Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Affinitor
2015-12-22 09:58
marcowy: na pewno zna, lotnictwo funkcjonuje już wystarczająco długo, żeby nie był to pierwszy przypadek w jego historii... :)
w ostatnim locie z Radomia do Pragi było 0 (zero) pasażerów. Czy historia zna podobne przypadki ? Za czasów OLT były przypadki lotów jednoosobowych np na trasie GSN-SSZ
gość_5783d
2015-12-14 14:29
1570 operacji z czego pewnie 1500 wojskowych. Dane można podać tak aby było miło, jak widać, słychać i czuć :-)
3 lotniska to mogą być w NYC a nie w Warszawie
gość_9ece2
2015-12-10 18:18
ortler: I tak powinno być od początku- RDO jako lotnisko LCC dla południowego Mazowsza i okolic, WMI- LCC dla północy Mazowsza, Warszawy i wszystko byłoby ok.
gość_7cfcf
2015-12-10 16:23
CSA wraca do Radomia od 20 grudnia 2015.
gość_96877
2015-12-10 14:25
ortler napisał: "Za 5 - 6 lat Okęcie zacznie się powoli "wypełnić" i zachodzić będzie konieczność przeniesienia z niego co najmniej części ruchu czarterowego i niskokosztowego. Radom obok modlina będzie tutj najlepszym kandydatem."
Nie lepsza byłaby Łódź?
W zamierzeniu RDO miał być lotniskiem uzupełniającym dla południowej części Województwa Mazowieckiego, przeznaczonym głównie dla czarterów i LCC. Jednakże z jego organizacją grzebano się tyle lat, że zniechęcone władze zdążyły w międzyczasie od podstaw wybudować i uruchomić Modlin. W rezultacie w chwili otwarcia RDO stał się obiektem niemal zbędnym. W dodatku, jeszcze przed otwarciem lotniska, jego organizatorzy nie zapewnili umów z przewoźnikami zapewniającymi loty w najbardziej pożądanych kierunkach. Inaczej mówiąc, lotnisko zostało otwarte w najbardziej nieodpowiedniej po temu chwili. Dalsze inwestowanie w tego typu obiekt (przedłużenie pasa, ILS) nie wydaje się być w tej chwili uzasadnione ekonomicznie. Z drugiej jednak strony całkowita likwidacja lotniska wydaje się być innego rodzaju błędem. Za 5 - 6 lat Okęcie zacznie się powoli "wypełnić" i zachodzić będzie konieczność przeniesienia z niego co najmniej części ruchu czarterowego i niskokosztowego. Radom obok modlina będzie tutj najlepszym kandydatem. W takiej sytuacji najlepsze, co można w tej chwili zrobić z RDO to zmienić jego status na lotnisko o ograniczonej certyfikacji (podobnie jak planowane są obecnie Krywlany), zmienić zarząd na jednosobowy i zredukować drastycznie załogę do kilku osób tak, aby lotnisko działało tylko w pewnych godzinach, głównie dla ruchu General Aviation. To w sposób radykalny zredukowałoby koszty, a z drugiej strony, umożliwiłoby przetrwanie obiektu "do lepszych czasów", gdy za kilka lat będzie on znowu potrzebny.
Kurczę, a ja wierzyłem w loty Ziemia-Mars Bombardierem AirBaltic... A tu już się wynieśli !
Wielka szkoda.
gość_7cfcf
2015-12-09 16:53
gość_28875, a skąd wiesz, że ktoś za "chalupe" nie bedzie chcial 40 mln?
gość_28875
2015-12-09 16:21
Lepiej wydłużyć pas za 30mln niż wykupić przeszkadzającą chałupę przy lotnisku? Jedna baba mówiła, że pochodzi z miasta, ale okazało się, że z Radomia...
gość_28875
2015-12-09 16:17
Lepiej wydłużyć pas za 30mln niż wykupić chałupę przy lotnisku w osi pasa. Ale wkoło jest wesoło....
To chyba wiemy już kto wygra w kategorii fiaska roku w 2015:) A tak na poważnie to niech to zamkną i rozliczą inicjatorów...
gość_4e47b
2015-12-09 13:31
@gość_7d949 1800m wystarczy dla A320 i B737. W GDN podczas prac miał 1800m.
gość_7d949
2015-12-09 12:54
@malin - podobno, zabudowania przeszkadzają w podejściu od strony miasta i z 2000 m robi się 1800 m. Poza tym jest w słabym stanie technicznym.
gość_7cfcf
2015-12-09 12:46
fuji, oczywiście piszesz to wcale nie jako fan LUZu i osoba, która na FB często dokopywała RDO? Obiektywizm 10!
gość_7cfcf
2015-12-09 12:32
malin: ale ten pas ma tylko fizycznie 2000 tys, używac można niecałe 1800 metrów bo sobie chałupa stoi w osi pasa. A320/B737 dalej może ale już na granicy i z większym obciążeniem silników a tego linie bardzo nie lubią. Dodatkowo Radomia raczej nie stać na tak swoite dopłaty jakie płacą inne porty i jakie pewne linie by chciały.
Koszty inwestycji utopione, pytanie co dalej, czyli najważniejsze jakie ponosi bieżące koszty? Wydłużenie pasa czy jest konieczne? Rozumiem, że jest 2000m, fajnie by było mieć 2500m, ale na 2000m też A320 lub B737 wyląduje i wystartuje bez problemu, więc po co?
gość_54098
2015-12-09 11:51
Nie zamykać ! Tylko zmienić nazwę na WARSZAWA-RADOM i wydłużyć pas startowy
Zamknąć, to co się może przydać - taśmy, elektronika, sprzęt, wystawić na licytację, że chociaż jakiś grosz z tego z powrotem dostać. Jedyne rozwiązanie. Pracownikiem powiedzieć - sorry stary, nie wyszło. Stąd nic nie poleci i trzeba się z tym pogodzić. 5 lotnisk w zasięgu 2 godzin, RDO jest kompletnie niepotrzebne!!!