Z Krakowa bezpośrednio do USA?

Z Krakowa bezpośrednio do USA?
30/09/2015 19:02   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_3d41c 2015-10-06 14:22   
gość_3d41c - Profil gość_3d41c
Tu nie chodzi o to zeby Lot latał za ocean ....bo tego nikt nie chce ....ale zeby nie blokował innych przewoźników ....ponieważ LOT ma taka możliwość i z tego korzysta....i tak Ci co latają z USA na południe polski latają za pośrednictwem innych lini mało kto korzysta z Lotu.....taka prawda
gość_a8a68 2015-10-06 12:50   
gość_a8a68 - Profil gość_a8a68
Zrozumcie Wszyscy, że da się zrobić loty na 787 ale przyjmijcie do wiadomości, że nikt nie jest zainteresowany lataniem do jakiegoś podrzędnego lotniska w Polsce jakim jest KRK. Przeciętny Amerykanin nawet nie wie gdzie leży Polska a co dopiero Kraków! Zejdźcie na Ziemię i poprzestańcie na RayanAir który jest stosowną linią dla tego lotniska i ludzi z niego korzystających. Polska to biedny kraj a małopolskie w większości więc kto i za ile poleci do USA???
gość_f6399 2015-10-05 08:32   
gość_f6399 - Profil gość_f6399
demar - Da się zrobić loty do USA na 788 w KRR. Newcastle posiada pas o długości 2329m i są stąd bezpośrednio loty do Cancun na B788.
pcharasz 2015-10-05 07:15   
pcharasz - Profil pcharasz
Ortler: "Rozwiązanie takie byłoby ekonomicznie opłacalne." W takim razie poproszę o podsumowanie wyliczeń z tej analizy, która stwierdza, że to byłoby opłacalne.
gość_251b0 2015-10-04 22:25   
gość_251b0 - Profil gość_251b0
A może Turkish albo CSA uruchomiłyby loty z Krakowa za wielką wodę?
demar 2015-10-04 22:18   
demar - Profil demar
@10c27: ile razy można już o tym pisać? Pewnie, że pas w KRK jest wystarczający dla wielu typów samolotów, a nie dla wszystkich przy pełnym ładunku.
Np. B767-200ER ze swoim MTOW = 179t potrzebuje przy warunkach ISA pas o długości 2530m. Ze względu na to, że na trasie KRK-ORD potrzebowałby jedynie 65% swojego teoretycznego zasięgu to miałby jakąś rezerwę długości pasa na pogodę i/lub zmieściłoby się jeszcze trochę cargo.
Natomiast LOT ma B787-800, a ten wymaga pasa 3100m przy MTOW i ISA. I tutaj jest problem: na pewno wystartuje z częściowym tylko ładunkiem, ale wtedy co na to ekonomia?
Innymi słowy jeśli kiedyś były z KRK loty na B767 to wcale nie oznacza, że da się to samo zrobić na B787.
Makswarych 2015-10-04 21:19   
Makswarych - Profil Makswarych
Ekonomiczne jest, tylko nikt z zarządu lotniska nie jest taki inteligentny, aby się porozumieć z amerykańskimi liniami
gość_10c27 2015-10-04 20:17   
gość_10c27 - Profil gość_10c27
do ortler ! Co Wy z tym krótkim pasem ciagle mącicie. Kiedyś samolot latał do USA z tego samego lotniska i dało rady a teraz nie??? A co może pas się skurczył skoro za krótki? Po prostu trzeba powiedziec wprost, że latanie do KRK jest nieekonomiczne !
ortler 2015-10-03 20:46   
ortler - Profil ortler
Z połączeniem bezpośrednim KRK ORD byłyby kłopoty techniczne. Zbyt krótki pas startowy powodowałby ograniczenie ilości przewożonych pasażerów i tym samym radykalny spadek rentowności połączenia. Jedynym rozwiązaniem jest start niepełnego samolotu z Krakowa, dopełnienie i dotankowanie go na Okęciu, po czym dalszy lot przez Atlantyk. W ten sposób na amerykańskim kierunku LOT mógłby odzyskać poważną grupę pasażerów (szacunki mówią o 40%) nieodwołanie utraconych na rzecz Lufthansy, British Airways i innych przewoźników. Rozwiązanie takie byłoby ekonomicznie opłacalne. Ale LOT to nie linia polska lecz czysto warszawska i o takim rozwiązaniu nie chce nawet słyszeć. Względy ekonomiczne nie mają tutaj żadnego znaczenie. Tutaj panuje koncepcja z epoki późnego Gomułki i wczesnego Gierka, że wszyscy Polacy mają jechać do Warszawy (często wiele godzin z powodu stanu naszej infrastruktury komunikacyjnej) i stamtąd dopiero udać się w podróż lotniczą, oczywiście wyłącznie LOTem, za cenę kilkakrotnie wyższą, niż oferują inni przewoźnicy. Ten zatwardziały sposób myślenia, zupełnie niewrażliwy na jakiekolwiek doświadczenie empiryczne skutkuje tym, że każda polska rodzina dopłaca corocznie w podatkach po kilkadziesiąt złotych do zarządzanego przez polityków sztucznie utrzymywanego ekonomicznego trupa, jakim jest LOT. Lepiej byłoby, gdyby Pan Prezes spróbował nawiązać kontakt z którąś z linii zagranicznych. Może da się skusić ? Na LOT raczej nie ma co liczyć.
gość_dc70a 2015-10-01 21:09   
gość_dc70a - Profil gość_dc70a
Outtt ! Cos Pamuła chyba gniewa się na LOT ??? Jeżeli ten kierunek jest tak pożądany i oblegany to dlaczego nie widać zainteresowania ze strony operatorów z za oceanu co?? A może jednak nie wiedzą gdzie leży ten Kraków
gość_50884 2015-10-01 09:21   
gość_50884 - Profil gość_50884
Ten Pamula nie rozumie, ze w chwili obecnej takie polaczenia nie sa rentowne dla zadnej linii. Po co ma latac LOT z Krakowa? Bo prezes krakowskiego lotniska tak chce?
Takie loty jak beda to juz predzej z pobliskich Katowic, gdzie nie ma krotkiego pasa. Ale wtedy Pamula dostanie palpitacji serca i zawalu.
gość_7b8de 2015-10-01 05:23   
gość_7b8de - Profil gość_7b8de
moze lepiej przyciagnac etihad . bylaby konkurencja dla emirates i qatar latajacych z okecia ..
cronwood 2015-10-01 02:13   
cronwood - Profil cronwood
Oni mają jakąś obsesję, jak nie przymierzając, czechowowskie trzy siostry ("Ach, do Ameryki by polecieć! Do Ameryki! Do Ameryki!"). Zamiast się czepiać wpół-żywego LOTu, prezes Pamuła powinien namawiać Deltę, United albo American Airlines, że tutaj jakiś zapoznany jackpot się znajduje i że wszyscy górale chcą buzinesem latać do Czikaguo i na Grinpojnt. Chyba, że się nie potrafi wysłowić w językach ludzi oraz aniołów.
mocherowa 2015-09-30 23:39   
mocherowa - Profil mocherowa
Z czym do ludzi? Pas za krótki na atlantyki. Kłopoty niczym w radomiu :)
Makswarych 2015-09-30 22:13   
Makswarych - Profil Makswarych
Edycja rozszerzona. Gdyby ktoś zajął się pisaniem takiej książki zarobiłby fortunę, a najlepsze, że miałby jeszcze wiele do napisania. Tak z 40 tych tomów by napisał, jak nie więcej. Tylko zakończenie smutne; nie.
gość_adc51 2015-09-30 21:38   
gość_adc51 - Profil gość_adc51
Panie Pamuła, a dlaczego nie wpłyniesz Pan na politykę Amerykańskich linii?
Tylko żeś się pan uczepił tego LOTu, załóż Pan linię i lataj sonie do USA z KRK.
mechanik59 2015-09-30 20:23   
mechanik59 - Profil mechanik59
Z Krakowa bezpośrednio do USA? Tom 5.
gość_5b44d 2015-09-30 19:20   
gość_5b44d - Profil gość_5b44d
Pas za krotki w Baliach jest na takie operacje.
teemu 2015-09-30 19:05   
teemu - Profil teemu
"Nie można latać tam gdzie nie ma rynku, bowiem lata się tam gdzie rynek jest. " Bo zdechnę. Paulo Coelho by tego lepiej nie ujął.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy