Dobrze ze jest, a to czy inne lotnisko ma cos lepszego czy gorszego przecietnego pasazera nie interesuje.
gość_16fea
2016-05-21 23:13
To w końcu kto ma rację z tym ILS III w WAW ? W linku przedstawiciel lotniska mówi o kat . c ? To że LHR nie ma to nie znaczy że WAW nie może mieć . Z tego co poczytałem o tym to tak naprawdę może teoretycznie kat c istnieć ale żaden pilot i samolot nie zdecyduje lądować bo dostał by.......sraczki ha ha. A na poważnie nie każdy samolot może lądować bo nie ma zamontowanych w maszynie przyrządów które współpracowały by z lotniskowym ils .
gość_848a4
2016-05-21 09:22
GDN nie będzie miał ILS III tylko ILS II. o czym ty piszesz? System ten będzie przystosowany jedynie do możliwości podniesienia go na ILS III ale to nie oznacza że takowy będzie funkcjonował w GDN.
gość_83f43
2016-05-21 06:18
W planach jest ILS III kat c
zobacz link
gość_840da
2016-05-20 20:42
lysypiotr76 w WAW bedzie cat IIIa. IIIc nie ma nawet LHR, czy FRA
lysypiotr76
2016-05-20 07:41
gość_7c1d4 Żle napisalem . Mialo być ILS III c Przepraszam za błąd.
gość_ed519
2016-05-20 06:13
Dokladnie to w WAW bedzie ILS cat IIIa. Sporo lotnisk poza Polska ma cat IIIb. Na swiecie nikt nie uzywa operacyjnie cat IIIc
gość_7c1d4
2016-05-19 20:21
Jezu, ludzie, co za papka.
1. Nie ma ILS CATIII kat 3 - co to jest? Okęcie będzie miało ILS CATIII z RVR 125m Absolutny standard, który ma wiele lotnisk na świecie, wiele ma RVR jeszcze niższe bo np. 50m.
2. WRO ma zwykły ILS CATII, nie ma się nim chwalić, nie ma w nim nic "lepsiejszego" niż ma GDN czy WMI. Lepsze są ew. minima, czyli okreslone na podstawie położenia lotniska i przeszkód lotniskowych wysokości decyzji. I rzeczywiście, WRO ma 32 i to jest lepiej niż WAW czy WMI, ale nadal gorzej niż GDN (które ma absolutne minimum dla CATII czyli 30m). Cwaniacko wykorzystując fakt, że obecnie w GDN jest wymiana anten można powiedzieć, że obecnie WRO ma najlepsze minima - tylko co im po tych minimach teraz, w lecie? Od września w GDN wraca CATII i co, wtedy WRO się "wycofa" lol
3. W przyszłym roku WAW dostanie CATIII i w zasadzie od razu po WAW CATIII dostanie też GDN (dzięki obecnej wymianie anten).
4. Perspektywa rozwoju podejść precyzyjnych jest taka, że WAW i GDN będą miały CATIII, reszta pewnie zostanie przy CATII. Za kilka lat, z nową DS KRK zacznie się piąć do CATIII.
lysypiotr76
2016-05-19 19:19
W WAW w przyszłym roku powinno na kierunku 33 zacząć działać ILS III kategorii 3 . Żadne lotnisko typu Berlin , Praga , Budapeszt nie ma tej kategorii choć ILS III już mają ale niższej kategorii . Tak w ogóle nie jest on niezbędny bo WAW ma tylko w roku ok.60 godzin z mgłami . Co innego KRK i WMI.
gość_0280b
2016-05-19 18:31
A w zimie będą płakać że zagłębie LEDY nie będą topić śniegu, przez co będą słabiej widoczne , ot taka oszczędność prądu.
gość_a8bb1
2016-05-19 16:06
ale w WAW taki ILS jest od dawna. Chyba, że coś się zmieniło?
gość_5b736
2016-05-19 13:23
W Lublinie ILS II dla startów będzie od czerwca, a dla lądowań od października 2016.
gość_05ee0
2016-05-19 11:34
No ładnie,ale jeszcze wyższy jest system ILS CAT III.
gość_b9f40
2016-05-19 11:20
Niedługo i w Poznaniu ma być ;) Ciekawe jakie tam będą parametry :)
gość_4049a
2016-05-19 11:07
To bardziej chodzi o bardzo duzy naklad pracy redaktora przy robieniu ctrl+c materialu prasowego.
gość_5b736
2016-05-19 10:30
@marcowy sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, skoro nie działa, to znaczy,że są jedyni, a potem jak w GDN zacznie działać to GDN będzie sobie prostował.
hmm, wysokość decyzji w Gdańsku wynosi 30 metrów a więc dwa metry mniej a RVR 300 metrów więc na jakiej podstawie twierdza że mają najlepszy system i są jedyni ? Co oczywiście nie zmienia faktu że na razie w GDN nie działa żaden ILS :)