gość_889e4
2015-11-03 15:34
Linie Hainan Airlines są własnością prywatną.
Hainan Airlines was established in October 1989 as Hainan Province Airlines in Hainan, the largest special economy zone in China. It was then renamed as Hainan Airlines and became China's first joint-stock air-transport enterprise in January 1993 and began scheduled services on 2 May 1993.
W Chinach nie ma wlasnosci prywatnej, samoloty zamawia agencja rzadowa i potem je rozdziela pomiedzy linie lotnicze. Wiadoma rzecza jest ze COMAC jest glownie na potrzeby rynku chinskiego. Tak nawiasem mowiac to A320 na Chiny jest skladany w Chinach.
gość_29db9
2015-11-03 12:59
Bombardier wyjdzie na współpracy z COMAC jak Zabłocki na mydle. Chińczycy wydoją ile się da technologiii od Bombardiera, a potem sami zaczną podbijać rynki (ze wsparciem władz chińskich), tak jak np. stało się to w przypadku kolei dużych prędkości.
piotrek737
2015-11-03 00:42
wroord: Siedem chińskich linii zamówiło COMAC'a ;) Łącznie jest zamówionych 517 maszyn jako firm czyli potwierdzone zamówienia, więc de facto sprzedali 2 razy więcej samolotów niż CSeries ;)
Affinitor
2015-11-02 18:18
wroord: nie musi żadna. Rynek chiński jest wystarczajaco duży, by miało sens opracowanie samolotu tylko na ich wewnętrzne potrzeby. I wbrew aluzji wcale nie musi to być kosztem bezpieczeństwa, a co najwyżej droższej eksploatacji wymagającej częstszych przeglądów i wymian części, jak to z chińskimi produktami :)
gość_45312
2015-11-02 17:04
Ładny :) Fajny ma dziubek ;) Ciekawe jakie ma parametry.
Ciekawe ile nie chinskich linii zamowi ten samolot?