Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Affinitor
2015-08-06 00:06
gość_9f938: sprawa jest moim zdaniem dość prosta. W ten sposób podnosi się ceny biletów wmawiając naiwnym, że te ceny rzekomo będą niższe i "lepiej dopasowane". Tyle, że jakoś dziwnym trafem w praktyce wygląda to tak, że bilet, który tydzień temu miał bagaż w cenie, dziś już ten bagaż stracił, a cena mu została, za to ten z bagażem jest droższy. A ponieważ podnoszenie cen nie jest mile widziane, za to coraz więcej szumu jest o to, że LCC rzekomo nie obciążają klientów cenami usług, których ci ostatni nie potrzebują, to jest okazja, by pokazać, że my też obciążymy cię dodatkową opłatą tylko jeśli specjalnie o to poprosisz. Marketingowo zgrabny wybieg. Jak już ktoś wspomniał, jak na razie chyba jedyną linią, która faktycznie ceny tylko z podręcznym ma znacząco niższe niż "normalne" jest Lot, w innych liniach już tak fajnie nie jest. :(
gość_4ccb3
2015-08-06 00:04
Affinitor: przywileje te sa/byly gwarantowane w ramach regul sojuszu Star Alliance. Nie przestrzegaja ich juz linie grupy Lufthansy. Na szczescie LOT poszedl inna droga i bezplatny bagaz jest gwarantowany dla pasazerow statusowych nawet w taryfie Economy Simple.
Affinitor
2015-08-05 23:57
A do czego ma się odnosić? Do warunku taryfy, że pomimo statusu w M&M nie będzie można zabrać żadnego bagażu rejestrowanego? O tym informacja jest, więc w czym problem? Nie obowiązują tylko dwa przywileje - dodatkowy bagaż i możliwość wyboru miejsca, fast track, odprawa i saloniki są bez względu na taryfę. W czym problem???
gość_759a1
2015-08-05 23:35
A może by tak LH odniosła się do tekstu, który pojawia się podczas rezerwacji biletu w Y light: "Prosimy pamiętać, że przy zakupie taryfy LIGHT, przywileje przysługujące pasażerom o statusie HON Circle Member, Senator oraz Star Alliance Gold Member nie obowiązują"....
gość_9f938
2015-07-28 19:40
Ostatnimi czasy to LCC i tradycyjni przewoźnicy chyba dążą do jakiejś takiej hybrydy (np. FR czy U2 niedawno powprowadzały więcej udogodnień dla biznesu; LOT, Lufa, Air France itd. zaczęli ostatnio wprowadzać niższe taryfy).
nie mowie, ze nigdy nie beda oferowac przesiadek, ale pewnie nie beda. Chociaz masz racje - moze i tak sie stanie, ze LCC pojda w strone tradycyjnych linii a te tradycjne ida juz w strone LCC. Nie wiem ale chyba Norwegian oferuje przesiadki? Kiedys sprawdzalem lo LGW - GDN i byl podane z przesiadka w OSL, ale nie wiem czy traktuja jako typowa przesiadke czy 2 osobne odcinki niezalezne od siebie. Generalnie - od dzis nie jestem fanem LH (a LH nie bedzie linia 1-wszego czy 2-giego wybou) i to jest clue moich wypowiedzi pod tym arytykulem ;) P.S. Ciekawe czy przedstawiciele linii lotniczych czytaja takie wypowiedzi na roznych forach?
Affinitor
2015-07-28 17:18
Czy low costy nigdy nie beda oferować przesiadek? Patrząc na to w jakim kierunku idzie ich rozwój to nie wiem, bo roznice pomiedzy liniami tradycyjnymi, a LCC pomału robią sie mniejsze. Obawiam sie, ze coraz wiecej linii bedzie podwyższało ceny a'la LH, nie nazywając tego podwyżka, tylko zmiana struktury taryf, oczywiście dla wygody klientów. Na tym moga zacząć wygrywać tzw. linie hybrydowe typu AirBerlin, gdzie z jednej strony sa elementy low costu, ale z drugiej strony sa takie drobiazgi jak poczęstunek na pokładzie, przesiadki itd., a dodatkowo za stosunkowo niewielkie pieniadze mozna dokupić tzw. Service card, ktora daje przez rok znacznie wiecej bagażu za cene normalnego biletu.
ale low-costy zawsze mialy w zalozeniu swojego biznesu przewoz osob P2P, nigdy nie oferowaly przesiadek i pewnie nie beda - bo to sa koszty, ktorych w zalozeniu chca unikac. Low cost jako relatywnie szybki srodek transportu z bagazem podrecznym z miejsca A do miejsca B sprawdza sie doskonale
kemot97: właśnie brak GWARANTOWANYCH przesiadek to największa wada low-costów bo nigdy nie da się tak dobrze rozbudować siatki w opartu o połączenia point to point jak mogłoby to mieć miejsce w przypadku linii hubowej
zgadzam sie z gość_b53c2, czasem kupowalem bilet LOT z samym podrecznym za naprawde smieszne pieniadze (LHR-WAW za £50). Dla mnie LH wylozyl sie i to bardzo na tym pomysle
FR lub W6 z bagazem wychodzi duzo drozej w 'goracych' okresach - ich jedyna przewaga jest brak przesiadek - niestety ich lotniska leza poza miastem i dojazd na STN lub LTN zniecheca mnie gdy mam podrozwac z wiekszym bagazem. LOT ze swoimi cenami odpada jesli chodzi o ta relacje. Nie chce wychodzic na jakiegos skapca ale ja kieruje sie zwykle dewiza 'value for money'. A LH niestety z nowymi taryfami nie odpowada temu
gość_b53c2
2015-07-28 16:23
LOT wprowadzil jakis czas temu taryfe simple bez bagazu, ale w przeciwienstwie do LH, ta taryfa jest duzo nizsza niz poprzednio dostepne z bagazem. LH wprowadzila spora ukryta podwyzke cen, te same taryfy, ktore jeszcze wczoraj obejmowaly przewoz bagazu dzisiaj juz go nie obejmuja. Przykladowe porownanie cen biletow LO i LH na trasie WRO-MAD w najtanszych dostepnych taryfach (bez bagazu): LH: 941 zl, LO: 533 zl. Bilet obejmujacy bagaz w LH kosztuje 1110 zl, a jeszcze wczoraj 941. Dla mnie wybor przewoznika jest w tym przypadku oczywisty. Mimo ze lecac z Wroclawia do Madrytu musze sie cofnac do Warszawy, caly rejs trwa niewiele dluzej niz przez MUC czy FRA dzieki szybkim przesiadkom w Warszawie.
@kemot97: Lub FR z STN lub W6 z LTN lub LO z LHR via WAW:)
Szukalem biletow na okres bozego narodzenia - wczesniej zwykle latalem LH - okres 23/12 do 03/01/2016 - trasa LHR -GDN (przez FRA lub MUC). Cena £252 w obie strony. W chwili obecnej cena £252 nadal obowiazuje ale w tej nowej klasie economy light wiec bez bagazu rejestrowaneo - Na Swieta tudno poleciec tylko z podrecznym, wiec mowie LH bye, bye... mam do wyboru BA + Airberlin lub SAS w podobnych cenach (aczkolwiek z bagazem). Kubek herbaty na pokladzie nie jest mi do zycia potrzebny...
There's no better way to fly? Już chyba nieaktualne :)
Affinitor
2015-07-28 11:52
gosc_8542a: niezupełnie. W AB w taryfie just fly statusowi członkowie topbonus moga zabrac bagaż rejestrowany.
gość_70ced
2015-07-28 10:54
Lufa mnie zawsze zachwyca, mam nadzieje, ze nie obetna bezplatnego serwisu bo gdzie jeszcze na krajowych lotach w eco mozna sie napic darmowego Warsteinera czy winka zagryzajac to brezlem czy jak ostatnio lecialem z nimi do LIS to byla podana pelna, goraca kolacja.
Mam nadzieje, ze tak zostanie.
gość_8542a
2015-07-28 10:08
posilki bez zmian, punkty tez...
Czyli jak Air Berlin i Alitalia czy KLM...
Affinitor
2015-07-28 09:51
Stało sie tak jak sie obawiałem. Ceny najtańszych biletów sie nie zmieniły, tyle ze wczoraj jeszcze zawierały one bagaż rejestrowany, a dzis juz sa go pozbawione, za to ceny przelotów z bagażem wzrosły. Lufa zrobiła to samo co kilka miesiecy temu AirBerlin, czyli kolejna ukryta podwyżka cen.
Ciekawe jak te nowe taryfy wyglądają pod kątem serwisu, czyli posiłków itp.? W każdym razie oczekuję teraz marudzenia, że LH schodzi na psy, bo wprowadza płatny bagaż, de facto, rejestrowany, tak jak to miało miejsce w przypadku LO.