Fotorelacja: Nowe wnętrza Air France

Fotorelacja: Nowe wnętrza Air France Francuska linia inwestuje 500 mln euro w wymianę kabin w 44 boeingach 777. Kolejne 50 mln euro zostanie przeznaczonych na odnowienie wnętrz 49 airbusów A319 i A320Boeing 777Wymiana kabiny w boeingach 777 obejmie wszystkie klasy. Zmiana dotyczy wszystkich boeingów 777-300ER oraz niektórych samolotów w wariancie -200. Łącznie przewoźnik zamontuje niemal 10 tys. nowych...
25/07/2015 12:29   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2015-08-02 06:29   
greg0303 - Profil greg0303
gość_f0923: Już wyjaśniam. Wiceprezes JAL ds. operacyjnych powiedział, że w późniejszym terminie pojawi się wersja B787 Domestic/Regional, przeznaczona do obsługi krótszych tras, w której konfiguracji siedzeń klasy ekonomicznej ma być 3-3-3.

Japan Airlines mają jeszcze do odebrania 3 egzemplarze B787-8 oraz 19 B787-9. Niestety nie znam szczegółów od którego egzemplarza ma nastąpić zmiana konfiguracji.
BA850 2015-07-30 23:13   
BA850 - Profil BA850
demar: sęk w tym, że nie zawsze mam wybór - jeśli sam płacę, chętnie zapłacę za więcej miejsca; jeśli ktoś inny płaci za mój bilet, wtedy mogę zostać uszczęśliwiony biletem w ciasnej Y...
demar 2015-07-29 07:39   
demar - Profil demar
@gość_4d237: Układ 2-4-2 w B777 jako Y+ brzmi sensownie. Układ 2-3-2 może być zbliżony do klasy biznes (podobnie jak w B787 - spójrzmy na LOT tam Y+ niewiele brakuje do biznesu w innych liniach). W A380 będzie proponowane Y+ w układzie 3-3-3 na dolnym pokładzie - też ciekawostka. W A350 klasa Y+ też jest dostępna jako 2-4-2.

Wraz ze zmniejszaniem miejsca dla Y wiele osób słusznego wzrostu i wagi zauważa, że po prostu się tam nie mieści. Dla nich wybór Y+ to nie chęć lepszej obsługi, ale konieczność. Ceny wtedy nie mogą być dwa razy większe niż w Y. Wydaje się, że 20-40% więcej to maks. - a to oznacza mniej tylko o jedno miejsce w rzędzie plus kilka dodatkowych cali na nogi. To daje 25-30% więcej powierzchni zajętej przez jedno miejsce - reszta oferty zależy już od linii.
gość_f0923 2015-07-29 06:00   
gość_f0923 - Profil gość_f0923
JAL nie rozpoczął i nie ma zamiaru zmiany układu miejsc w 787 w kl. Y. Jako jedyni pozostają przy 2-4-2.
greg0303 2015-07-28 15:38   
greg0303 - Profil greg0303
BA850: Dlatego właśnie pojawiła się klasa ekonomiczna premium, która oferuje nawet 50% więcej osobistej przestrzeni niż klasa ekonomiczna. Oczywiście oferta różni się w zależności od przewoźnika i typu samolotu. Nawet Lufthansa po wielu latach zdecydowała się na wprowadzenie tej klasy do swojej oferty.

Trudno winić linie lotnicze za układ siedzeń 3-3-3 w B787, gdyż większa ilość miejsc to niższe koszty eksploatacji (na jednego pasażera).

Airbus jest zwolennikiem minimum 18-calowej szerokości siedzeń w maszynach dalekiego zasięgu, ale ostateczna decyzja zawsze należy do przewoźników.
BA850 2015-07-28 11:35   
BA850 - Profil BA850
@gość_889e4: jak bookowałem bilet, to miałem lecieć 777, gdzie klasa ekonomiczna jest OK (układ 3-3-3), wracać miałem 787 w businesie. Parę tygodniu po zakupie biletu BA zmieniło samoloty...
gość_4056b 2015-07-28 09:39   
gość_4056b - Profil gość_4056b
AF zmniejsza liczbe rejsow z 4 do 3 dziennie na CDGWAWCDG poczawszy od sezonu zima. Znika rejs przylatujacy do WAW ok 15 i odlatujacy ok 1545.
gość_889e4 2015-07-27 22:34   
gość_889e4 - Profil gość_889e4
@BA850: to lataj tylko biznesem, a nie narzekaj na samodzielnie wybrane rejsy.
BA850 2015-07-27 19:01   
BA850 - Profil BA850
@greg0303: Leciałem Dreamlinerem LOTu i BA - ta nowa generacja siedzeń Y jest nie dla mnie. O ile w LOT nie podawali żadnego jedzenia (krótki lot) i pół drogi przespałem siedząc w pierwszym rzędzie z miejscem obok mnie pustym - to było ok. Z BA leciałem do Montrealu - gdy podali jedzenie, nie było jak zjeść posiłku - trzeba nie lada gimnastyki, by można było zjeść. Dodatkowo - siedziałem w przejściu, non-stop ktoś się o mnie obijał przechodząc, a nie jestem "duży". Dziękuję za taką "nową generację" siedzeń.
gość_e083a 2015-07-27 11:39   
gość_e083a - Profil gość_e083a
A330/A340 z układem 2-4-2 to najlepsza opcja w klasie ekonomicznej z punktu widzenia pasażera na dłuższe loty. Nie tylko w LH. Nadzieja jeszcze w A330neo...
marcowy 2015-07-27 11:33   
marcowy - Profil marcowy
Na szczęście pozostaje jeszcze taki Qatar który w 777 ciągle ma układ 3-3-3. No i pozostaje jeszcze A340-600 LH który dla pasażerów ekonomika jest zdecydowanie najlepszy. - ale niestety już niedługo.
greg0303 2015-07-27 05:35   
greg0303 - Profil greg0303
Nowa generacja foteli lotniczych pozwoliła przewoźnikom na dalsze zagęszczenie miejsc klasy ekonomicznej, również w maszynach szerokokadłubowych. ANA i JAL rozpoczęły już wymianę siedzeń w części floty B787 z 2-4-2 na 3-3-3 (w czasie montażu końcowego maszyn z początku produkcji nowe fotele nie były jeszcze oferowane). "Liderem" komfortu jest B767 w konfiguracji 2-4-2, niektóre linie oferujące rejsy czarterowe mają taki układ foteli.
gość_4d237 2015-07-27 01:52   
gość_4d237 - Profil gość_4d237
2-4-2 w Y+ serio?
usuniety 2015-07-26 20:39   
usuniety - Profil usuniety
@demar, niestety większość pasażerów nie wie nawet, jakim modelem samolotu leci. Te linie, które dbają o wygodę pasażera zarabiają mniej niż linie, które upychają siedzenia i w ostateczności słabiej sobie radzą na rynku. Coś jak teoria Kopernika o tym, że słabszy pieniądz wypycha z rynku pieniądz lepszy.
demar 2015-07-26 18:30   
demar - Profil demar
@BA850: coraz więcej pasażerów podziela to zdanie o 3-4-3 w B777 czy 3-3-3 w B787.
A w kolejce czeka układ 3-5-3 na dolnym pokładzie A380... Czy ktoś powie w końcu dość? Choć jak zwykle ekonomia tutaj zwycięża - dopóki z premedytacją pasażerowie nie będą omijać tak skonfigurowanych samolotów to szanse na zaniechanie tego trendu są znikome.
BA850 2015-07-26 15:48   
BA850 - Profil BA850
Układ siedzenień 3-4-3 w klasie ekonomicznej w 777 to masakra, tak samo jak układ 3-3-3 w Dreamlinerze :( te samoloty były projektowane na 3-3-3 w 777 i 2-4-2 w 787. Oczywiście linie lotnicze sprzedadzą to jako "enhanced flying experience"...
gość_4c2c0 2015-07-25 22:28   
gość_4c2c0 - Profil gość_4c2c0
Szczerze mówiąc to mi się kompletnie żadna klasa nie podoba
usuniety 2015-07-25 21:37   
usuniety - Profil usuniety
Moim zdaniem pierwsza klasa jest piękna, design jest lekki i elegancki bez przesadnej ostentacji charakterystycznej choćby dla linii arabskich.
maticeg 2015-07-25 20:56   
maticeg - Profil maticeg
czy ja wiem czy to jest typowy francuski styl??
gość_787d8 2015-07-25 19:55   
gość_787d8 - Profil gość_787d8
Kogut symbolem Air France?! Od kiedy? Symbolem Air France od lat 30tych jest skrzydlaty konik morski i to on jest umieszczony na fotelach!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy