zł). Radom koszt 1godz. lotu ok. 1200zł/1pax. Niech będzie, w jedną stronę leci się 1 godz. przy pseudo promocyjnej cenie 200zł. dopłacamy ok. 1000zł/1pa a jest tak, że nawet jakby nikt nie poleciał to sprint air musi zarobić. Jak trzeba być ciemnym(przepraszam za wyrażenie), żeby wierzyć, to lotnisko ma jakiś sens a nie służyło do utrzymania ok. 140 ludzi, którzy nie mają pomysłu na przyszłość a obecna władza musi ich utrzymać i wypłacić pensje dla kolesiów
lysypiotr76 2016-08-17 18:26   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
gość-60b6c - To nie moje opinie o radomskim lotnisku są złe , ale specjalistów.To lotnisko niezależnie czy zainwestują w nie 100 mln czy miliard nigdy się nie zwróci . Tak samo między bajki można włożyć opinie że to napędzi turystów , biznes i co jeszcze tam wymyślicie . To lotnisko nie jest w ogóle potrzebne. Generuje koszty , nic więcej. Każdego roku od 2011 począwszy generuje coraz większe straty (w 2014 - 12,4 mln ). Co do kosztów które kwestionujesz to wydłużenie drogi startowej ,budowa oświetlenia nawigacyjnego ,systemu ILS ,przebudowa obecnej drogi startowej żeby spełniała wymogi unijne do końca 2017 r ,więc 100 mln to za mało . Na wielu stronach jest to Wasze 100 mln które ma się nijak do potrzeb inwestycyjnych które są potrzebne lotnisku do w miarę normalnego funkcjonowania. W sumie w latach 2016-2021 na inwestycje lotnisko ma zamiar przeznaczyć 192 mln zł a do 2027 r sięgną 257,2 mln zł(budowa dróg szybkiego zjazdu ,nowe drogi kołowania, parking podziemny i nowy docelowy terminal ). Proszę pamiętać że utrzymanie coraz większej infrastruktury lotniskowej będzie odpowiednio więcej kosztować . Tylko czym pokryć te wydatki? Ale widać mieszkańcy Radomia są głusi na głosy z zewnątrz i nie przyjmują krytyki . Dalej brną w kolejne długi bo to jedyna rzecz która temu lotnisku wychodzi wzorowo. Dlatego jak już napisałem są dwa wyjścia . Albo zamknąć albo sprzedać lotnisko.
gość_60b6c 2016-08-17 08:42   
gość_60b6c - Profil gość_60b6c
gość_16fea, jak co najmniej połowa innych polskich portów lotniczych będących na jednej wielkiej kroplówce samorządowej i kupującej połączenia oraz bazy od LCC. Kierunki emigracyjne to główny ruch na co najmniej połowie portów lotniczych.

@lysypiotr76, wiem, że jesteś fanboyem LUZ ale jak już piszesz coś o kosztach to może najpierw sprawdź kosztorysy oraz waluty. Takie same uwagi jak do RDO to można wrzucić i do LUZ - struktura przewozów to czysta emigracja. Doczepisz sobie dłuższy pas, ILS, sypniesz pieniędzmi do LCC i RDO będzie dokładnie takim samym tworem. Skończą się sowite dopłaty z EU to Polska będzie jak Hiszpania... Oni przynajmniej mają słońce.

gość_ea336 2016-08-16 22:16   
gość_ea336 - Profil gość_ea336
@lysypiotr76: Najpierw zauważ, że tu chodzi o 40 mln €, czyli ok 170 mln zł, a dopiero potem pisz komentarze. Szacowane koszty wydłużenia pasa i dobudowania płyty postojowej to ok 100 mln zł.
gość_16fea 2016-08-16 18:24   
gość_16fea - Profil gość_16fea
lysypiotr76 ma rację . Nie ma żadnych w miarę logicznych argumentów za tym lotniskiem . To lotnisko to zlepek ambicji lokalnych polityków . Będzie jedynie kolejnym oknem na świat dla kolejnej fali emigrantów.
lysypiotr76 2016-08-16 18:03   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Tak tak macie rację obrońcy Radomia. Szacunek za dobre samopoczucie. To lotnisko jest przykładem podobnym do tych z Hiszpanii. Wiele tych lotnisk nie przetrwało .Budowano bo władze regionalne miały wizję które potem nie udało się zrealizować. Chciałbym się mylić. Tylko nie piszcie że są loty i niby wszystko jest ok. To pozory .
gość_60b6c 2016-08-16 17:38   
gość_60b6c - Profil gość_60b6c
lysypiotr76, może najpierw sprawdz kosztorys a potem pisz bzdury... kolejny samozwanczy lotniczy ekspert.
gość_60b6c 2016-08-16 17:35   
gość_60b6c - Profil gość_60b6c
lysypiotr76, może najpierw sprawdz kosztorys a potem pisz bzdury... kolejny lotniczy ekspert.
