Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2788f; takie same komentarze pojawiają się ze strony GDN również w watkach o KRK więc nie płakusiaj bo to nie jest portal "Wybacz mi Mamo".
Przepraszam, że zacząłem krakowski wątek.
gość_7c1d4
2015-11-13 16:35
Istotna uwaga - zgodnie z już opublikowanymi kartami podejść gdańska "dwójka" będzie najlepsza w Polsce. Wysokość decyzji 30m. Okęcie ma 33, Modlin 37. Do tego w Gdańsku RVR do startu 125m, w WAW 150m.
gość_2788f
2015-11-13 14:38
tekst dotyczy informacji o GDN - czy zawsze do każdego artykułu musi być komentarz nawiązujący do KRK??? KRK to nie pępek Świata i było by fajnie gdyby miłośnicy wstrzymali swoje emocje a komentowali konkretny temat! Czy ten portal musi schodzić na psy z powody wtrącania do każdego teksty informacji o KRK??? dość KRK dość komentarzy! Pora pisać o innych portach bo tam tez są nowości!
@gość_705d3 Nie masz pojęcia o czym piszesz. Nie da się od razu zamontować kat. III ILS.Najpierw musi być i działać przez określony czas cat. I, potem II a dopiero potem III. Pomijam już fakt, że w przypadku takiego małego lotniska jak KRK jest to całkowicie nieopłacalne.
@gość_705d3 Nie masz pojęcia o czym piszesz. Nie da się od razu zamontować kat. III ILS.Najpierw musi być i działać przez określony czas cat. I, potem II a dopiero potem III. Pomijam już fakt, że w przypadku takiego małego lotniska jak KRK jest to całkowicie nieopłacalne.
gość_fc1a9
2015-11-13 11:51
spotter10; Masz rację. Ale!!! No właśnie jest to ale. W KRK ILS III jest potrzebny jak na żadnym innym lotnisku w PL i tu nie chodzi o prestiż tylko o bezpieczeństwo operacji i pasażerów. W KRK średnio w ciągu roku jest odwoływanych bądź przekierowanych nie kilkanaście a kilkadziesiąt lotów a to już potężne koszty głównie dla linii ale i portu. Ostatnio czytałem, że PAŻP chce wdrożyć ILS III na Chopinie choć i Port i oni sami twierdzą, że system ten praktycznie nie będzie tam używany gdyż na WAW nie występują aż tak trudne warunki pogodowe jak np. w KRK. Więc gdzie tu jest sens?
Co do lotnisk z ILS III to jest cała masa portów lotniczych z dużo mniejszym ruchem niż KRK i jakoś się im to opłaca mieć. Dlatego twierdzę, że przy tak rosnącym ruchu jaki występuje w KRK, takich warunkach pogodowych, na drugim co do wielkości lotnisku w PL taki system jest koniecznością żeby cokolwiek zmienić.
Dodam jeszcze tylko, że jestem neutralną osobą nie fanatykiem KRK jak tu co niektórzy.
spotter10
2015-11-13 09:06
Szkoda tylko że Pasażer tak późno zamieścił informację. Bo w lokalnych mediach i nie tylko już od wtorku o tym trąbili. Kiedyś wszystko jako pierwsi zamieszczaliście, a teraz niestety spadacie na sam koniec. Czasami nawet z komentarzy można się dowiedzieć więcej.
Cieszę się, że jest w końcu ILS cat. II. Wprawdzie zawsze miałem szczęście i jakoś nigdy mój rejs nie został odwołany ze względu na pogodę w Gdańsku, ale znam ludzi którym się to przytrafiło i stanowiło to ogromny problem. Również dla linii lotniczych będą mniejsze koszty, zaś dla lotniska większe zyski. No i może ruch w październiku i listopadzie się teraz poprawi ;)
A co do KRK i cat. III - nie marzyłbym nawet o tym, gdyż cat. III jest bardzo drogie w utrzymaniu i opłaca się tylko na lotniskach z bardzo dużym ruchem, bo koszty utrzymania cat. III muszą być niższe, niż. ew. straty z tytułu jego nie posiadania. W przeciwnym wypadku bardziej się opłaca "stracić" kilka, kilkanaście rejsów, niż wydawać spore kwoty na utrzymanie systemu.
gość_705d3
2015-11-13 01:17
Wg mnie to w KRK zrobią nową drogę startową i odrazu ILS II kat jeśli nie III.
misiok: Jakich priorytetów, kogo priorytetów? To zarząd KrakówAirport podjął taką decyzję, że nie będzie podnosił do 2 kategorii, więc widocznie według analiz nie jest potrzebny. Nikt ich z góry nie zmusi do podniesienia. To co miało być zainstalowane za "państwowe pieniądze" od państwowych instytucji jest już od wielu miesięcy.
gość_2e73b
2015-11-12 21:38
A wiadomo co z SZZ? W tym roku zainstalowali elektronikę pod ILS II i wyremontowali pas? Wie ktoś co jeszcze zostało do zrobienia?
Tylko czemu Kraków jest na samym końcu priorytetów? Tam byłby najbardziej potrzebny.
Ale super, że działa już w Gdańsku.
gość_d7d4f
2015-11-12 19:25
W POZ ma być za półroku :) Wrocław też już się szykuje :) Gratulacje Gdańsk!
gość_6fc06
2015-11-12 18:14
Gratulacje! teraz czekam na WROclaw
grzesiekg
2015-11-12 18:12
Gratulacje od LUZ
gość_705d3
2015-11-12 18:11
W RZE rozpoczęły się już obloty pod ILS II KAT
gość_33f3d
2015-11-12 17:11
Gratulacje, kolejny-3 port w Polsce z drugą kategorią (po WAW i WMI). To mniej przekierowań, większa pewność co do lotu. Pomimo już niewielkiego odsetka przekierowań- 1% teraz będzie to mniej o połowę do 2/3. Pora by do tego elitarnego grona dołączyły kolejne lotniska- w POZ dostosowali drogę startową i mowa, że może za rok będzie, we WRO podobnie, KTW również, nawet w RZE działali i chyba tylko KRK zostanie na szarym końcu.
gość_ca58e
2015-11-12 16:46
W koncu
Systematyczne wzrosty w 2016 atakowane 4 miliony nowy terminal wszystko super