Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_7dced
2016-01-26 12:39
Z tą porządną baza FR to pojechałeś , to tylko jeden samolot. Jeżeli dostawią drugi jak wstępnie obiecywali to będzie już nieźle.
gość_7c1d4
2016-01-22 23:18
Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że w tym roku GDN zbliżył się do KRK i kolejny raz zwiększył dystans do KTW. Tak. Przyrost pax (w liczbach bezwzględnych) jest w GDN z tych 3 lotnisk najwyższy. Więc nie wieszajmy psów. Terminal jest na 7 mln, obecnie jest prawie 4, pewnie w ciągu 5-8 lat do tych 6-7 dobije. Do tego GDN ma największą bazę Wizz w PL (liczba pax, itd - to są informacje Wizza z konfy). Jest jedynym portem w PL który ma porządne bazy W6 i FR (nie jest skazany na jednego przewoźnika, pseudo bazy W6 we WRO nie liczę). I do tego samo się utrzymuje, nie generuje kosztów dla samorządów (dopłaty do siebie, lub do przewoźników). To o czym my tu mówimy.
gość_5ee62
2016-01-22 16:24
Gratuluję Gdańskowi. Przepiękny terminal, życzliwość ludzi i wyśmienity wynik. Wizjonerstwo 2016: Uważam, że samoloty KLM i BA to tylko kwestia czasu. Wizzair rozszerzy Norwegię o co najmniej Bodo i Narwik, być może również Kristiansund. OK nawet nie wystartuje, FR będzie obstawał przy tym co jest, być może zauważy, że brakuje Bremy i odpowiednio zareaguje. Dziury po AB nikt nie załata, bo to był w większości ruch tranzytowy, który przejmie LH, SK i ewentualnie KL. SAS wróci do 736 na połączeniu z ARN. LOT.... w sumie to go już nie będzie. Nowemu przewoźnikowi polskiemu życzę bardziej trafnego doboru maszyn na trasie do Gdańska. Trzymajcie się kochani gdańszczanie.
spotter10
2016-01-22 13:18
Zgadzam się z tym twierdzeniem, że KLM już dawno powinien się u nas pojawić ze swoją ofertą. Mają ją naprawdę bogatą a nasz przemysł morski (w szerokim znaczeniu) jest bardzo mobilny i to w najróżniejsze zakamarki globu. Ja na prawdę wierzę w to, że to jest tylko kwestia czasu zanim się u nas pojawią.
I tutaj chciałbym ponowić apel do administracji o wyłączenie opcji pisania komentarzy przez gości - ale dlatego, że ich komentarze pojawią się później niż tych zalogowanych. Gdy zalogowany piszesz jakiś komentarz, to często się zdarza, że tych od gości jeszcze nie widać, a później się pojawią pod. To nie jest fajne!!! Zróbcie coś z tym!!!
Kłoskowski narcyzem nie został. Jest człowiekiem myślącym przyszłościowo. Wybudował przepiękny terminal, który nie jest na wyrost, tylko jest przygotowany na przyszły ruch. No nie można budować tak, by starczyło na teraz, ew. 5 lat w przód. To są tak ogromne koszty, że trzeba myśleć min. 10 lat w przód. A że rękawy nie są używane? Ja za każdym razem z nich korzystam. Tylko że różnica między tymi co twierdzą, że są nie używane a mną jest taka, że ja korzystam z LH, SK i LO, zaś oni najprawdopodobniej z W6 i FR. A te linie niestety, ale nie chcą płacić za korzystanie z rękawów. Ale oczywiście psioczyć trzeba na lotnisko.
Prawda, że KRK w tym roku ponownie zdystansuje się do GDN i to sporo. Nie tylko prestiżowo. Ale KTW czy WMI raczej po piętach gonić nie będą. Te pierwsze zaprzepaściło swoją szanse, stawiając kiedyś na jedną kartę a to drugie robi dokładnie to samo - jedna linia lotnicza. Przy czym KTW wyciągnęły z tego jakieś wnioski i starają się o innych przewoźników niż sam tylko Wizzair, zaś przyszłość Modlina nie jest pewna - czy to będzie samodzielne lotnisko, czy może wraz z WAW stworzy duoport. Na dodatek wszyscy wietrzyli, że po otwarciu WMI ruch w GDN spadnie, bo Mazury będą korzystać z WMI zamiast z GDN. Jak się okazuje były to puste słowa.
Kończąc swoją wypowiedź chciałbym powiedzieć, że wzrost na poziomie 7-9% w tym roku będzie na prawdę przyzwoity. Pamiętajcie, że im więcej dane lotnisko odprawia pasażerów, tym dynamika rozwoju spada, ale tylko w procentach. Bo przecież 1% z 1 mln to tyle samo co 10% ze 100 tys. I tu i tu jest po 10 tys., ale procentowo różni się to aż dziesięciokrotnie.
gość_4e459
2016-01-22 13:11
W stosunku do mojego przedmówcy WMI i KAT mają wyższy potencjał demograficzny - niestety - choć prestiżowo to oczywiście zupełnie nie ta liga , terminal jest OK ale stopień wykorzystania to 50%, więc sprowadzenie kolejnego tradycyjnego przewoźnika w 2016 to absolutny priorytet by ranga portu rosła to raz, dwa nie widzę pomysłu na znaczące zwiększenie liczby pasażerów w 2016 - niestety, co do KRK to przewaga demograficzna nad GDN jest bezdyskusyjna ...
gość_9db93
2016-01-22 12:30
Samoloty latajace na Tegel sa dobrze wypelnione, najtansze bilety nie jest lateo dostac, no chyba, ze sie rezerwuje bardzo wczesnie.
Tez mi sie wydaje, ze na tej trasie ktos zastapi airberlin.
Ktos napisal, ze GDN bedzie deptany po pietach przez KTW czy WMI.
Bzdura. Totalna bzdura. Jak zwykle pisze jakis "znafca".
Gdansk utrzyma z obecna oferta swoja pozycje trzeciego lotniska w PL i to bez zadnego problemu.
Terminal wcale nie wybudowany na wyrost, jak ktos tak twierdzi to wychodzi tu polski sport narodowy - narzekactwo i malkontentctwo.
Gdyba byl za maly to by sie sypaly epitety jak "kurnik" i podobne jakie przez lata obrzucano Krakow.
Nie mozna zapomniec i o tym, ze polski, bardzo trudny rynek jest juz jak na swoje potrzeby bardzo nasycony i wielkich wzrostow juz nie bedzie i do tego trzeba sie powoli przyzwyczajac.
Ale o tym widze, ze nikt nie pamieta.
Pozatym rozealil mnie ktos zdaniem, ze Szymany oslabia ruch w Gdansku.
No litosci, please...
gość_a24ab
2016-01-22 11:32
Ja myślę że KLM Amsterdam - Gdańsk i FR Berlin - Gdańsk otworzą połączenia w 2016
gość_42205: jakieś źródło masz ?
gość_0bc98
2016-01-22 11:23
marcowy: Nie będę krytykował (zresztą, o gustach się nie dyskutuje), ale moim zdaniem aktualnie GDN ma drugi najładniejszy terminal, a liderem jest SZY ;)
gość_42205
2016-01-22 11:15
PL Gdańsk planuje w tym roku obsłużyć 3 898 195 pasażerów czyli wzrost o 5,2%, przyjęto że przy rezygnacji AB, po jednej nowej trasie uruchomią W6 i FR.
gość_43057
2016-01-22 10:47
@gość_9c46b i KLM ma bogatą siatkę w wiele miejsc ,,portowych" , do branży stoczniowej, wydobywczej itd. a ten sektor w GDN generuje spory ruch-marynarze, stoczniowcy itd. dużo i często latają, sporo płacąc(loty na ostatnią chwilę) i dziwne, że KLM jeszcze nie ma na pomorskim lotnisku. Może skuszeni sukcesem w KRK otworzą połączenie i do nas?
Oczywiście Kloskowski jest bardzo dobrym menadzerem na co wskazuja chociażby wyniki finansowe, no i fakt ,...że nie zawaham się powiedziec, najładniejsze lotnisko w Polsce ( ok, czekam na krytykę :))), ale demografii nie oszukasz. W bezpośrednim oddziaływaniu lotniska mieszka tylko 2 mln ludzi. Dlatego powoli dochodzimy do sufitu. Wracając do AB - myśle że pierwszym ogłoszonym nowym połączeniem przez FR będzie własnie Berlin, bądź co bądź dostają na tacy ponad 3000 paxów miesięcznie.
gość_9c46b
2016-01-22 09:46
Tak tylko BA - gdzie? LHR sloty cenniejsze niż TXL (tak wiem, że KRK ma LHR). A BA na LGW - to już jest dużo mniejszy sens.
Do GDN najlepiej pasowałby KLM. Największe możliwości P2P. Do tego 1wsza linia SkyTeam. I już tak na marginesie, bardzo lubię te linie ;-)
Za to za Finnaira, trzeba bardzo pochwalić zarząd. Dla latających z GDN do Azji to najlepsza możliwa linia.
spotter10
2016-01-22 09:23
marcowy -> Kłoskowski działa dosyć prężnie, lepiej niż jego poprzednik Machczyński. Więc nie podejrzewam, aby teraz siadł na laurach. Zwłaszcza, że rozbudowa terminala i ILS pochłonęła spore pieniądze i kredyty trzeba spłacać. Więc będzie walczył o zwiększenie liczby pasażerów. Pytanie tylko, czy postawi wszystko na jedną kartę tj. Wizzair, czy będzie się starał ściągnąć kogoś nowego?
Umowa handlowa z Wizz'em daje nadzieję na to, że nowe połączenia się pojawią. W końcu za coś te pieniądze dostają. A lotnisko i tak wychodzi na tym na plus, więc nie można tego negować. Pamiętajmy, że ta umowa jest opłacana ze środków własnych lotniska a nie samorządów czy miasta. Więc jakiś sens ekonomiczny musi to mieć.
Po cichu bardzo liczę na to, że ktoś zapełni lukę po AB. W końcu to połączenie miało się dobrze, a zostało skasowane z przyczyn innych, niż słabe obłożenie. Dobrze wiemy, że TXL pęka w szwach i każdy slot jest na wagę złota. To właśnie m.in przez gigantyczne opóźnienie w oddaniu BBI spowodowało problemy AB - nie mają się gdzie rozwijać w Berlinie. W DUS radzą sobie świetnie. No ale nie o AB tutaj, bo to było już wałkowane.
Podsumowując uważam, że spokojnie jest miejsce na tradycyjnego przewoźnika, który zaoferuje dobrą ofertę konkurencyjną do LH, LO i SK. KLM do AMS czy AF do CDG bardzo szybko by znalazło chętnych nie tylko na połączenia p2p, ale również dalej. No i oczywiście wspomniane przeze mnie wcześnie BA. Ruch GDN-UK jest na tyle duży, że oni też by się tutaj odnaleźli.
Zgadza się, jakoś to strasznie zachęcająco nie wygląda. Co prawda wzrosty do czerwca gwarantowane ale druga połowa roku bez nowych przewoźników to będzie lipa. A tych raczej nie widać :( CSA śmiechu warta zdziwie się jak w ogóle odpali. Miejmy nadzieję że Wizz znajdzie jakieś kolejne kilka lotnisk w Norwegii na które jeszcze nie lata. Miałem cichą nadzieję na wejście KLM ale cóż raczej go w 2016 nie będzie.
spotter10
2016-01-22 08:35
No w końcu. Trochę im zajęło to liczenie pasażerów. Nie mniej jednak wynik bardzo cieszy.
Co do roku 2016 - wynik będzie lepszy, bo wiele nowych połączeń uruchomiono dopiero w połowie roku 2015, więc baza w pierwszych miesiącach będzie dosyć niska.
Ale fakt, mając tak rozbudowane lotnisko, bardzo dobre warunki smuci fakt odejścia AB z Gdańska oraz brak nowych, tradycyjnych przewoźników. Ale nie ma co od razu stawiać na piedestale KRK a GDN karcić, bo pamiętajmy, że wielu z tych tradycyjnych przewoźników w KRK zaczyna dopiero w tym roku. Głównie dzięki ŚDM 2016. A faktem jest, że KRK dostaje w pierwszej kolejności, później dopiero reszta. Także ja byłbym dobrej myśli. Wydaje mi się, że w tym roku 4 mln może się spokojnie udać wykonać, zaś nowi tradycyjni przewoźnicy zaczną się niebawem pojawiać. Obstawiam, że wróci do nas BA (po wielu latach przerwy) i może AF/KLM.
gość_4e459
2016-01-22 08:08
Prezes Kloskowski z tymi komentarzami już dawno chyba został Narcyzem. Często latam z GDN i mam mieszane odczucia. Lotnisko mocno na wyrost. Rękawy na ta chwilę bardziej do ozdoby w tej ilości.
Faktem jest, że lotnisko jest pięknie przygotowane na przyszłość tylko coś nie ma na nią widoków bo nie widzę za bardzo jakiejś jasnej strategii w jakim kierunku GDN chce się rozwijać? Szymany też go trochę osłabią do tego GDN ma bardzo słabą ofertę linii tradycyjnych. Zamiast peanów chwały Prezesa lepiej ostro wziąć się do roboty żeby wykorzystać szanse jakie daje nowiutka infrastruktura. Bardzo wolno rozwija się tez teren przylotniskowy. KRK ucieknie w tym roku szczególnie prestiżowo, a po pietach będą deptać KAT i WMI.
gość_e9110
2016-01-22 06:49
Zaraz się okaże czy będą nowe połączenia
gość_9c46b
2016-01-22 00:29
A czym tu się chwalić (info o planach)?
AB do kasacji, CSA z przystankiem w Poznaniu (uwierzę jak polecą)…
Niestety, ale Kraków „odleciał” Gdańskowi zupełnie, chociaż nie widać tego jeszcze w liczbach bezwzględnych. Myślę, że dopiero obecny rok to w pełni pokaże.
Z tradycyjnych linii sieciowych w GDN jest tylko LH, SAS, Finnair i… LOT.
KRK ze Swiss, Austrian, Brussels, KLM, AF, BA, Iberia, Alitalia to już zupełnie inna liga.
Zamiast robić wszystko aby ściągnąć kolejne linie tradycyjne z połączniami do hubów, to w GDN podpisują umowy marketingowe z Wizz, co na dłuższą metę do niczego nie prowadzi.
Wydaje się, że przy +- (bardziej -) 4 mln w 2016, byłoby miejsce na kolejną linię tradycyjną, szczególnie na linii z zapotrzebowaniem P2P czyli np. Amsterdam.
Niezły wynik, niedawno coś prognozowali 3.9mln w 2016 jak będzie w rzeczywistości dopiero się okaże :)