lysypiotr76 2016-08-16 16:46   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Te 40 mln które izraelski potencjalny inwestor ma zapłacić nie starczy zarówno na przedłużenie pasa jak i płytę postojową .Nawet gdy dołoży kolejne niewiele to zmieni . są dwa wyjścia . Całkowite zamknięcie lotniska (mało prawdopodobne ) lub prywatyzacja lotniska . Tylko czy samorząd umiałby podjąć taką decyzję przed mieszkańcami ( czytaj wyborcami ) miasta Radomia.
gość_43569 2016-08-12 16:04   
gość_43569 - Profil gość_43569
Może w przyszłości Port Lotniczy Radom-Kielce.
gość_bfbb1 2016-08-12 14:11   
gość_bfbb1 - Profil gość_bfbb1
"Ja wiem jedno radomskie lotnisko to okno na świat zarówno regionu kieleckiego jak i radomskiego.Te tereny potrzebują takiej inwestycji bo dziś są jedynie klientami Warszawy i Krakowa jeżeli chodzi o usługi lotnicze a żyje tam niemal 3 miliony ludzi. Nie może rozwijać się tam turystyka na wysokim poziomie oraz zaawansowane technologicznie firmy. Takie Targi Kielce mocno tracą na braku okna na świat. Regiony powinny rozwijać się wszystkie a nie tylko wybrane jak jest teraz ,bo u nas się pcha kasę tylko w bogate rejony żeby były bogatsze a biedne jak były biedne tak sa. Nie mam nic przeciwko warszawskim lotniskom, bo z nich tez korzystam ale świat by się nie zawalił jakby podzieliły się pasażerami z Radomiem. Przecież jak Okęcie i Modlin obsłużą po pól miliona mniej pasażerów to nic się wielkiego nie stanie, bo i tak będą rentowne, wiec w czym problem by takie połączenia z Londynem,Dublinem, Lyonem, Lwowem, Berlinem, Frankfurtem, Praga, Amsterdamem, Dubrownikiem istniały z Radomia. Przecież to i tak będzie żadna konkurencja dla wspomnianych lotnisk a politycy związani z marszałkiem Struzikiem robią o to lotnisko tyle ataków na Radom. Silne ekonomicznie kraje to kraje rozwinięte gospodarczo na całym swoim obszarze a nie tylko punktowo. Cuz ze mamy bogata Warszawę jak wokół niej wszystko umiera gospodarczo. Dlatego powinniśmy tworzyć takie inwestycja w obszarach zaniedbanych gospodarczo by rozwijały te rejony i wzmacniały gospodarczo. Władze województwa świętokrzyskiego powinny dogadać się z Radomiem bo lotnisko to może naprawdę rozruszać turystykę świętokrzyskiego ."
gość_0886b 2016-08-12 09:31   
gość_0886b - Profil gość_0886b
gość_3132c, jakich izraelskich przewozników? Izrael od dawna płaci FR za dowóz paxów do turystycznej części Izraela. Teraz tym programem miały być objęte niektóre lotniska z Polski ale narazie nic takiego nie ma miejsca (może poza WAW). Skumaj fakty, PGŻ oraz firma obronna...
gość_ea336 2016-08-12 01:00   
gość_ea336 - Profil gość_ea336
Wystarczy, że zainwestują połowę z tych 170 mln zł na wydłużenie pasa i płyty postojowe, to będzie już sukces dla lotniska.
gość_3132c 2016-08-11 21:04   
gość_3132c - Profil gość_3132c
iHLS za 40 baniek kupi 49% lotniska, większość kasy zostanie zainwestowanie w nowych (izraelskich) przewoźników. Rząd Izraela ostatnio chciał dopłacać do lotów Polska - Izrael więc upieką dwie pieczenie na jednym ogniu a pani prezes odtrąbi sukces nowych połączeń, kosztem sprzedaży połowy lotniska.
gość_0886b 2016-08-11 20:39   
gość_0886b - Profil gość_0886b
gość_7b8de, jakiś sucharowaty ten żart. raczej RYAN i SPRINT.
gość_7b8de 2016-08-11 19:27   
gość_7b8de - Profil gość_7b8de
jaka jest roznica pomiedzy radomiem a modlinem ? tylko jedna RYAN !
gość_43475 2016-08-11 17:56   
gość_43475 - Profil gość_43475
Nikt z was tego nie zrozumie, bo w świadomości macie niebyt RDO. Proponuję dalszy hejt bo to polepsza samopoczucie
gość_a1d5e 2016-08-11 16:00   
gość_a1d5e - Profil gość_a1d5e
Pachnie dziwnym rozwiązaniem tej sprawy...
lysypiotr76 2016-08-11 15:39   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Malin - Też uważam ze to dziwny inwestor. Ewentualny. Pani prezes wie że miasto nie ma pieniędzy i nawet taki inwestor jest pożądany jeśli wyłoży pieniądze. Jego profil działalności ma drugorzędne znaczenie dla radomskiego lotniska.
malin 2016-08-11 15:06   
malin - Profil malin
Firma od bezpieczeństwa wewnętrznego i ochrony w transporcie powietrznym, hmm.
Czyli kupują sobie lotnisko żeby testować własne rozwiązania? Nadal nie rozumiem.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy