Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_fe1c6
2015-04-23 19:09
konieczne jest sprywatyzowanie , a nie komercjalizacja PPL i sprawa jasna - samorządy jeśli będą miały sfinansować inwestycje w swoich portach - pomyślą . Na razie rządzi klika PPL - LOT-warszawa - i trzeba to wreszcie rozbić , bo 25 lat to za długo
gość_68969
2015-04-23 16:31
Trochę to pokrętne dane. Wybór tego lub innego lotniska zależy w znacznej mierze od oferty linii oraz destynacji i miast startować z najbliższego trzeba pojechać zazwyczaj do Warszawy na Chopina, które oferuje najwięcej możliwości. Nie zawsze opłaca się także, o ile taki jest, dolot do WAW. Kraków po zakończeniu inwestycji będzie drugim wyborem w Polsce, a jeśli jeszcze będzie nowy, dłuższy pas, to absolutnie zwiększy się ilość linii, destynacji oraz wrócą rejsy transatlantyckie.
gość_61c5a
2015-04-20 22:58
ja mieszkam 50 km od Lublina, w zasadzie dojazd ekspresówką pod samo lotnisko w 40 minut i bardzo bym chciał stamtąd gdzie polecieć ale nie mam gdzie, bo pracuję w Polsce, a jakoś jak się choćby wczasy wybiera to i tak muszę do Warszawy, cieszę się jak na Okęcie bo już niektórzy mają pomysły na Modlin a to już chyba ze 3 godziny bym jechał, wiec wybór jest co najmniej prosty
gość_7c8b0
2015-04-20 16:42
Swoją drogą to ciekawe, jak bardzo zasięg lotnisk warszawskich pokrywa się z mapą zaboru rosyjskiego. Prawie 100 lat mija, a nadal podział zaborczy widać....
gość_17759
2015-04-20 15:48
pablakiss Ciekawie zacząłeś... Mógłbyś rozwinąć swoją myśl?
gość_8601a
2015-04-20 15:46
Jestem z Kielc i Zawsze latam z Okęcia! Kraków dla mnie to porażka! Może gdy będą mieć już oddany lepszy terminal to będzie już coś, póki co dworce kolejowe wyglądają lepiej. Gdyby tylko dojazdy do lotnisk były szybsze i lepsze było by super! Po co budować dziesiątki lotnisk skoro wystarczy kilka dużych z szybką koleją ?! W tedy nie będzie problemu z utrzymywaniem się portów! Ale megalomania każdego większego miasta niestety bierze górę a nasze podatki idą na utrzymywanie nierentownych lotnisk. Zamiast je budować zainwestujmy w szybką kolej i drogi do Krakowa, Warszawy, Gdańska, Poznania, Warszawy i Lublina! Te lotniska wystarczą w zupełności!
Najbardziej lubię "analityczne" wypowiedzi w stylu: "nikt nie lata z WAW, bo wszyscy moi znajomi latają z lotniska X":) Modele data mingowe mają to do siebie, że starają się przewidzieć przyszłość na podstawie posiadanych danych. Skoro firmy korzystają z takich modeli to chyba jednak się sprawdzają? Ale to na pewno jest jeden z tych panicznych artykułów "dziennikarzy warszawskich":)
gość_469d4
2015-04-19 14:30
Najlepiej w całej Polsce mają Kielce - 7 międzynarodowych lotnisk w promieniu od 140 do 190 kilometrów i może kiedyś będzie ósmy Radom :-). Nic tylko latać!!! Szkoda tylko, że na żadne z nich nie można się wygodnie, szybko i bezpośrednio dostać transportem publicznym.
gość_50884
2015-04-19 13:15
WAW i LO juz dawno stracili szanse na bycie wielkim hubem i liczaca sie linia w Europie Srodkowej. Do tego jak juz ktos wspomnial zrealizowano kompletnie absurdalny pomysl WMI - lotnisko na kompletnym wygwizdowie, zle skomunikowane.
I tak juz zostanie. WAW bedzie ledwo zipiec i szczycic sie ledwym doganianiem Pragi - malutkiego kraju, a LO dziwna hybryda LCC/legacy.
gość_74863
2015-04-19 12:28
To są już stare badania,bo od niedawna z Bydgoszczy lata Lufthansa na cały świat via Frankfurt i to połączenie okazało się strzałem w dziesiątkę,bo oprócz mieszkańców Kujaw i Pomorza latają np. mieszkańcy Piły lub Gniezna,a więc Wielkopolski.A samym bydgoszczanom połączenie ze światem via Warszawa stało się niewygodne i nieopłacalne.
gość_58d1d
2015-04-19 01:16
Tak, polnoc wojewodztwa podlaskiego czesto korzysta w lotnisk na Litwie. Widze to po znajomych, ale co tam moge byc w koncu w bledzie.
pablakiss
2015-04-18 22:51
Problem polega na tym,,, ze Wizz dopiero... zaczyna,, i nie o Waw kaman ,,
gość_f4913
2015-04-18 21:48
Aby Warszawa i LOT zjadły same siebie oraz by padła i tak juz ledwo żyjąca Lodz, wybudowano Modlin Ryanair Airport za publiczne 700 milionów. Brawo Polsko
gość_18316
2015-04-18 21:43
Ale rzeczywistość trochę się zmieniła- dróg za wiele nie przybyło, ale jak wspomniano- w LUZ coraz więcej tras i LH, która rozwija się i trzymajmy kciuki by dodano 4 lot tygodniowo. W LCJ Adria, która również zgarnie może nie liczbowo dużo, ale wartościowo dość dużo bo poprzez huby i 3 loty dziennie otwiera okno na świat a i widać, że jest zainteresowanie. W BZG również LH rozkręca się, więc te 3 lotniska nieco ,,usamodzielniają" się od WAW. Co do ściany zachodniej to nie zmienimy lokalizacji SZZ czy IEG i nadal berlińskie porty będą ściągać tam Polaków-dla wielu bliżej a siatka połączeń taka, że głowa boli. Jeszcze z podbierających lotnisk to Kowno, kto był widział, że jednak jest tam trochę mieszkańców Podlasia mających bliżej niż do Modlina i Warszawy.
gość_db1c3
2015-04-18 21:25
wtedy z Łodzi nie było Amsterdamu i 2 razy dziennie Monachium = dziś wyglądałoby to całkiem inaczej - Amsterdam bezpośrednio tylko z 3 miast w Polsce leciałam ostatnio i bilet był tańszy niż z Wa-wy około 600 zł w obie strony a z warszawy 900 zł
gość_0def8
2015-04-18 20:48
Jestem z Kalisza i znam tylko dwie osoby, które leciały z Warszawy. I to tylko dlatego, że wybierały się do USA... Znam natomiast dziesiątki ludzi latających z Wrocławia, nieco mniej z Poznania. Ba! Nawet z Berlina lata więcej kaliszan. Zatem pisanie, że prawdopodobieństwo, że ktoś z Kalisza będzie leciał z Warszawy nie wynosi 50%, ba! Nie wynosi nawet 5%.
gość_8ea68
2015-04-18 19:48
Analizę oparto o dane o liczbie pasażerów z 2013 roku i dostępność drogową, więc nie są to stereotypy ani życzenia.
gość_ef4ca
2015-04-18 19:31
Ludzie nie zmieniają przyzwyczajeń z dnia na dzień, poza tym wszystko oparte na danych z 2013... nie było A4 do Rzeszowa, w Lublinie nie było bazy Wizzaira z najpopularniejszymi kierunkami na Wyspy, czy Lufthansy i był to pierwszy rok działalności lotniska itp. itd. Także artykuł oparty na mocno nieświeżych danych rzeczywistość wygląda dzisiaj już zupełnie inaczej.
gość_d9e1a
2015-04-18 18:55
Co do berlinskich lotnisk to kiedys podawano, ze nieco powyzej 10 % odprawionych pasazerow to byli Polacy. Skoro w ubieglym roku obsluzono tam okolo 28 mln paxow to dosyc latwo obliczyc ile to jest. I tych pasazerow sie na pewno nie pozyska ani zacheci i by korzystac z lotnisk w Polsce typu Okecie.
gość_54a8f
2015-04-18 18:50
w LUZ jest za malo kierunkow, dlatego mieszkancy woj. lubelskiego nie maja wyboru i musza kierowac sie do WAW. swoja droga, w WAW sa tansze loty niz z LUZ