Modlin: Prawie 240 tys. pasażerów w czerwcu

Modlin: Prawie 240 tys. pasażerów w czerwcu Na lotnisku odbyło się 1 460 operacji lotniczych. Dodatkowo obsłużono 200 pasażerów lotnictwa ogólnego (GA).W czerwcu w ruchu międzynarodowym z i do Modlina podróżowało 205,0 tys. pasażerów, z połączeń krajowych skorzystało 34,1 tys. osób. W czasie pierwszego półrocza z lotniska skorzystało 1,23 mln pasażerów w ruchu regularnym, co stanowi wzrost o 63,1...
05/07/2015 14:04   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
infomodlin 2015-07-27 15:47   
infomodlin - Profil infomodlin
mega news!!!!
oficjalnie będzie połączenie kolejowe Modlin - Lotnisko
Dzięki temu połączeniu, będą połączone 2 lotnisko która mogą stworzyć wspólnie Centralne Lotnisko Polski
zobacz link
gość_9acdc 2015-07-08 06:11   
gość_9acdc - Profil gość_9acdc
aguirre co sie dziwisz? Widocznie WMI uznało, ze juz nie ma potrzeby opłacania aktywnosci tego użytkownika. Przecież to od razu bylo widać. Pisanie na forach na życzęnie firm, politykow, itd.. jest bardzo częste.
aguirre 2015-07-07 22:13   
aguirre - Profil aguirre
@infomodlin - dzięki za Twoją aktywność. Przemyśl, czy jeśli przyczyny zewnętrzne Cię nie zmuszają - warto podejmować tak radykalne kroki. Nie byłem entuzjastą WMI, a jednak powoli się do niego przekonuję i jakaś Twoja cegiełka też w tym jest. Fajnie się czyta posty osób spokojnych, rzeczowo argumentujących i szczerych pasjonatów, bez hejterskiego zacietrzewienia - takie jak m.in. Twoje. Jakość portalu zależy też od poziomu dyskusji forumowej, a ta od poziomu dyskutantów. Twoje podejście obniży obie. No i skąd będziemy wiedzieć o newsach z WMI? Pozdrawiam
infomodlin 2015-07-07 14:28   
infomodlin - Profil infomodlin
Port Lotniczy Warszawa-Modlin rok zamknie ze stratą ok. 10 mln zł, sytuacja się poprawia szybciej, niż zakładano.
W maju po raz pierwszy od otwarcia lotniska w 2012 roku 180 tys. zł zysku netto.
Port zacznie na siebie zarabiać od maja 2017 roku.
Przyczynią się do tego nowe inwestycje:
➢ budowa terminala cargo
➢ salonik biznesowy
➢ otwarcie dużej całorocznej restauracji przed terminalem.
➢ Rozbudowa terminala
➢ Rozbudowa parkingów

Chciałbym przypomnieć mój post z 2014r. po ogłoszeniu straty 40mln.zł, że 2015r zostanie ogłoszona strata około 10mln.zł ☺

WMI ma perspektywy przed sobą, lotnisko dynamicznie się rozwija, nie można spocząć na laurach, trzeba dalej szukać możliwości rozwoju.
Głównym problemem WMI jest jedna linia na tym lotnisku.
WMI z Ryanairem rozwija się świetnie, ale biznes polega na zarabianiu.
Prawdy oszukać się nie da, FR dostał świetne warunki dlatego zdecydował się na lotnisko Warszawa-Modlin oczywiście warunki umowy są tajne, ale jeśli nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo że chodzi o pieniądze, Ameryki nie odkryliśmy.
Biznes polega jednak na zarabianiu pieniędzy, z jednej strony Ryanair to funkcjonowanie lotniska, rozwój lotniska, z drugiej zaś strony warunki otrzymane przez FR dla WMI nie niosą za sobą oczekiwanych wpływów finansowych.
Zarząd WMI usilnie tą stratę zasypuje inwestycjami które przynoszą oczekiwane zyski, wynik finansowy mówi sam za siebie że ruchy zarządu są dobre i pomagają wyciągnięciu spółki na prostą.
Znajdą się osoby mówiące że po co była odbudowa tego lotniska za grube miliony, i dopłacanie do tej działalności kolejnych milionów ?!
Nie ma prostej odpowiedzi, po co ?
….. Lotnisko jest potrzebne, wyniki obsłużonych pasażerów są nie podważenia, wzrosty w ruchu UE i krajowym, WMI planuje obsłużyć 2.6 mln.pax co pozwoli zająć miejsce w pierwszej piątce portów w kraju na koniec 2015r, to jest niewątpliwie sukces lotniska i linii Ryanair.
Nasze prawo przetargowe nie jest do końca zdrowe i to wszyscy wiedzą, wygrywa ta firma te konsorcjum co zaproponuje nie
,, jakość ‘’ a ,, cenę ‘’ piję tutaj do wybudowania pasa startowego, a dokładnie dwóch fragmentów betonowych po 500m każdy. Wyniki ekspertyz mówią jedno ,, zastosowane kruszywo było złe ‘’ nie podlega do dyskusji. To nie zarząd wybiera firmę do wykonania usługi i kontrolowanie tej usługi, prawo jest jakie jest i trzeba go respektować, po otwarciu ofert, wybiera się tą co zaproponowała najniższą cenę, sami odpowiedzcie sobie czy to jest mądre ? moim zdaniem NIE !!!.
Proszę spojrzeć z innej strony w jakim miejscu byłby MODLIN jeśli nie pas ? gwarantuje że RYANAIR, WIZZAIR i kto wie może jeszcze ktoś by się zdecydował latać, dziś MODLIN miałby około 5mln.pax.
Lotnisko WMI między Lipcem a Listopadem 2012r. Zarobił ponad 0.5mln zł netto. W 2013r. Były plany na rozbudowę terminala, były plany na kolejne inwestycje, niestety ale grudzień 2012r. w historii Portu Lotniczego Warszawa-Modlin zapisze się ☹ tragicznie, jest to smutne ale prawdziwe.
Stracili wszyscy pasażerowie, pracownicy lotniska, biznes wokół lotniska, zyskali komentatorzy na portalach którzy nie do końca w sprawiedliwy sposób opisywali co się stało na WMI.
Modlin był pośmiewiskiem większości Polski i przez wiele wiele lat będzie walczył z historią, nikt nie będzie pamiętał o sukcesach WMI, ale wszyscy będą pamiętali o zamkniętym pasie.
Faktem jest że na lotnisko i jego finansowanie były przeznaczone grube miliony złotych, 68% sumy to dofinansowanie z UE, 32% środki publiczne, ta wartość boli najbardziej bo pieniądze z wyniku chorego prawa poszły większości na marne przez zamknięty pas i brak możliwości rozwoju lotniska.
Po otwarciu lotniska strata się tylko powiększała z wiadomego powodu, ale mam nadzieje że ruchy zarządu pomogą w odbudowie wiarygodności lotniska, bo najważniejszy jest pasażer.
Proszę pamiętać że krytyka jest potrzebna, są zwolennicy i przeciwnicy lotniska to jest zrozumiałe, ale krytyka merytoryczna.
Bo dzięki takiej krytyce lotnisko może stale poprawiać błędy z przeszłości.
Nie ma sensu szukać winnych bo mleko się rozlało trzeba umiejętnie to posprzątać i wyciągać wnioski.
Co do mojej osoby chciałbym wam wszystkim podziękować za te 2 lata pisania na forum p.com adminowi że wytrzymał zemną ☺ forumowiczom za dyskusje, chciałbym przeprosić jeśli kogoś kiedyś obraziłem PRZEPRASZAM.
Mam nadzieje że nie zniechęciłem do WMI a wręcz przeciwnie ☺ starałem się jak mogłem zachęcić.
Z jakim to skutkiem wyszło, sami odpowiedzcie.
Mój czas się powoli kończy ;-( jeszcze raz chciałbym podziękować wszystkim.
Moje konto z dniem 30.09.2015r przestanie istnieć to data ponownego powrotu WMI, zaczął latać RYANAIR.
Do tego czasu będę aktywnie pisał na forum i pisał w prywatnej korespondencji.
W mojej pamięci na zawsze pozostanie
Port Lotniczy Warszawa-Modlin …………..

Z Poważaniem infomodlin ;-(
rafalpd 2015-07-06 13:11   
rafalpd - Profil rafalpd
wro tez ma 240k pax za czerwiec
gość_3ab2b 2015-07-06 13:06   
gość_3ab2b - Profil gość_3ab2b
Czerwiec bardzo dobry, lipiec będzie ciut słabszy przez brak CPH, ale jest o 1 dzień dłuższy i LFy będą wyższe, zatem jest szansa na 240tys. Od jesieni dochodzi Malaga i Kolonia, więc pomimo obcięcia niektórych letnich tras liczba lotów się prawie nie zmieni.
gość_072e2 2015-07-06 11:25   
gość_072e2 - Profil gość_072e2
Nie ma spadku w czerwcu vs maj. Maj jest o 1 dzień dłuższy i stąd różnica. Każdego dnia w czerwcu było przeciętnie wiecej pasażerów niż w maju.
mietek 2015-07-06 10:47   
mietek - Profil mietek
No WMI ładnie lecie. Choć ostatnio nie było ogłaszanych nowych połączeń więc nie ma z czego rosnąć od następnego roku/sezonu za bardzo:)
gość_a30ab 2015-07-06 09:24   
gość_a30ab - Profil gość_a30ab
Jaki spadek, o czym wy piszecie ? W statystykach ruchu lotniczego zawsze porównuje się rok do roku, a tu wzrost jest bardzo dobry. Mniejsza ilość pasażerów w czerwcu w porównaniu do maja wynika z faktu, iż czerwiec jest krótszym miesiącem, więc takie porównywanie nie ma sensu (a jeśli byśmy przeliczyli ilość pasażerów na dzień to i tak widać wzrost w porównaniu do maja).
adam7691 2015-07-06 08:11   
adam7691 - Profil adam7691
gość_9833a: to teraz tak będziemy tłumaczyć spadki w Modlinie ... to nic że spadek, przecież mieli mniej połączeń...,
wydawało mi się, ze o to chodzi, żeby połączeń było jak najwięcej, przede wszystkim z tego (oraz z dostępu większych samolotów i większej liczby połączeń na tej samej trasie) bierze się wzrost (dla mnie jest to logiczne), skoro mniej połączeń to mniej pasażerów, i nie ma co zaklinać rzeczywistości, jest wzrost w stosunku do roku poprzedniego i spadek w stosunku do poprzedniego miesiąca , i tyle na ten temat (jeżeli chcesz sobie wyrwać włosy z głowy bo liczba pasażerów w WMI spadła, to Twoja decyzja , ... moim zdaniem nie warto, tak samo jak nie warto wyciągać złożonych wniosków tylko po to, aby można było powiedzieć warszawiacy nic się nie stało, nic się nie stało)....
gość_9833a 2015-07-05 22:13   
gość_9833a - Profil gość_9833a
Spadek MDM nie wynika ze spadku popytu tylko faktu, iż podaż w czerwcu była mniejsza niż niż w maju. W lipcu podaż będzie jeszcze mniejsza, gdyż FR zawiesza CPH oraz jedno połączenie do STN. Inne lotniska zanotowały wzrosty, ponieważ mają dodatkowe połączenia sezonowe.
gość_2faca 2015-07-05 20:48   
gość_2faca - Profil gość_2faca
Niedobrze, MTM wszędzie wzrost, a tu spadek :(
gość_9f00f 2015-07-05 14:18   
gość_9f00f - Profil gość_9f00f
I właśnie taki poziom będzie gdzieś do końca października a w dwóch ostatnich miesiącach ruch koło 220 tysięcy. Szkoda, że odpadła CPH, ale to i tak wystarczy by obsłużyć 2,5 miliona w tym roku.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy