5 pytań o... Flarisa LAR 1

5 pytań o... Flarisa LAR 1 Paris Air Show to doskonałe miejsce na prezentację nowych konstrukcji. Dwa lata temu na targach pokazany został prototyp Flarisa LAR 1 - w tym roku na płycie lotniska znajdował się już gotowy model. Jego pierwszy lot odbędzie się jeszcze w tym roku. Nietypowa maszyna - pięciomiejscowy odrzutowiec dyspozycyjny o bardzo krótkiej drodze startowej i doskonałej efektywności...
09/07/2015 12:21   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_17b44 2017-01-02 19:09   
gość_17b44 - Profil gość_17b44
Czy ten samolot nie zestarzeje się czasem zanim w ogóle poleci? Jego parametry wydaja się raczej mrzonką - projektowany jest tak długo, że zgodnie z prawem przyrostu masy, jego deklarowana masa własna (700 kg) jest, moim zdaniem mocno "przewalona". Chyba ten projekt znacznie "przerósł" twórców, co zresztą nie jest nowością, nie tylko u nas.
gość_17b44 2017-01-02 19:04   
gość_17b44 - Profil gość_17b44
0
gość_f6c36 2016-02-26 11:57   
gość_f6c36 - Profil gość_f6c36
Jest już koniec lutego 2016 r, a o oblocie ani widu ani słychu. Poza tym pan Ładziński nie za bardzo ma pojęcie o lotnictwie. Praktycznie każdy samolot po awarii silnika, lepiej lub gorzej, ale może szybować. Więc to żadna nowość, że samolot może szybować, doskonałość 18 jak na samolot jest bardzo dobra, ale to żadna rewelacja, wiele samolotów ma podobną. Tylko, że co innego lądować w polu szybowcem czy ULM-em, a co innego samolotem o prędkości minimalnej 115 km/h, ze zbiornikiem paliwa za plecami i silnikiem nad tym.
Ale przecież jest system ratowniczy. Ale gdzie? w zbiorniku paliwa. Wyciąganie spadochronu w takich systemach realizowanie jest najczęściej przez małą rakietkę. Nie chciałbym tego używać. W ogóle umieszczenie zbiornika paliwa w kadłubie, miedzy kabiną pilota a silnikiem uważam za idiotyczne, gdy spokojnie można to paliwo umieścić w skrzydłach. "Taksówki powietrzne" muszą mieć dwa silniki, więc Flaris się nie naddaje. Ale jak widać pan Ładziński o tym nie wie. Tak to jest, jak laicy zabierają się za budowę samolotów.(wiem, wiem Frydrychiewicz maczał przy tym palce, ale ostatnio maczał w wielu projektach, które wszystkie okazały się niewypałami- Opal-1, AF-129, Osa, Harnaś-2 itd.)
gość_defd7 2015-07-13 02:05   
gość_defd7 - Profil gość_defd7
Brawo. Życze dalszego rozwoju i udoskonalania produkcji.
gość_68844 2015-07-10 22:21   
gość_68844 - Profil gość_68844
@gość_45d6e

To, że samolot, który widziałeś nie ma instalacji przeciwoblodzeniowej to nie oznacza, że nie będzie jej miał i nie będzie ona w Flaris zamontowana. Nie oceniaj samolotu, który nie jest jeszcze skończony.
gość_45d6e 2015-07-10 19:34   
gość_45d6e - Profil gość_45d6e
Widziałem samolot na żywo nie ma tam żadnej instalacji przeciwoblodzeniowej po za tym w skrzydle kompozytowym zastosowanie ogrzewania ciepłym powietrzem jest niemożliwe do zrealizowania ze względu na właściwości kompozytu. Nie rozumiem dlaczego w Polsce nie rozumiecie konstruktywnej krytyki. Ten samolot nie dostanie świadectwa typu. Bedzie sukces jak wogóle będzie latał. Nikt kto się zna na temacie a takich ludzi w świecie nie brakuje nie będzie finansował tego projektu. Konkurencja w tym segmencie jest napradę silna i ma do zaoferowania coś więcej niż ładną makietę.
gość_d9420 2015-07-10 15:52   
gość_d9420 - Profil gość_d9420
@gość_45d6e

Odnośnie instalacji odlodzeniowej to pamiętaj proszę, że jest to jet i może mieć np. ogrzewanie krawędzi natarcia ciepłym powietrzem (bleed). Nie musi mieć czarnych, pneumatycznych krawędzi natarcia (zakładam że na podstawie ich braku stwierdziłeś brak instalacji). Strona producenta na ten temat milczy.

Odnośnie hermetyzacji to jest (info na stronie producenta).

Pzdr.
gość_68844 2015-07-10 14:01   
gość_68844 - Profil gość_68844
@gość_45d6e

Producent zbiera zamówienia od klientów, więc ten samolot nie jest bezużyteczny i nadaje się do latania, użytkowania.
gość_45d6e 2015-07-10 12:07   
gość_45d6e - Profil gość_45d6e
Bardzo dobrze, że coś się dzieje w Polsce ale ta zabawka jest zupełnie bezużyteczna. Proszę popatrzeć od układu samolotu przewiduje problemy z dynamiką samolotu, po ergonomię wnętrza manetka ciągu!, brak hermetyzacji i instalacji przeciwoblodzeniowej nawet dla silnika - dyskwalifikuje ten samolot do użytkowania. Dzisiaj lata się wysoko i szybko, konstruktorzy pozostali na etapie lotów VFR z dala od chmur zatem i prędkość 700km/h wydaje się być abstrakcją Bardzo szkoda mogło być naprawdę coś przełomowego a tak pozostaje ciekawostka.
seidorf 2015-07-09 13:36   
seidorf - Profil seidorf
Poprawcie proszę nazwisko p. Rafała Ładzińskiego
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy