Sichuan Airlines poleci do Pragi

Sichuan Airlines poleci do Pragi Chengdu - Praga  Rozkład lotów na tej trasie jak na razie dotyczy wyłącznie 25 oraz 28 lutego br. Niedługo do systemu mają zostać załadowane loty na marzec 2016 r. Nie wiadomo do kiedy, ani w jakiej częstotliwości przewoźnik planuje obsługiwać te połączenie. Rozkład rejsów prezentuje się następująco (czasy lokalne):3U8295 Chengdu 08:10 – 11:40...
17/01/2016 08:12   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_69d67 2016-02-27 21:47   
gość_69d67 - Profil gość_69d67
Wcześniej czy póżniej ale WAW przeskoczy PRG Napiszę to tak Po 89 roku zaczęły się w Polsce odradzać lub powstawać nowe lotniska regionalne które w większości przy pomocy tanich linii wyrosły na niezłe choć w skali europejskiej nadal niewielkie lotniska ( KTW KRK GDN) Teraz część z nich ma też w ofercie tzw tradycyjne linie (KRK tu jest liderem) To powoduje że wielu pasażerów nie musi latać przez WAW I to też jest przyczyna mniejszych wzrostów w WAW A w Czechach jest tylko PRG Pozostałe lotniska obsługują minimalny strumień pasażerów W większości wszystko leci przez PRG Ale Czechy to mały kraj Mobilność ludności nie jest nieograniczona PRG jako turystyczny magnes też ma pewien poziom po którym wzrosty odwiedzających się skończą A PL i WAW jako duże państwo ciągle mają tendencje wzrostową Oczywiście dużo zależy od kondycji LOTu Ale nawet jak się im noga powinie ( chociaż jestem zwolennikiem teorii że LOT trwać będzie) to rynek próżni nie znosi (przykład Malev i Budapesztu) Reasumując WAW ma jako główny port w Polsce szanse na przyciągnięcie linii np. z Azji W PRG lata więcej tanich linii W WAW rozkłada się to również na Modlin To również zaciemnia obraz możliwości stołecznego portu Ja jednak liczę że skoro FR zaczyna latać na główne lotniska w niektórych portach w zachodniej Europie to i na Chopina zawita choć mogę się mylić A że tanie linie generują spory strumień pax to i WAW zyska PRG zawsze miała dobre połączenia z Rosją Teraz to podupadło (m.in.kombinują i próbowali np.z Gdańskiem Radomiem) ale ogólnie samoloty latają słabo wypełnione również na trasach w Europie Zachodniej Korean Air chyba jednak inwestując wyrzucił pieniądze w błoto Latają bo muszą a za miedzą latają do Wiednia i pewnie się nie mylę z miłą chęcią zamknęliby połączenie z
PRG A Okęcie jednak ma większe szanse na wzrosty Polski rynek lotniczy jest kilkukrotnie większy i w tym upatruję wzrosty w WAW
gość_adfc9 2016-02-27 19:06   
gość_adfc9 - Profil gość_adfc9
Zobaczysz że w tym roku jakaś daleka linia ogłosi połączenie do Warszawy. Chińczycy nastawiają się głównie na turystykę, a jak wiadomo Praga jest turystycznie ciekawszym miastem niż Warszawa. W Polsce jest więcej ciekawych miejsc niż w Czechach, ale Chińczykowi byłoby niewygodnie lecieć do WAW i tłuc się po Polsce autokarem czy pociągiem - wolą lecieć do FRA i tam przesiadać się na samoloty do polskich regionów. Jak dostaniemy w tym roku daleką linię (o czym jestem przekonany), będzie to porządniejszy przewoźnik niż jakiś Sichuan Airlines o którym mało kto w ogóle słyszał. Typuje Deltę, Cathay'a lub (trochę mniej prawdopodobne), Singapore Airlines.
gość_00baa 2016-02-27 15:00   
gość_00baa - Profil gość_00baa
Ooooo, znowu Warszawka nic nie dostala, no jak to, ta aspirujaca czy sama siebie nazywana stolica regionu ma ruch lotniczy jak zrzeci swiat, a bezczelna Ptaga, stolica malutkiego panstewka odwala takie numery, no brzydko. Sol w oku fanbojow Okecia, szczyt wszystkiego.
Polska nie jest az tak atrakcyjna turystycznie, to juz wiadomo. Malo tego, malo kto sie interesuje tym krajem. Wczoraj czytalem ranking klas ekonomicznych premium. Wszystkie byly. Wszystkie oceniono, ale o LOT kompletnie zapomniano. Dlaczego? Bo to dla wiekszosci ludzi kompletnie nieznana, mala i nieliczaca sie kompletnie linia. Pozatym (na serio) to sa ludzie, ktorzy na slowo polskie linie reaguja alergicznie bo maja wyobrazenie, ze tam lataja jeszcze rosyjskie, awaryjne samoloty, bylem sam swiadkiem kilku takich opinii.
