Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
W sprawie Montrealu podobno, powtarzam, podobno Air Canada zaproponowała loty codeshare wlasnie przez YUL a nie Toronto YYZ. Stąd też nie ma dotychczasowego "pewniaka" Szenzen, o którym często mówiono - podobno nie doszło do porozumienia z linią Shenzen Airlines w sprawie ewentualnych tranzytów a bez nich Shenzen nie miałoby żadnej mocy biznesowej. Tak słyszałem... ;-)
pablakiss
2015-06-23 13:56
@aguirre/vscrew-To bylyinne czasy inne samoloty ,., ,SAS latał na paliowzernych 340 LOT NA 767 do tego ceny SAS I LOT 25% wyzsze od innych przewozników. Zwróccie uwage o ile % wzrósl wskaznik podruzujacych naszych rodaków po swiecie ,Siatka LOT ,tez była uboga ! Coraz wiecej pasażerów z byłych Republik Radzieckich wybiera Okecie zamiast np, Moskwy czy np, Pragi, Nasza flota jest młoda ,dobrze serwisowana ,., dojda nowe waskokadłubowe ,w Europie srodkowej nie mamy sobie równych ,., wzrost rok w rok o czymś swiadczy ! To wszystko idzie w dobrym kierunku
Mnie Bangkok wogole nei dziwi - mega popularne polaczenie, ponadto ani PRG, ani BUD, ani inne lotniska w regionie nie maja polaczenia z Tajladnia, wiec nei widze problemu z oblozeniem samolotu. Seul wiadomo - centrum biznesu itp, wiec nie ma co sie rozgadywac. Jesli chodzi o kolejne trasy, to o ile Singapur nie dziwi, o tyle Montreal juz bardzo. W tym meiscie ponad 50% ludzi mowi po francusku, z Polski Ci, co wyjezdzali do Kanady, przewaznie zatrzymywali sie w Toronto. Moim zdaniem, lepszy polaczeniem bylby np Boston albo Waszyngton :)
gość_06bad
2015-06-23 10:51
Zgadzam się z przedmówcami - Bangkok to będzie taki "oficjalny charter", bo tylko na sprzedaży, i to bardzo drogo, przez biura podróży, można na tym zarobić. Przy cenach za lądowanie w BKK ( najwyższymi w Azji), latanie bez klasy biznes ( a tak jest do BKK - nawet LH wysyłą tam swoje nowe Eurowings, bo wie, że biznesu tam nie przywiezie), nie ma sensu tam latać, chyba że, jak w projekcie charter mix, biura podróży sprzedadzą większość samolotu w pakiecie z wycieczką. Ale to znaczy że miejsc do wolnej sprzedaży będzie niewiele, i możliwie że będą drogie. LOT latał już przez wiele lat do BKK, wożąc głównie tranzyt ze Skandynawii ( i pracowników w klasie biznes), ale to jest zupełnie nieopłacalne. Dlatego teraz ten pomysł ze sprzedażą BKK jako wycieczki z biurem podróży. Ale serio, jeśli ktoś będzie chciał kupić sam bilet, niech szykuje się na duuuuuży wydatek. A znajomi, którzy wciąż pracują w LOT też powtarzają, że na jesieni mają ogłosić Singapur i Montreal.
@pablakiss - chodzi o to, że nie wypełnienie samolotu jest ważne, lecz ilość sprzedanych najdroższych biletów. BKK tonie jest kierunek biznesowy i dlatego wiele linii tam nie lata, o czym pisał vscrew. Kiedyś LO latał do BKK i samoloty były wypełnione, ale znaczną część paxów stanowiły załogina zmianę i ich rodziny. Pisał o tym kiedyś pewien facet, który m.in. pracował kiedyś w LO.
BKK obsługują jako czarter i pewnie dalej będą to robić tylko, że teraz oficjalnie. Mają wyniki z poprzednich dwóch sezonów więc chyba wiedzą co robią, mam nadzieję:) W Seulu warto by może dogadać się z Asianą aby były loty CS? Z wracającyh tras dziwi brak Rzymu, wiem, że duża konkurencja ale można by chyba powalczyć, oraz brak nowych lotów do USA/Kanada.
pablakiss
2015-06-23 08:59
@vscrew- wszystko sie zgadza ,tyle ze,, po 1 LOT zrobi zapewne dogodne przesiadki i nie beda mieli problemu z wypelnieniem samolotu po 2 bedzie to lot bezposredni ,wiec grono ludzi majacych do wyboru koczowanie w Moskwie czy cofanie sie do Bruxeli ,Amsterdamu czy Paryza wybierze własnie nasza linie po 3 Polacy mowia swietnie w jezykach obcych i młodzi ludzie zamieniiaja dalekie podróze wzamain za 2 tyg, AllInclusive w Egipcie czy Tunezji ,Ja tu osobiscie problemu z wypelnieniem Drimka nie widze
Do wszystkich politykujących: Spiskowe teorie dziejów nigdy nie bazuja na rzetelnej wiedzy. Malev upadł, bo brał pomoc publiczną permenantnie w latach 2007-2010, a więc nawet przed rządami Orbana, który ją nadal kontynuował. No i
Do wszystkich politykujących: Spiskowe teorie dziejów nigdy nie bazuja na rzetelnej wiedzy. Malev upadł, bo brał pomoc publiczną permenantnie w latach 2007-2010, a więc nawet przed rządami Orbana, który ją nadal kontynuował. No i
@pablakiss Akurat finansowo dla linii lotniczej BKK jest najbardziej ryzykowny, bo to najdroższe chyba lotnisko w Azjii - opłaty kosztują majątek i np. dlatego tacy przewoźnicy jak SAS po dziesiątkach lat latania tam, zamknęli połączenie. Richard Branson powiedział kiedyś że Virgin Atlantic nigdy nie uruchomi lotów do BKK bo ten kierunek nie gwarantuje wypełnienia klas Premium (Virgin ma 49 miejsc w Upper Class) a klasa ekonomiczna nie pokryje kosztów przelotu. Dlatego LOT bedzie tam latac jako Charter-Mix, połowa samolotu ( jeśli nie wiecej) to bedzie blokada dla biur podróży. Chyba ze jakis codeshare bedzie gwarantował LOTowi pax tranzytowych i to w drogich klasach. Linii raczej nie obchodzi ze BKK to tanie przesiadki do Azji i Australii. One musza byc drogie zeby sie opłacało latac.
pablakiss
2015-06-23 07:49
@kitsune- nie rozumiesz bo nie byłes ,., codziennie dziesiatki naszych rodaków podrózuje od Rzymu po Dubai ,Wystarczy usiasć w restauracji po odprawie ,na nocnych lotach do Eu ,, Swiss, LH, Finn,Aeroflot,Emirates ,Qatar ,Wszedzie słychac nasz ojczysty jezyk .Jak juz pisałem , BKK jest najlepsza i najtansza opcja podróżowania po takich krajach jak Laos ,Birma czy Vietnam ,BKK to swietne i tanie przesiadki na Sri Lanke ,Malediwy ,Hong Kong jak i w druga strone do Singapuru czy Kuala Lumpur jak i do Australii .
usuniety
2015-06-23 05:39
Z BKK - podobno planują code-share z EVA Air i podobno EVA ma im dostarczać pasażerów biznesowych. Tak poza tym to też tego BKK nie rozumiem.
Jeżeli LOT chce wyjść na prostą, to dlaczego nie chce latać do Chin? Nie tak dawno prezes BA powiedział, że BA żałuje, że tak późno zainteresowali się Chinami i teraz będą robić wszystko by tam być, bo to jest rynek o nieograniczonym potencjale.
Swego czasu przedstawicielka Air China powiedziała, że LOT sprawdził się w Pekinie i teraz powinien latać do Szanghaju. Jeżeli to mówi przedstawiciel Air China, to jest to oficjalne zaproszenie od rządu. Gdyby jeszcze udało się latać do Guangzhou, to LOT miałby kierunki nie tylko biznesowe ale i cargo.
Wim, każdy kocha Japonię i gdy poprzednio wyraziłem swoje zdanie na temat tego kierunku na forum, to poszły na mnie jakieś bluzgi na forum. Powiem tylko tyle, mieszkałem w Japonii ponad 10 lat temu i od tego czasu regularnie odwiedzam ten kraj i potwierdzę to, co każda osoba zajmująca się biznesem w Azji mówi - ta gospodarka się zwija a nie rozwija. W tym samum czasie w ciągu 10 lat dochód przeciętnego gospodarstwa domowego w Chinach zwiększył się dwukrotnie. Dlaczego więc nie Chiny?
Jeśli chodzi o "nowe trasy" to Kluż jest strzałem biznesowym - drugie co do wielkości miasto w Rumunii poza tym że jest piękne, to jest tzw. technopolis, gdzie wielkie koncerny lokują swoje siedziby i zakłady produkcyjne ( De Longhi, Oracle, Bosch, MOL i wiele innych), oraz prawie cały przemysł IT Rumunii jest tam zlokalizowany. Zatem LOT chce zabrać pasazerow OS i LH, które już ostro działają na tamtym rynku. Wenecja ( podobnie jak Nicea) to znowu kierunek dla bogatych Rosjan i Ukrainców - samoloty LOTu do Nicei latały zawsze z kompletami tranzytów z Moskwy czy Kijowa, często w biznesie, a juz prawie zawsze w najwyższych taryfach ekonomicznych. Więc to bedzie strzał w dziesiątkę. Belgrad, Zagrzeb i Lublana to stricte kierunki tranzytowe, głownie do Kanady ( stąd mowi sie o drugim miescie kanadyjskim w siatce). W nowościach brakuje na pewno Lizbony, ktora dla TAPu jest dojną krową, z kompletami w C ( Pracownicy Jeronimo Martins, czyli Birdronki) i turystami/ grupami pielgrzymkowymi w Y. Oslo zostało chyba stracone na rzecz Norwegiana ale jest kilka miejsc w Europie gdzie mozna latac i robic świetne pieniądze ;-)
pablakiss
2015-06-22 23:51
Malev padł., 165 lat temu,., co ma Orban ,., znaczy piernik do wiatraka
BKK ma byc realizowany tylko w sezonie zimowym, i w tzw Charter-Mix ( jak np. Larnaka), czyli biura podróży będą miały swoją pulę miejs, a reszta będzie do sprzedaży przez LOT. Z innych longhauli na jesieni "podobno" można się spodziewać Singapuru i... Montrealu. Tak przynajmniej mówi się na 17go Stycznia ;-) Poczekamy-zobaczymy ;)
optymista
2015-06-22 23:31
Aby mieć pełen obraz jak będzie wyglądał sezon zimowy 15/16 w LO przydał by się, Panowie Redaktorzy, jeszcze krótki raport o czarterach dalekiego zasięgu. Już prawie koniec czerwca więc pewnie wszystkie loty są zakontraktowane.
gość_9ff7a
2015-06-22 22:53
@gość_4c862 Ja dziękuję za taką Unię, która akceptuje tylko pokornym. To jest na zasadzie "oddajmy wszystko a oni pozwolą nam na jakąś akcję".
A nazywając to "winą" daje się tylko wyraz akceptacji podległości urzędasom europejskim.
pcharasz
2015-06-22 22:53
@Makswarych, obawiam się, że międzyrządowa umowa nie pozwala na inne kierunki niż Moskwa i Sankt Petersburg, przynajmniej nie tak łatwo. Była swego czasu mowa o Krasnodarze, były swego czasu pozwolenie na Kaliningrad. Ciekawe czy te pozwolenia nadal są ważne.
Tak? A skąd tak doskonale wiadomo? Kolega siedzi w Brukseli i ma info z pierwszej ręki? Ma jakieś dowody? Czy jak zwykle domysły i udawanie głupio mądrych?
Smolip mądrze gada.
pcharasz
2015-06-22 22:43
Panowie, to nie forum o polityce i miło by było gdyby tak pozostało :)