LOT i MSP pracują nad dalszym rozwojem

LOT i MSP pracują nad dalszym rozwojem - Spółka przy odpowiedniej determinacji potrafiła się na tyle naprawić, żeby zarabiać. Dlatego możemy mówić o stabilnej sytuacji w samej firmie. Natomiast to nie zwalnia ani spółki, ani ministra z szukania dalszego impulsu do rozwoju. Zarówno w spółce, jak i w ministerstwie pracują zespoły, które prowadzą proces restrukturyzacji, jednocześnie działa zespół, który myśli...
05/05/2015 19:45   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
haile_cracovia 2015-05-12 13:26   
haile_cracovia - Profil haile_cracovia
Codeshare + dogodna przesiadka w Jakarcie na połączenia regionalne dla biznesu typu KUL, SIN, nawet HKG, do tego na kierunki australijskie, DPS i LOP dla plażowiczów + dogodny transfer w Warszawie po Europie = zapowiada się całkiem ciekawie dla obu stron.
gość_e083a 2015-05-12 12:43   
gość_e083a - Profil gość_e083a
Skoro Mikosz tam się wypowiada to pewnie coś jest na rzeczy.
Pewnie zobaczymy A330-200 linii Garuda Indonesia w WAW.

A LOT będzie mógł sobie odpuścić kierunek SIN/KUL na kilka lat i skupić się np. na SZX/HKG. Win-Win?
haile_cracovia 2015-05-12 12:43   
haile_cracovia - Profil haile_cracovia
Garuda zaczęła się ostro rozwijać, ale bardzo byłbym zaskoczony gdyby zaczęli wkrótce latać do Warszawy, jest sporo miast w Europie gdzie kiedyś latali, i skąd się zwinęli... Ale jeżeli już, to prędzej Garuda zawita na Okęcie niż LOT do Jakarty.
teemu 2015-05-12 11:39   
teemu - Profil teemu
Garuda Indonesia zapowiada współpracę z LOTem i otwarcie trasy do WAW:

zobacz link

czy ktoś coś wie więcej na ten temat? Czy w planach poszerzania siatki azjatyckiej LOT mogłaby się znaleźć Dżakarta? Bo artykuł sugeruje bardziej, że tylko Garuda miałaby latać do Warszawy, przynajmniej na razie.
gość_87a66 2015-05-08 20:17   
gość_87a66 - Profil gość_87a66
Wojtek ale co piernik do wiatraka? Stara droga w Balicach do końca 2017 roku musi być wyremontowana, chociażby przez niwelety. Nowa nie powstanie wcześniej niz w 2020. Wyglada na to, ze o nowej DS trzeba było myślec ze 3 lata temu. Wtedy byłaby szansa na uruchomienie jej przed końcem 2017. A tak to bpBalice bedą miały spory problem i nie uda sie uniknąć zamknięcia drogi na jakiś okres.
gość_d2153 2015-05-08 19:10   
gość_d2153 - Profil gość_d2153
Finlandia posiada male ale silne FINNair w oparciu o hub w Helsinkach i polaczeniach Ameryka-Azja i nikt nie narzeka ze Finnair to helsinskie linie lotnicze.Dzieki temu ponad 50 % pasazerow Finnair to obcokrajowcy i linia stala sie linia swiatowa. Lot ze swoimi planami lotow z regionow do USA bedzie linia tylko etniczna
wojtek 2015-05-08 18:06   
wojtek - Profil wojtek
Raczej nie. Założeniem budowy nowego pasa jest nie zamykanie lotniska. Gdyby loty miały być przekierowane to obecny pas mógłby być remontowany i nie byłoby potrzeby budować nowego.
gość_136af 2015-05-08 17:46   
gość_136af - Profil gość_136af
ta budowa pasa wstrzyma ruch który zostanie przekierowany do katowic
gość_96877 2015-05-08 16:15   
gość_96877 - Profil gość_96877
gość_56ca2: Port lotniczy w Krakowie w 2016 rozpoczyna budowę nowego pasa: zobacz link
gość_56ca2 2015-05-08 13:13   
gość_56ca2 - Profil gość_56ca2
Zgadzam się. Rzeszów i Katowice, to miasta nieznane Amerykanom; moim zdaniem LOT powinien zbazować Dreamliner'a w Balicach i wykonywać stamtąd loty do USA. Port lotniczy w Krakowie ma zaświadczenie, że jego pas startowy jest zdolny do przyjęcia takiego samolotu.
gość_70ced 2015-05-08 11:47   
gość_70ced - Profil gość_70ced
Osobiscie zycze jak najwiecej polaczen kazdemu, ale nie zapomnijmy o jednym: lata sie po to by zarabiac. I tu jest problem.
Bo trzeba wypelnic klase business czy premium lub sprzedac najwiecej elastycznych biletow w eco. A prawda jest taka, ze Polacy chca latac tanio. I najczesciej godza sie na przesiadki w FRA, MUC czy LHR.
gość_dcbc1 2015-05-08 10:25   
gość_dcbc1 - Profil gość_dcbc1
W USA znane sa Auswitz Cracow i Warsaw i do tych osrodkow przylatuja zagraniczni turysci. Poland jako kraj jest nieznany. Znane sa polish vodka i polska kielbasa. Do Katowic i trudnego do wymowienia Szeszowa przyleca tylko sami swoi
gość_67568 2015-05-07 09:38   
gość_67568 - Profil gość_67568
Chicago z Katowic w lecie 2 razy w tygodniu ma sens jak najbardziej. Tak od czerwca do września. Przy rozsądnych cenach na pewno się wypełni, a i trochę cargo poleci. A co do Krakowa - pewnie też miałby szanse na takie połączenie, ale nie ma odpowiedniej drogi startowej.
gość_f4ac2 2015-05-06 23:05   
gość_f4ac2 - Profil gość_f4ac2
A może tu chodzi o cargo?
jjemiolo 2015-05-06 22:47   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Zakladajac ze jest faktem iz LO zarabia na siebie, byloby doprawdy tragedia gdyby LO wypelnial rozkazy ministra i zaczal latac dla latania. Ostatnie lata dowiodly ze ograniczajc slabsze relacje mozna zarabiac tez , nie tylko kiedy lata sie wszedzie. Kilka lat temu CSA tez "rozlatywala sie" po calej Europie i poza nia, i co z tego wyszlo. Jest prawda ze LO ma wieksza baza "narodowa" w porownaniu z OK, ale podstawa w tym businesie nie jest latanie samolotami czy nawet wozenie pasazerow. Podstawa jest takie latanie i takie wozenie zeby na tym zarabiac. Bez zarabiania szmalu zadne rzadowe pomoce nie pomoga. Zatem, spodziewam sie szeregu nowych tras ale wiekszosc z nich to chyba beda powroty z WAW do poprzednio obslugiwanych miast: ATH, ROM, BCN, ZRH, OSL, HEL, BER, STR, co juz daje 8 tras. Dodajac tez DUB, jedno wiecj miasto w UK (MAN lub EDI) mamy 10. Jesli zmaterializuje sie czesto wspominane TYO, jest 11 "nowych" tras, czyli zadowalajaca dawka dla ministra. Nie trzeba nic z KTW czy RZE. Ponadto wszystkie wymienione powyzej trasy, poza TYO, sa obslugiwane przez konkuencje, maja tez tradycje obslugi LOTem. Czyli sa to najlatwiejsze trasy dla LO by sie ponownie na nich liczyc, a posrednio liczyc na zarobek. Ponadto sa to wszystko duze miasta z potencjalem dla ruchu OD i tranzytu, zarowno w celach prywatnych jak sluzbowych. Owszem, same one maja juz rozwinieta wlasna siatke, ale generalnie ich potencjal jest nieporownywalnie wiekszy od KRK, WRO, LUZ, RZE, POZ, WRO, czy tez DRS, SZG, OSR, TSR, itp. Szansa dla LO jest jak najsilniejszy wezel w WAW, doladowywany tak z kraju jak tez z zagranicy gdzie jest potencjalny, a nie wyimaginowany, klient. Na pewno lotniska pozawarszawskie powinny miec polaczenia zagraniczne, ale nigdy na poziomie WAW bo to nie ma sensu. Tak jest wszedzie, w Czechach, Rosji, Danii, w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, itp. Poza WAW, drugi poziom potencjalu maja tylko KRK i GDN, potem pozostale lotniska. Slabo ida IEG i SZZ bo lotniska za daleko. To samo bedzie z SZY. LUZ czy LCJ maja super lokalizacje i powinny sie czasem "wyrobic", w co wierze. A LO zycze by latal wszedzie gdzie to ma sens, zwlaszcza z WAW po calym kraju, nawet dowozac z LCJ, LUZ czy BZG na odloty z WAW.
gość_d240c 2015-05-06 22:32   
gość_d240c - Profil gość_d240c
Nikt turystycznie nie przyleci z USA do Krakowa. Połączenie z Krakowa miałoby na celu wożenie Górali do rodzin w USA.
usuniety 2015-05-06 22:30   
usuniety - Profil usuniety
Ale prędzej skłonni są się dowiedzieć gdzie jest i jak wygląda Kraków przy okazji wizyty w Europie niż Katowice z zerowym potencjałem turystycznym
gość_91dce 2015-05-06 20:33   
gość_91dce - Profil gość_91dce
@mekki : Za to Kraków jest tak rozpoznawalny jak nie wiem co... W Ameryce nawet nie wiedzą gdzie dokładnie Polska leży, a co dopiero jakiś Kraków.....
gość_a399a 2015-05-06 19:53   
gość_a399a - Profil gość_a399a
@mietek: Puls Biznesu to Pudelek Biznesu ;-)
usuniety 2015-05-06 19:35   
usuniety - Profil usuniety
Mam nadzieje, ze te Katowice do Chicago to nie pstryczek w nos Pamuly od LOTu za to, ze ten wpuscil do KRK pelno konkurencji. A swoja droga to KTW-ORD to absurd, jesli to prawda, cala ta restrukturyzacja pojdzie na marne. Najpierw zbudowali strategie hubowa i mieliby teraz rozdrabniac oferte? Bez sensu. Poza tym byloby to wylacznie polaczenie dla Polonii. W USA Katowice sa nierozpoznawalne. Nonsens.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy