Finnair wycofał pierwszego A340-300

Finnair wycofał pierwszego A340-300 Pierwszy z floty odszedł A340-300 o rejestracji OH-LQF (MSN168), który odleciał z Helsinek na lotnisko Phoenix Goodyear Airport, w stanie Arizona gdzie wkrótce rozpocznie się jego demontaż. Samolot został wyprodukowany w kwietniu 1997 roku. Przez 13 lat latał dla linii Air France, a następnie w 2010 r. został dostarczony do Finnaira. Redakcja Pasazer.com miała...
19/11/2015 08:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
marcowy 2015-11-20 09:50   
marcowy - Profil marcowy
Moim ulubionym jest 340-600 a te na szczęście jeszcze trochę polatają w LH :)
kamiskl 2015-11-20 09:44   
kamiskl - Profil kamiskl
Szkoda. Zawsze mi się podobał ten samolot i mam nadzieję, że uda mi się nim jeszcze przelecieć zanim go całkowicie wycofają. Najwięcej ma ich jeszcze Lufthansa bo aż 41.
usuniety 2015-11-20 08:50   
usuniety - Profil usuniety
Przy taniejącym paliwie faktycznie wiele linii przedłuża czas użytkowania starych samolotów lub przekierowuje te samoloty na dłuższe trasy, tym samym zwiększając na tych trasach oferowanie. Przykładowo BA opóźnia wycofywanie B747-400. Jednak takie działania dotyczą samolotów, które oferują elastyczność konfiguracji kabiny lub zwiększoną liczbę miejsc i nie wydaje się by A340 należał do takich samolotów. Co więcej, Airbus sprzedając A350 w ramach taktyki negocjacyjnej zgodził się przyjąć A340 od niektórych przewoźników, na przykład A340-500 od Singapore Airlines.
Okazuje się, że nie tylko Finnair wycofuje 19-letnie samoloty:
zobacz link
demar 2015-11-20 08:36   
demar - Profil demar
@67964: każda linia musi samo odpowiedzieć sobie na pytanie kiedy warto wycofać dany samolot z eksploatacji. Niektóre linie (np. Delta) użytkują je stosunkowo długo, inne (np. Ryanair, czy generalnie LCC) szybko kupują i szybko się pozbywają samolotów.

Używanych A340 na rynku jest w tej chwili bardzo dużo. Sam Airbus ma w dyspozycji od zaraz jakieś 19 maszyn A340 (2x -200, 6x -300, 11x -500), a w ciągu roku ta liczba może wzrosnąć o kolejne 7-10 sztuk.

A340 przegrał konkurencję z tańszymi w eksploatacji dwusilnikowymi samolotami, także dzięki certyfikatom ETOPS. Z drugiej strony tańsze obecnie paliwo znacząco zmniejsza różnice w kosztach, przez co wiele linii chce ten model pozostawić w użyciu jeszcze przez kilka lat.
gość_67964 2015-11-19 23:03   
gość_67964 - Profil gość_67964
Jak to się dzieje, że zaledwie 18-letnie maszyny są wycofywane z eksploatacji. Przecież mógł spokojnie jeszcze 7 lat polatać i nie byłoby to dziwne. Wiem, że maszyny maja aż 4 silniki, no ale to aż tak duża różnica w spalaniu, że lepiej kupić nowy samolot?
Nie mógłby latać na trasach które są w stanie go utrzymać.
Tyle linii czeka na samoloty, a tak młode maszyny idą na cmentarz.
gość_0ffa4 2015-11-19 20:21   
gość_0ffa4 - Profil gość_0ffa4
ulubiony i najcichszy samolot jakim kiedykolwiek latałem - szkoda
fu3i 2015-11-19 17:04   
fu3i - Profil fu3i
Są mało ekonomiczne. Trzeba im na 4 silniki zalać paliwa, chociaż też mi tego żal, bo wyglądają pięknie.
usuniety 2015-11-19 11:24   
usuniety - Profil usuniety
Szkoda, ze A340 odchodza powoli do przeszlosci
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy