greg0303
2016-02-10 16:48
Airbus rozpoczął zgodnie z planem montaż końcowy A350-1000 w Tuluzie:
zobacz link
Z technicznego punktu widzenia to jedne z najbardziej istotnych testów planowanych na najbliższe nawet dziewięć miesięcy przez Airbus.
Na razie pewne jest to, że XWB-97 udało się wykonać i że potrafi osiągnąć planowane 97000 funtów ciągu przy starcie. Wielka niewiadoma to jego żywotność oraz ekonomika - czy będzie na tyle oszczędny, aby dorównywać proporcjonalnie do XWB-84? Nieoficjalnie na razie jest z tym lekki problem (proporcjonalnie do ciągu ok. 5% gorzej przy starcie, do 2% w trakcie lotu), a bez tego to rodzinie A350 trudno będzie konkurować z B777X.
Słabsze w ostatnich miesiącach powodzenie dla wersji A350-1000 też o czymś świadczy.
Z drugiej strony prawie rok testów to okazja do pokonania kolejnego procenta, czy nawet dwóch - i w sumie o to chodzi.
Rozpoczęcie testów XWB-97 ożywiło także dyskusje o wydłużonym A350-1100 oraz wersji A350R z zasięgiem jeszcze dłuższym niż niedawno przedstawionym A350-900ULR.