Gość Pasażera: Temel Kotil (Turkish Airlines)

Gość Pasażera: Temel Kotil (Turkish Airlines) Rozmowę z Temelem Kotilem, prezesem Turkish Airlines, przeprowadził w Warszawie podczas szczytu Star Alliance Dominik Sipinski. Wywiad miał miejsce jeszcze przed podpisaniem porozumienia między turecką linią a LOT-em, ale już wtedy Kotil zapowiadał, że Polska to dla niego bardzo atrakcyjny rynek. Prawdziwy potencjał drzemie jednak w Afryce. Turkish Airlines chce stać...
01/09/2015 08:49   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2016-10-24 11:42   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Temel Kotil nie jest już prezesem Turkish Airlines . Zastąpił Go Bilal Eksi , prezes Tureckiego Lotnictwa Cywilnego ( odpowiednik naszego ULC ).
gość_30b19 2015-09-10 09:50   
gość_30b19 - Profil gość_30b19
Szkoda, że 3 tygodnie temu wstrzymali na KILKA DNI transport 3,5 tysiąca sztuk bagażu, bo sortownia w Istambule zawiodła, a oni beztrosko wysłali wszystkich swoich pasażerów do odpowiednich destynacji, a potem nie odbierali przez kilka dni telefonów, a na fb publikowali jakieś pierdoły i ładne widoczki.
gość_fa213 2015-09-05 12:48   
gość_fa213 - Profil gość_fa213
Rety... Od paru lat się tu czytało o wyborze czterosilnikowych samolotów przez tureckie linie. I każdego roku pisano: "Decyzja zapadnie na pewno przed końcem tego roku" - i cisza, ciągnie się to już dwa albo trzy lata. Nie można było zapytać o to w tym wywiadzie? To była świetna okazja. Jednoznacznej odpowiedzi pewnie by nie było, ale jakaś wiarygodna informacja - na przykład o tym, czy ta sprawa dalej żyje i kiedy te samoloty zostaną wybrane. Prawdopodobnie wtedy, kiedy rozwój tego nowego lotniska będzie na zaawansowanym etapie.
demar 2015-09-01 20:37   
demar - Profil demar
Podejście TK do zakupu A350 czy B787 budzi uznanie: robimy swoje, mamy wystarczająco dobre samoloty (A330-300 i B777-300ER, pewnie też tańsze i szybciej dostępne), A380 nas nie interesuje (gdzieś było: przynajmniej nie teraz), w segmencie wąskokadłubowym zamówione Airbus A321neo i Boeing 737 MAX 8 i 9....

Cóż, jedna z niewielu linii rozsądnie przygotowana na konkurencję z Zatoki.
60 mln pasażerów (10 lat temu - jakieś 14 mln), to ciągle więcej niż Emirates.
teemu 2015-09-01 17:11   
teemu - Profil teemu
poza tym TK nie obowiązują ograniczenia unijne dotyczące pomocy publicznej, więc teoretycznie państwowe podmioty mogą pompować ile chcą kasy w te linie. I tak już w praktyce państwo tureckie sporo pomaga, bo budowę Istanbul New Airport finansuje w znacznej mierze rząd. Nie oznacza to oczywiście bezpośredniej pomocy dla linii, ale znacząco ułatwia jej rozwój.
edeq 2015-09-01 13:19   
edeq - Profil edeq
krystek: tak, ale... aby LO mógł sie rozwinąć potrzebuje sporej kasy ! Zakup nowych samolotów, leasing też kosztuje, nowe połączenia też kosztują, a LO ma zysk z działalności podstawowej a jak dobrze pamiętam to z całości biznesu dalej generuje stratę. Inną opcją jest pozyskanie kapitału z giełdy, pytanie czy aktualna sytuacja rynkowa pozwoli pozyskać taki kapitał. TK ma świetne położenie względem lotów do azji czy afryki.
Osobiście trzymam kciuki za LO, bo naprawde ma dobry produkt. Tylko skąd wziąć kasę na rozwój przy najmniejszym ryzyku ? Niestety nie znam jednoznacznej odpowiedzi
krystek 2015-09-01 13:07   
krystek - Profil krystek
Bardzo mądre słowa prezesa o naszym Locie, w kontekście jego przejęcia przez inną linię. Byłoby skrajną głupotą wyprzedawać go kiedy z naszych pieniędzy wpompowano miliony aby stał se rentowny. Widać ma gość pojęcie o biznesie i wyniki TK na to wskazują. Oby w naszym kraju było więcej takich ludzi, myślących perspektywicznie, a nie żeby tylko wysprzedać wszystko co nasze.
tomeks 2015-09-01 12:20   
tomeks - Profil tomeks
Mam pomysł na 46. kierunek w Afryce: Windhoek w Namibii. Ciężko się tam dostać bez odwiedzania RPA po drodze.
tomeks 2015-09-01 12:17   
tomeks - Profil tomeks
"Z powodu na dobre połączenia" Po jakiemu to? Kto to tłumaczył?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy