Wcale się nie dziwię, że Emirates chce B777X.
Natomiast moim zdaniem A350-900 lepiej pasuje do nich niż B787-10.
Problem był z A350-1000, co wyraźnie linia Emirates podkreślała anulując wcześniejsze zamówienie na 70 sztuk (w tym 20 sztuk A35K). Polegał na zbyt małej kompatybilności między sobą silnika XWB-84 i XWB-97 (wersja -97 ma większy rdzeń, jest bardziej wysilona i niestety w przeliczeniu mniej oszczędna).
Być może jeszcze Airbus zaproponuję Emirates wersję -1000 (może ją nazywać będą regionalną -1000) z silnikiem -84, zachowując praktycznie 100% kompatybilności. Taki -1000 z MTOW = 275 ton i MZFW = 220 ton latałby przynajmniej 8-10 godzin i miał przyzwoitą pojemność. Ale pożyjemy, zobaczymy.
krzysiekl
2015-11-05 11:46
tytuł "Emirates ze standardowymi B787" jest chyba na wyrost bo jak na razie nie zamówili B787?
greg0303
2015-11-05 01:30
Chodzi oczywiście o parametry jednostek napędowych. Airbus A350 ma nowsze i mocniejsze silniki, także przy temperaturze powietrza powyżej 40*C ma to znaczenie, aby samolot mógł wystartować w rejs bez ograniczeń ilości paliwa lub obciążenia.
Dlatego też B777X jest uważany za idealną maszynę dla Emirates Airlines ze względu na parametry silników.