Dane: ile zysku z klasy premium

Dane: ile zysku z klasy premium W opublikowanym w czasopiśmie "Journal of Air Transportation Management" artykule Cindy Hugon-Duprat z Airbusa i John F. O'Connell z Centre for Air Transport Management uniwersytetu w Cranfield przekonują, że klasa premium ekonomiczna to bardzo dobry wybór dla przewoźników na trasach długodystansowych. Korzystając z danych Airbusa i Boeinga twierdzą, że linie będą coraz...
28/08/2015 08:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spooks 2015-08-28 11:31   
spooks - Profil spooks
Z ciekawości wszedłem sobie na stronkę LOTu i na połączeniach dalekodystandowych faktycznie klasa premium jest ok. 40-50% droższa ale dla LH... ta różnica wynosi czasem 250%
adam7691 2015-08-28 10:46   
adam7691 - Profil adam7691
dla mnie klasa premium to wyciąganie pieniędzy od klienta który chce lecieć wygodnie (wygodniej), ale nie stać go na business . Jeżeli jest to dobrowolny wybór pasażera to OK, ale jeżeli miało by się stać standardem (bo np. w lotach transatlantyckich w klasie economy nie podaje się nawet napojów nie mówiąc już o posiłkach,a własnych wnieść nie wolno), to sprawa wygląda trochę inaczej - już widzę tłumaczenia linii lotniczych: "to dla dobra pasażera"
BA850 2015-08-28 09:55   
BA850 - Profil BA850
ekonomiczna premium przypomina to, czym klasa ekonomiczna była kiedyś... linie wpadły na to, że jeśli wcisnąć więcej miejsc w ekonomicznej (3-3-3 w 787, 3-4-3 w 777 czy 3-5-3 w a380) to "zachęcą" pasażerów, by następnym razem zapłacili więcej za economiczną premium.
smok1 2015-08-28 09:48   
smok1 - Profil smok1
Ja tu widzę jakiś problem z matematyką:
"Koszty w przeliczeniu na jeden fotel klasy ekonomicznej premium są 1,6 raza wyższe niż w klasie ekonomicznej" a po chwili " że cena biletu w tej klasie jest zwykle o 30-50 proc. wyższa niż w ekonomicznej" (czyli póki co koszty większe o 60% a przychód o 30%-50%... trochę deficytowo, nieprawdaż?). Kilka akapitów dalej pojawiają się skądinąd ZUPEŁNIE różne wyliczenia. A co do meritum artykułu - obawiam się, że za kilka lat klasy ekonomiczne w liniach klasycznych i LCC nie będą się niczym różniły (jeszcze zobaczymy upakowanie w ekonomicznej LO czy LH jak w FR), a standardy obecnej ekonomicznej będą dostępne już tylko w klasie premium...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy