Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@adam7691: a słyszałeś kiedyś o biznes planie? Twoje założenia są słuszne ale gdyby na na WMI dało się zarabiać od 1 roku to by już istniało od bardzo dawna. Według tego planu zysk netto ma być w 2017 więc trzeba by się wstrzymać do końca tego roku.
adam7691 - proponuję trochę doszkolić się w podstawach rachunkowości zanim zaczniesz się wypowiadać na temat rachunku zysku i strat. Bo lepsza jest papierowa strata jak w wypadku WMI niż papierowy zysk jaki obiecywał zarząd LOT-u.
gość_a30ab
2016-02-05 09:40
Nie jestem wielki fanem WMI ale z tego co wiadomo, FR nie ma zawartych ani z WMI ani z samorządem Woj. Mazowieckiego żadnych umów marketingowych, które należy uznać za dopłaty bezpośrednie. Takie umowy z LCC w Polsce na 100% mają: KRK, GDN, KTW, RZE, BZG, LUZ, RDO, SZY. Jedyną zachętą do latania do WMI jest progresywny cennik opłaty pasażerskiej, gdzie przy obecnej ilości pasażerów FR płaci stawkę 9zł. Moim zdaniem jest to stanowczo za mało i psuje konkurencję ale dla porównania warto dać następujący przykład: W6 płaci w LUZ 4,20zł opłaty pasażerskiej.
PS
Ciekaw jestem ile podatków lokalnych oraz do budżetu centralnego rocznie płaci WMI, ostawiam, że będzie to znacznie więcej niż 5mln zł.
EBITDA pokazuje nam najważniejszy parametr: czy firma jest w stanie spłacać zobowiązania poniesione na inwestycje z bieżącej działalności. Jeżeli jest na plusie to TAK ! i to jest najważniejsze.
adam7691: Modlin musi zamortyzować 330 mln inwestycji. Naprawdę uważasz że po dwóch latach działalności zaczynając od zera jest w stanie to zrobić ? Najważniejsze Że zarania na działalnści operacyjnej. A tak w ogóle uważam że jeżeli lotnisko inwestuje w przewoźnika ze swojego budżetu i wychodzi na tym na plus to pies z kulawa nogą nie powinien się do tego przyczepiać. Inna sytuacja jest np kiedy województwo ogłasza przetarg na latanie. Weżmy np GDN, ma umowę marketingową z FR i Wizzem na grube miliony, i co ? co roku pomimo wielkich inwestycji ma zysk netto. Czy to jest coś złego ? Dzieki umowie z Wizzem mamy nie dośc że od cholery lotów do Skandynawii dla naszych pracujących rodaków to dodatkowo Trójmiasto w weekend zalane jest Norwegami zostawiającymi kupę kasy w turystyce ( na szczęście oni zachowują się trochę inaczej niż Angole :)) co do ostatniego pytania: płacą, i to grubo, prawie wszyscy :)
adam7691
2016-02-05 08:07
o pozycji lotniska decyduje wynik finansowy, a nie naciągana liczba pasażerów,
nawet gdyby lotnisko odprawiało jednego pasażera rocznie i to ...wystarczało by na jego działalność, to było by dobrze , jeżeli WMI odprawia chyba parę milionów (trzy ????) i przynosi straty, to coś jest nie tak. Proszę nie mówić, że są tysiące firm, które pośrednio na tym zarabiają, to prawda, ale może wreszcie ktoś pokusił by się o całościową analizę zysków i strat. Wówczas było by wiadomo, czy lotnisko się opłaca, w innym przypadku jest to tylko wróżenie z kart.
... i wiadomo dlaczego FR lata z 1 zł
z ciekawości: czy ktoś zna lotniska w innych krajach, które płacą liniom lotniczym za to, że chcą z nich latać i zarabiać
Jakie znaczenie ma dla inwestycji ile rocznie wynoszą koszty reklamy? To koszt jak każdy inny. Żadna poważna inwestycja kapitałowa nie jest w stanie się zwrócić w krótkim czasie.
Tak jak napisał marcowy EBITIDA mówi, czy inwestycja się zwraca. Po okresie amortyzacji budynków (bo mają najdłuższy okres amortyzacji) zysk netto nagle skoczy do góry, mimo, że EBITIDA niekoniecznie.
gość_617f2
2016-02-04 23:37
W tym zestawieniu zabrakło kluczowej informacji: Ile rocznie wynoszą wszystkie dopłaty ( ukryte pod pretekstem tzw. wydatków na reklamę itp.) dla przewoźnika z kieszeni podatników ?
Kelo, przy tego typu inwestycjach nikogo nie interesuje zysk netto w sprawozdaniu rocznym ponieważ jest to niemożliwe do uzyskania. Ważna jest tylko EBITDA. Po to ten wskaźnik mądre głowy wymyśliły ponieważ on pokazuje w dosłownym znaczeniu czy firma zarabia na działalności operacyjnej czy też nie.
Rentowności na poziomie 3mln pasażerów :D ha ha ale i tak dobrze, że wgl będzie nie to co u większości regionalnych. Jedyne dla nich wyjście to chyba Airportcity jakieś budować i na usługach około lotniskowych zarabiać np. 50zł za 10 minut parkingu czy butelkę wody, bo 3mln pasażerów/rok im tanie linie nie nabiją. Regularnych też nie uda się pozyskać, żeby przy 1.5mln zarobić.