Praga z coraz mniejszą przewagą nad Warszawą

Praga z coraz mniejszą przewagą nad Warszawą Od stycznia do czerwca praskie lotnisko odprawiło tylko o 60 tys. pasażerów więcej niż Lotnisko Chopina. Zanotowało niższą dynamikę - w Warszawie ruch wzrósł o 6,9 proc. Na koniec 2014 r. Praga miała przewagę ok. 560 tys. pasażerów nad Warszawą - dystans ten wyraźnie się zmniejszył. Port lotniczy w stolicy Czech szacuje, że do końca roku skorzysta z niego ponad...
25/07/2015 10:50   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9f938 2015-07-29 00:57   
gość_9f938 - Profil gość_9f938
prezesik: No chyba nie myślisz, że Adria taksówkami by paxów wysłała do MUC lub AMS :D A tak na poważnie: LCJ jest za blisko WAW na samolot, bo zanim się przyjdzie na lotnisko, odprawi się, przejdzie kontrolę, poczeka na samolot, wsiądzie, poleci, wyląduje; to czas będzie podobny albo niewiele krótszy, co przejazd samochodem/busem. Niedługo też przejazd pociągiem między dwoma miastami ma wynieść (jeśli dobrze pamiętam) 70-80 minut.
prezesik 2015-07-28 23:10   
prezesik - Profil prezesik
@gość_9f938, @gość_fd7ac - nie wiem Panowie, czy pamiętacie ale były loty LCJ-WAW wykonywane w latach 1999/2001. Tyle, że nigdy nie dane było im się 'rozkręcić', bo jak na rejsie było jedynie kilku pasażerów, to LOT wolał odwołać rejs 'z przyczyn technicznych', a pasażerów przewieźć do WAW taksówkami. Tyle, że tak można robić w naprawdę wyjątkowych sytuacjach a nie na 50% rejsów. W rezultacie przy tak dużej skali odwołań - jeśli pasażerowie przesiadkowi widzieli, że lot do WAW jest zagrożony (i cała przesiadka jednocześnie też), to drugi raz już nie ryzykowali. A na koniec wyszła jakaś mądra głowa z LOTu i ogłosiła, że zamyka połączenie, bo nie ma zainteresowania. Nawiasem mówiąc przyczyny zamknięcia CPH z Łodzi w wydaniu SASa były podobne - zawsze, gdy było mało pasażerów to dziwnym trafem samolot do Łodzi się psuł i pasażerowie jechali taksówkami do WAW.
W przypadku Adrii taki numer nie zdarzył się nigdy, a jak faktycznie samolot miał usterkę to leciał drugi na podmianę. Taki niuans. I teraz, jak powstał stabilny rynek połączeń do hubów z Łodzi, to LOT w ramach wielkopańskiego gestu nagle dostrzega, że w Łodzi jednak jest jakiś potencjał, więc łaskawie podstawi zainteresowanym busa na dworcu PKS.
To nie LOT podjął ryzyko otwierania połączeń z Łodzi jako klasyczna linia, z umowami CS/IL i wszystkim dookoła tego, a chętnie podepnie się pod ten sukces, bo zauważył, że mu łódzcy pasażerowie uciekają. I z tej perspektywy mam nadzieję, że ci pasażerowie mu podziękują wybierając się w podróż na pokładzie Adrii.
gość_9f938 2015-07-27 14:46   
gość_9f938 - Profil gość_9f938
Nie rozumiem tutaj niektórych. Czego Wy oczekujecie? Lotów RDO/LCJ-WAW? Trochę za blisko, mało gdzie na świecie są połączenia w takich odległościach. Dobrze, że te busy wymyślili, chociaż mogliby dogadać się z jakimś przewoźnikiem kolejowym który mógłby jeździć z Łodzi na Okęcie (a może jednak by się jakoś udało wcisnąć kilka pociągów dziennie między te wszystkie SKM i KM).
