Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d2159
2016-01-17 10:38
Ktoś wie co tam sie dziś dzieje w tym Lublinie ? bo samolot W6 do Glasgow z godz 5:30 jeszcze nie wystartował i stoi na płycie. Zła pogoda czy usterka samolotu jest powodem takiego stanu rzeczy ? Strona portu jedynie informuje o tym ze lot jest ,,opóźniony '' i to wszystko nic więcej a już widać ze z tego powodu nie uda sie zrobić trzech rotacji w dniu dzisiejszym ta maszyna
Affinitor
2016-01-12 13:50
UE pozwala dotowac jesli polaczenie jest niedochodowe, ale jest ważne ze względów nazwijmy to społecznych. Na kolei wszedzie w Europie lokalne polaczenia sa deficytowe, ale ponieważ umożliwiają ludziom poruszanie sie po mieście i dojazdy do pracy, to dopłaty sa ok. W lotnictwie sytuacja jest o tyle inna, ze najcześciej te względy społeczne sa dyskusyjne, a przede wszystkim dyskusyjne jest pompowanie pieniedzy w molochy typu FR, ktore mogłyby sie ze spokojem utrzymywać same, choć wtedy pewnie działałyby na mniejsza skale.
Ale w lotnictwie tez dopłacanie do połączeń w sytuacjach podobnych do kolei nie stwarza problemów, vide dopłaty do biletów lotniczych w Hiszpanii dla rezydentów wysp, ktorzy płaca za samoloty jak za autobus.
W przypadku niektórych połączeń dotowanie jest konieczne i nawet UE na to pozwala. Jest to częsty przypadek przy połączeniach kolejowych do małych miescowości. Choć w przypadku lotnictwa to poszło chyba trochę za daleko moim zdaniem, bo takie lotniska jak KRK, GDN czy KTW spokojnie by znalazły chętnych i bez dopłat.
solokhumbu
2016-01-11 14:30
Tak może nieco OT: zacznijmy od tego, iż najbardziej (kwotowo!) dotowany jest w Pl (i nie tylko w Pl) transport samochodowy - przychody z różnych opłat/podatków nakłądanych na kierowców to niewielki % kosztów budowy i utrzymania dróg. Gdyby taki PB musiał płacić za pełen koszt dostępu do drogi, którą jedzie, to obawiam się, że nie byłoby słynnych biletów po 1 / 9 zł.
Przecież dotowana jest także komunikacja miejska. kto by chciał jeździć autobusem, gdyby bilet kosztował np. 10 zł? A dotacja linii lotniczych ma jednak na celu reklamę regionu i ściąganie inwestycji i pasażerów...
gość_b784d
2016-01-11 13:42
Tylko wtedy ceny biletów nie były by tak niskie ( gdyby zabrać te wszystkie dotacje ) - Po części dzięki temu przewoźnikom opłaca się latać do takich małych miast i oferować niskie ceny. Taka opłata reklamowa to w zasadzie czysty zysk . Ale to wypacza sens wolnej konkurencji. Niech no tylko jakiś samorząd spróbuje dotować w taki sposób bursiarzy np.
gość_3ca6f
2016-01-11 13:00
Jak wszyscy to wszyscy.
Bez dopłat Polaków nie stać by było na bilety lotnicze, biedny naród i tyle w temacie.
gość_f2f21
2016-01-11 12:18
Wiem, ze wiele europejskich lotnisk placi haracz. I tez uwazam to za nieuczciwe i glupie.
gość_568dd
2016-01-11 11:42
Tyle zapłaci lotnisko , a miasto , urząd marszałkowski ile?
gość_7cfcf
2016-01-11 11:03
jak to nazywaja fani? aaaa, potencjał :)
gość_9b04f
2016-01-11 10:27
gość_70acd, raczej to że wizz utrzyma to co teraz jest
gość_96877
2016-01-11 10:12
gość_f2f21: nie wiem, czy wiesz, ale nawet Dublin płaci Ryanairowi.
gość_f2f21
2016-01-11 09:16
Mam nadzieje, ze kiedys w koncu zostanie prawnie zakazane dotowanie prywatnych linii lotniczych z publicznych pieniedzy. W Polsce oprocz Okecia placa wszyscy. Gdyby zlikwidować ten haracz to okazaloby sie ze prawo bytu w regionach ma tylko Krakow z liniami tradycyjnymi, Katowice z czarterami i Gdansk, ktory ma troche tego i tego.
gość_70acd
2016-01-11 08:48
to znaczy że będa nowe destynacje?