Polska to nie pepek swiata, to nie ostatni raz kiedy jeszcze Praga dostanie innego renomowanego przewoznika, a Okecie nic. Policzkiem byl A-380 , teraz ta chinska linia, a w niedalekiej przyszlosci bedzie jeszcze wiecej takich ciosow.
A to wiecznie mierzenie sie z Praga i przy statystykach Okecia automatyczne dolaczenia Modlina to nic innego jak leczenie kompleksow.
gość_e0ffe 2016-01-19 23:22   
gość_e0ffe - Profil gość_e0ffe
gość_a5b61: To że PRG generuje większość ruchu w Czechach nie oznacza wcale, że w Czechach nie ma równego rozwoju. Po prostu z każdego zakątka Czech można szybko dojechać do stolicy tym bardziej, że mają dobrze rozwinięte połączenia kolejowe- zwłaszcza na linii Ostrava-Praga.
gość_a5b61 2016-01-19 18:58   
gość_a5b61 - Profil gość_a5b61
@gość_9eec5 Ja odnosiłem się tylko do WAW. Podsumowanie aglomeracji podałem nawiązując do postu Kolegi koxkrk. Trudno mówić o środku ciężkości dla Czech skoro tam nie ma "ciężkości" a niemal 100% ruchu lotniczego generuje jedno lotnisko. Oni nie mają lotnisk regionalnych pokroju GDN, WRO, KTW nie mówiąc już o KRK. Jedynie Brno które jest wielkości naszej LCJ, a może mniejsze. U nas środka nie ma, zgadza się. Ale to chyba dobrze, bo świadczy o równiejszym rozwoju kraju w przeciwieństwie do kraju z jednym ośrodkiem centralnym. Można porównać lotnisko do lotniska, czyli WAW do PRG i tu myślę, że niedługo WAW będzie górą. Można dalej porównywać aglomerację do aglomeracji i tu znów w Czechach masz tylko PRG a u nas WAW+WMI, gdzie łącznie już jesteśmy daleko z przodu. Można wreszcie porównać kraj do kraju, i tu też porównujesz samo PRG do wszystkich naszych regionalnych. Zależy, kto co wybiera.
gość_9eec5 2016-01-19 18:18   
gość_9eec5 - Profil gość_9eec5
@gość_269bd A KRK i KTW (odległość podobna jak między WMI a WAW) to 7,3 miliona. I co z tego wynika? Ano to że środkiem ciężkości jest w Czechach Praga a w Polsce takiego środka ciężkości nie ma (południe jest gęściej zaludnione).
gość_269bd 2016-01-19 15:32   
gość_269bd - Profil gość_269bd
Jeśli policzymy WAW + WMI to za 2015 jesteśmy 1,5 mln. pax do przodu. Jako aglomeracja wyprzedziliśmy Pragę już kilka lat temu.
koxkrk 2016-01-19 14:59   
koxkrk - Profil koxkrk
już w styczniu WAW powinna mocno zacząć gonić poprzez zwiększenie oferowania LOT-u , patrząc na statystyki warto chyba policzyc WAW + WMI i to porównywać z PRG
gość_269bd 2016-01-19 12:43   
gość_269bd - Profil gość_269bd
PRG za rok 2015 osiągnęło imponujący wynik. Ponad 12 mln. paxów i wzrost 7,9% rok do roku, gdzie WAW tylko 5,8%. Ale. Śledzę ostatnio portale czeskie i jestem przekonany, że PRG działa trochę jak RDO przyciągając nowych przewoźników a obecnych przekonując do zwiększania oferowania przez ogromne promocje, zniżki a kto wie czy nie dopłaty. To powoduje, że wynik PRG jest sztuczny, jak bańka która za moment pęknie, tak jak kilka lat temu kiedy po rewelacyjnym jednym roku (bodajże 2012) kolejne to tylko spadki bądź stagnacja. PRG jest pod dużym naciskiem opinii i za wszelką cenę chce utrzymać pozycję lidera w tej części Europy. Popatrzcie sami: Hainan ograniczył oferowanie zanim wszedł. China Eastern w ogóle zawiesiło sprzedaż. Sichuan potwierdził tylko dwa loty w lutym. Korean w sezonie 2016 zmienił 747 na 777. Spójrzcie na flightradar24, wczoraj i dziś Turkish regularnie odwołuje loty. Na tablicy lotów za ostatnie dni PRG ma mniej względem WAW aż ok. 30-40%. WAW z kolei mam wrażenie że zamiast ścigać się systematycznie i powoli robi swoje. Myślę, że najbliższe kilka miesięcy to zweryfikuje i jestem pewien, że przeskoczenie PRG przez WAW to tylko kwestia czasu. 2, może 3 lata.
gość_b1077 2016-01-17 21:38   
gość_b1077 - Profil gość_b1077
Pamiętam jaki był jazgot, że Emirates nie latają do Polski. Ktoś na tym forum wyraził się, że nigdy do Polski nie wejdą. A jednak weszli. I są mocnym graczem. Myślę, że Chińczycy wejdą prędzej czy później do WAW. A co do lotów z Pragi do Szanghaju - w systemie linii China Eastern nie ma takiego połączenia. Wyskakują przesiadki - m.in. przez Paryż.
maciek_waw 2016-01-17 21:12   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Niestety do 2019 roku mamy spokój z wielkim rozwojem Lotniska Chopina. Obawiam się, że PRG będzie nam uciekać zyskując kolejnych przewoźników, bo my się z nikim nie dogadamy. Spadek w tym i w przyszłości w następnych ratingach tylko ten problem pogłębią. Będzie cud, jak LOT przetrwa rządy obecnej władzy.
gość_c520a 2016-01-17 21:01   
gość_c520a - Profil gość_c520a
Znowu ta Praga, dajcie spokoj. Dla wielu sol w oku, stolica niewielkiego panstewka ma czelnosc sciagac wiecej obcych linii niz lokalny shocking airport Okecie, normalnie tragedia narodowa i policzek wymierzony w Warszawe, okrzyknieta przez sama siebie stolica regionu.
Singapore tez nie wejdzie do PL, sami to niedawno powiedzieli.
Co tu bedzie sie dzialo jak ten niedobry Singapore do Pragi nam wejdzie?
Oj, juz wyobrazam sobie ten jazgot i zgrzytanie zebow.
jjemiolo 2016-01-17 20:46   
jjemiolo - Profil jjemiolo
W istocie trudno zrozumiec dlaczego PRG uznawana jest za bardziej obiecujacy punkt niz WAW. Logicznie, wiekszosc wskaznikow demograficzno/geograficzno/ekonomicznych wskazuje na Polske. Owszem sama PRG jest ciekawsza turystycznie niz WAW, ale na dalekim dystansie powinno sie uwzgledniac wiekszy obsza ciazenia niz samo lotnisko. Moze sie myle, ale w businessie jest tez wazna percepcja krajow. Pod tym wzgledem nadal pokutuje ze my jestesmy w tyle za Czechami, co jest skutkiem wielu czynnikow dyskusja nad ktorymi przekracza ramy tego forum. Obawiam sie tez, ze ostatnie polityczno/gospodarcze wiesci z kraju i o kraju moga ta opinie jeszcze poglebic. Oznacza to, ze LO, jesli przezyje, ma szanse na obsluge nowych tras bez obawy o zagraniczna konkurencje.W dodatku, jesli poprawi swoj produkt moze na tym wyjsc dobrze. Bo cokolwiek sie mowi Polska sie rozwija i bedzie potrzeba dalszych tras. Sasiedzi to widza i rozpychaja sie na naszym rynku.
Kelo 2016-01-17 17:55   
Kelo - Profil Kelo
gość_99f1c: najlepsza odpowiedz tygodnia :)
gość_99f1c 2016-01-17 16:46   
gość_99f1c - Profil gość_99f1c
bo w CZechach jest przemysl a u nas rolnictwo
gość_3e64e 2016-01-17 13:51   
gość_3e64e - Profil gość_3e64e
Czechy odwiedziło w 2015 roku ponad 5 mln turystów. Polskę - ponad 15 mln. Do Czech lata - China Eastern, Rouge, Delta, Hainan, Korean Air i A380 Emirates.
Do stolicy 35 milionowej Polski lata Emirates, Qatar i Rouge. A inne linie? Na Singapore Airlines czekamy od 2012 roku, kiedy przedstawiciele tej linii twierdzili, że Polska jest najatrakcyjniejszym krajem Europy Środkowo-Wschodniej, a rejsy SIN-WAW będą stopniowo przygotowywane. Mamy rok 2016. U nas nic się nie dzieje, a do Pragi linie lotnicze ściągają jak do największego skarbu. Nie rozumiem.
michal5 2016-01-17 12:06   
michal5 - Profil michal5
Póki co wszystkie połączenia do Chin z PRG sprzedają się kiepsko, wiec dlugo nie potrzymaja, nie pamietam ale PVG chyba w ogole zostalo wstrymane, a Hainan zmniejszył czestotliwosc z 3 do 2x w tygodniu
gość_27cd7 2016-01-17 11:40   
gość_27cd7 - Profil gość_27cd7
nie ma to jak ogłaszać połączenie na 1.5 miesiąca przed pierwszym lotem :) Poza tym nie latają na razie na żadne lotnisko w europie a tu nagle Praga. Odnośnie sukcesów PRG to Hainan zredukował z 3 do 2 lotów w tygodniu, a China Eastern zawiesił możliwość zakupu biletów na nową trasę
Makswarych 2016-01-17 11:28   
Makswarych - Profil Makswarych
Nie no, to już jest niesprawiedliwe! Co takiego ma PRG, że uruchamiają PEK, PVG i Chengdu, a do WAW nic? Rozumiem, że w WAW jest LO, ale nie jest tak silnym graczem, aby blokować innych przewoźników na trasach na których nie poleci, np. HKG, SIN, PVG, MIA
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy