Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303
2015-08-02 06:29
gość_f0923: Już wyjaśniam. Wiceprezes JAL ds. operacyjnych powiedział, że w późniejszym terminie pojawi się wersja B787 Domestic/Regional, przeznaczona do obsługi krótszych tras, w której konfiguracji siedzeń klasy ekonomicznej ma być 3-3-3.
Japan Airlines mają jeszcze do odebrania 3 egzemplarze B787-8 oraz 19 B787-9. Niestety nie znam szczegółów od którego egzemplarza ma nastąpić zmiana konfiguracji.
demar: sęk w tym, że nie zawsze mam wybór - jeśli sam płacę, chętnie zapłacę za więcej miejsca; jeśli ktoś inny płaci za mój bilet, wtedy mogę zostać uszczęśliwiony biletem w ciasnej Y...
@gość_4d237: Układ 2-4-2 w B777 jako Y+ brzmi sensownie. Układ 2-3-2 może być zbliżony do klasy biznes (podobnie jak w B787 - spójrzmy na LOT tam Y+ niewiele brakuje do biznesu w innych liniach). W A380 będzie proponowane Y+ w układzie 3-3-3 na dolnym pokładzie - też ciekawostka. W A350 klasa Y+ też jest dostępna jako 2-4-2.
Wraz ze zmniejszaniem miejsca dla Y wiele osób słusznego wzrostu i wagi zauważa, że po prostu się tam nie mieści. Dla nich wybór Y+ to nie chęć lepszej obsługi, ale konieczność. Ceny wtedy nie mogą być dwa razy większe niż w Y. Wydaje się, że 20-40% więcej to maks. - a to oznacza mniej tylko o jedno miejsce w rzędzie plus kilka dodatkowych cali na nogi. To daje 25-30% więcej powierzchni zajętej przez jedno miejsce - reszta oferty zależy już od linii.
gość_f0923
2015-07-29 06:00
JAL nie rozpoczął i nie ma zamiaru zmiany układu miejsc w 787 w kl. Y. Jako jedyni pozostają przy 2-4-2.
greg0303
2015-07-28 15:38
BA850: Dlatego właśnie pojawiła się klasa ekonomiczna premium, która oferuje nawet 50% więcej osobistej przestrzeni niż klasa ekonomiczna. Oczywiście oferta różni się w zależności od przewoźnika i typu samolotu. Nawet Lufthansa po wielu latach zdecydowała się na wprowadzenie tej klasy do swojej oferty.
Trudno winić linie lotnicze za układ siedzeń 3-3-3 w B787, gdyż większa ilość miejsc to niższe koszty eksploatacji (na jednego pasażera).
Airbus jest zwolennikiem minimum 18-calowej szerokości siedzeń w maszynach dalekiego zasięgu, ale ostateczna decyzja zawsze należy do przewoźników.
@gość_889e4: jak bookowałem bilet, to miałem lecieć 777, gdzie klasa ekonomiczna jest OK (układ 3-3-3), wracać miałem 787 w businesie. Parę tygodniu po zakupie biletu BA zmieniło samoloty...
gość_4056b
2015-07-28 09:39
AF zmniejsza liczbe rejsow z 4 do 3 dziennie na CDGWAWCDG poczawszy od sezonu zima. Znika rejs przylatujacy do WAW ok 15 i odlatujacy ok 1545.
gość_889e4
2015-07-27 22:34
@BA850: to lataj tylko biznesem, a nie narzekaj na samodzielnie wybrane rejsy.
@greg0303: Leciałem Dreamlinerem LOTu i BA - ta nowa generacja siedzeń Y jest nie dla mnie. O ile w LOT nie podawali żadnego jedzenia (krótki lot) i pół drogi przespałem siedząc w pierwszym rzędzie z miejscem obok mnie pustym - to było ok. Z BA leciałem do Montrealu - gdy podali jedzenie, nie było jak zjeść posiłku - trzeba nie lada gimnastyki, by można było zjeść. Dodatkowo - siedziałem w przejściu, non-stop ktoś się o mnie obijał przechodząc, a nie jestem "duży". Dziękuję za taką "nową generację" siedzeń.
gość_e083a
2015-07-27 11:39
A330/A340 z układem 2-4-2 to najlepsza opcja w klasie ekonomicznej z punktu widzenia pasażera na dłuższe loty. Nie tylko w LH. Nadzieja jeszcze w A330neo...
Na szczęście pozostaje jeszcze taki Qatar który w 777 ciągle ma układ 3-3-3. No i pozostaje jeszcze A340-600 LH który dla pasażerów ekonomika jest zdecydowanie najlepszy. - ale niestety już niedługo.
greg0303
2015-07-27 05:35
Nowa generacja foteli lotniczych pozwoliła przewoźnikom na dalsze zagęszczenie miejsc klasy ekonomicznej, również w maszynach szerokokadłubowych. ANA i JAL rozpoczęły już wymianę siedzeń w części floty B787 z 2-4-2 na 3-3-3 (w czasie montażu końcowego maszyn z początku produkcji nowe fotele nie były jeszcze oferowane). "Liderem" komfortu jest B767 w konfiguracji 2-4-2, niektóre linie oferujące rejsy czarterowe mają taki układ foteli.
gość_4d237
2015-07-27 01:52
2-4-2 w Y+ serio?
usuniety
2015-07-26 20:39
@demar, niestety większość pasażerów nie wie nawet, jakim modelem samolotu leci. Te linie, które dbają o wygodę pasażera zarabiają mniej niż linie, które upychają siedzenia i w ostateczności słabiej sobie radzą na rynku. Coś jak teoria Kopernika o tym, że słabszy pieniądz wypycha z rynku pieniądz lepszy.
@BA850: coraz więcej pasażerów podziela to zdanie o 3-4-3 w B777 czy 3-3-3 w B787.
A w kolejce czeka układ 3-5-3 na dolnym pokładzie A380... Czy ktoś powie w końcu dość? Choć jak zwykle ekonomia tutaj zwycięża - dopóki z premedytacją pasażerowie nie będą omijać tak skonfigurowanych samolotów to szanse na zaniechanie tego trendu są znikome.
Układ siedzenień 3-4-3 w klasie ekonomicznej w 777 to masakra, tak samo jak układ 3-3-3 w Dreamlinerze :( te samoloty były projektowane na 3-3-3 w 777 i 2-4-2 w 787. Oczywiście linie lotnicze sprzedadzą to jako "enhanced flying experience"...
gość_4c2c0
2015-07-25 22:28
Szczerze mówiąc to mi się kompletnie żadna klasa nie podoba
usuniety
2015-07-25 21:37
Moim zdaniem pierwsza klasa jest piękna, design jest lekki i elegancki bez przesadnej ostentacji charakterystycznej choćby dla linii arabskich.
czy ja wiem czy to jest typowy francuski styl??
gość_787d8
2015-07-25 19:55
Kogut symbolem Air France?! Od kiedy? Symbolem Air France od lat 30tych jest skrzydlaty konik morski i to on jest umieszczony na fotelach!