gość_f5187 2015-07-27 12:30   
gość_f5187 - Profil gość_f5187
biorąc pod uwagę róznice w liczbie ludnosci w PL i CZ to rzeczywiscie rewelecja :)
gość_fd7ac 2015-07-27 11:01   
gość_fd7ac - Profil gość_fd7ac
prezesik: krytyka niech bedzie konstruktywna - "po pasażerów w regionach bardziej chce się schylić Lufthansie / SASowi i innym przewoźnikom a nie LOTowi" - z którego portu regionalnego gdzie szaleją przywołani przez Ciebie, nie lata LO ? Podpowiem: LUZ, BZG, RDO. więc pisanie populistycznej krytyki która łatwo się przyjmuje w społeczeństwie ale nie jest poparta rzeczywistością nie ma sensu. W każdym forum jest wpominane LCJ jako przykład, że LO go olał... ale nie ma nic sensownego jak ma z nim inaczej postąpić ? Każdy zarzeka że nie chodzi o połączenie lotnicze LCJ - WAW. A więc o co chodzi ? Busy "latają" także z innych lotnisk. Nie tylko pod marką LO / patrz MODLIN BUS/ np z BZG i tu nie ma problemu skoro lotnisko jest "pod nosem" /oczywiście że nie ma bo to nie LO ale FR będzie zasilany..../

Przykro się czyta za każdym razem takie opinie osób, które osobiście uważam. nie posiadają podstaw analizy informacji - czyli ktoś coś sobie ubzdurał i nie ważne że przedstawi mu się stos odmiennych faktów. Ma być po jego myślil i tyle.

A co do np. LCJ - czy dziwi Cię/Was zapełnienie lotów do MUC/AMS ? bo mnie wcale. samolot ok 80 PAX na ok 1,5 mln region w okolicy najbliższej lotniska. Nic tylko gratulować. A nie obrzucać kogoś błotem. Amen.

gość_2faca 2015-07-27 10:34   
gość_2faca - Profil gość_2faca
Gość 22999: Łódź większą od Wroc, Poznania, Gdańska nazywasz prowincją haha, dobre. A dobrze wiadomo, że LOT sie boi, bo traci paxow z LCJ i LUZ, dlaczego niby wczesniej nie chcieli zrobic tych busów? Bo twierdzili, że łodzianie i lublinanie dojadą sobie sami do WAW, jeśli w ogóle ktokowliek stamtąd lata i wie co to jest samolot. Wystarczyło pare lotów do hubów, a LOT sobie przypomniał o LCJ i LUZ.
gość_22999 2015-07-27 10:25   
gość_22999 - Profil gość_22999
prezesiku - to czego byś chciał? Dolotów do WAW czy zbazowania samolotów na lotniskach prowincjonalnych? To utyskiwanie na warszawskie linie lotnicze przekracza granice absurdu.
gość_b70f6 2015-07-27 08:17   
gość_b70f6 - Profil gość_b70f6
prezesik: czemu masz nadzieję, że LOT-owskie busy zwiną się szybciej niż się pojawią? Kto na tym zyska? Ceny na rejsy z Łodzi innych przewoźników na pewno przez to nie spadną. Śmieszne jest gdy ktoś przez zawiść szkodzi samemu sobie.
prezesik 2015-07-26 23:28   
prezesik - Profil prezesik
@gość_0179c - ja nie twierdzę, że teraz Radomianie nagle przestaną latać z Okęcia i wszędzie będą latać przez PRG. Mam duże wątpliwości, czy to połączenie w ogóle się utrzyma, ale zasadniczo - w PRG mogą się wygodnie przesiąść na bardzo wiele kierunków CSA i to z krótkim czasem przesiadki. Co do samego LOTu i WAW - jeszcze niedawno prezes Mikosz twierdził, że w miastach typu Łódź nie ma potencjału i potencjalni zainteresowani mogą sobie dojechać do WAW, gdzie LOT ich obsłuży. Wyniki Adrii w Łodzi (połączenia 2xdziennie MUC, 1xdziennie AMS) w Łodzi spowodowały, że nagle LOT dostrzegł w Łodzi potencjał i zamierza go obsługiwać 6 razy dziennie busem z dworca autobusowego.
Nie wierzę, że mieszkańcy Krakowa, Gdańska czy Wrocławia ekscytują się nowo otwieranymi połączeniami LOTu, bo ofertę zarówno bezpośrednią jak i przesiadkową przez FRA/CPH/MUC mają naprawdę dużo lepszą. Więc to, że w Warszawie się tym podniecają, to nie znaczy, że przyciągną całą Polskę na te połączenia, bo po pasażerów w regionach bardziej chce się schylić Lufthansie / SASowi i innym przewoźnikom a nie LOTowi. I mam nadzieję, że jego busy do WAW zwiną się szybciej niż się pojawią.
maciek_waw 2015-07-26 18:25   
maciek_waw - Profil maciek_waw
@gość_0609b: Porównanie pod względem ludności nie jest dobrym miernikiem, bo jakby nie patrzeć, mieszkańcy Polski są rozłożeni na większym obszarze i mają dostęp do większej ilości lotnisk niż Czesi. Samo WMI zabiera pewnie co trzeciego potencjalnego pasażera WAW. Dlatego przy tego typu porównywaniu jestem za łączeniem wyników wszystkich portów danego miasta (z PRG też lata Ryanair).
gość_0609b 2015-07-26 17:21   
gość_0609b - Profil gość_0609b
Ale wyczyn. Dogonienie lotniska panstewka o wiele mniejszego niz Polska. Smiac sie chce widzac ten "wyscig". Stolica prawie 40 mln panstwa odprawia relatywnie nedzna ilosc paxow, a tu jara sie o przegonieniu Pragi.
gość_22999 2015-07-26 17:19   
gość_22999 - Profil gość_22999
Do prowincjuszy - to co byście chcieli? Doloty z Radomia, Lublina i Łodzi do WAW? Czy może tyle baz, ile jest w Polsce lotnisk i powielanie siatki z WAW? ORD z RAD, LCJ, RZE, IAG i BZG?
gość_0179c 2015-07-26 14:06   
gość_0179c - Profil gość_0179c
prezesik: chodzi mi o racjonalność argumentu, a raczej jej brak. Mogę się założyć o dobrą flaszkę że liczba PAX z Radomia w WAW drastycznie się nie zmieni. Zawsze i z KAŻDEGO lotniska będzie oferta konkurencyjna vs WAW. Tak działa rynek. Kompletnie nie rozumiem jakości negatywnych komentarzy dot. LOTu i WAW. ale widać taka to już polska specjalność.
prezesik 2015-07-26 13:33   
prezesik - Profil prezesik
@gość_0179c - przecież w takiej formule będą loty z Radomia. Radomianie nie dojadą 100 km do Warszawy, zamiast tego dolecą sobie praktycznie wszędzie w Europie z przesiadką w PRG. No ale LOT wychodzi z założenia, że jego hub w Warszawie jest tak cudowny, że wszyscy się do niego zlecą (a raczej zjadą) jak muchy na lep. Tyle, że oferta z GDA/KRK/WRO a nawet z LCJ/BZG/LUZ biorąc pod uwagę możliwości przesiadkowe we FRA/MUC/AMS powoduje, że prezes LOTu może się bardzo zaskoczyć.
gość_b70f6 2015-07-26 11:29   
gość_b70f6 - Profil gość_b70f6
gosc_e3c92: Czech Airlines są praską linią, a nie narodowym przewoźnikiem, a całe Czechy się do nich dokładają, ale to Ci nie przeszkadza hehe. Poza tym WAW to nie tylko LOT.
gość_0179c 2015-07-26 08:59   
gość_0179c - Profil gość_0179c
gość_e3c92: heh heh heh. "nienawidzę Warszawy ... i wolę zapacić więcej z PRG " gorzej niż dziecinada
gość_f42ac 2015-07-26 00:13   
gość_f42ac - Profil gość_f42ac
a ja bardzo lubie WAW i LOT, a te przesiadki 30 min sa po prostu rewelacyjne!!! Trasa RZE-SZZ czy RZE-WRO w 2.5h (powrot tak samo) - to po prostu bajka - lepszego produktu w PL na takie trasy obecnie nie ma. Brawo LOT!!! zycze powodzenia i rozwoju! :-)
gość_21c3a 2015-07-25 22:05   
gość_21c3a - Profil gość_21c3a
Czyli najbliższe w kolejce do wyprzedzenia są Ateny :) . Później Genewa i Helsinki. LOT nam pomoże :) .
gość_e3c92 2015-07-25 21:52   
gość_e3c92 - Profil gość_e3c92
maciek nie bądź taki pewny ja osobiście tak jak i parę milionów Polaków nienawidzę warszawy i wolę zapłacić więcej i lecieć z np Pragi a dlaczego? bo LOT jest warszawską linią a nie narodowym przewoźnikem a cała Polska dokłada się do długow
maciek_waw 2015-07-25 21:39   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Warto żeby redaktor dodał, że przez pierwsze pięć miesięcy to WAW było przed PRG! W maju nadgonili, a w czerwcu przegonili. Już niedługo będą prowadzić...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy