gość_59c5e
2015-04-21 13:26
Emirates, United Airlines, Singapore, Cathay, ANA i Asiana już zadeklarowali chęć bezpośrednich lotów do Szczytna. Pierwsze loty już za rok.
Na poważnie - ten port to klasyczny przyklad marnowania pieniędzy w tym kraju. Lotnisko w lesie, z dala od większych miast skończy jak Babimost i dostanie tylko połączenie do WAW. Zamiast zainwestować więcej w np. RZE czy SZZ, marnuje się hajs na lotnisko z którego nawet niskokosztowi przewoźnicy nie będą chcieli latać.
Żeby było jeszcze chociaż bliżej atrakcji turystycznych ale właśnie tak nie jest. Więc na ruch przylotowy też nie ma za bardzo co liczyć nawet w szczycie sezonu turystycznego. Lotnisko w Warm-Maz jest potrzebne, ale ta lokalizacja jest po prostu fatalna!
To jest jakiś śmieszny żart z tym lotniskiem. Odległości od największych miast woj. WAR-MAZ:
Olsztyn 60 km
Elbląg 170!!! (60 km do GDN)
Ełk - 130
Ostróda - 100
Iława - 130
Giżycko - 100
reszta to miejscowości poniżej 30 tyś mieszkańców.
Kto albo co zdecydowało o budowie lotniska w tym buszu? Kto stamtąd będzie latał? Olsztyn? Mając Gdańsk 100 km dalej i ogrom połączeń nawet nie sprawdzą cen biletów z Szyman, Suwałki? Wilno taka sama odległość, a ogrom połączeń, Elbląg, Ostróda - bliskość Gdańska. Poza tym jakieś dojazdy budować by trzeba, tylko ciekawe do czego? Jechać taxi to wyjdzie drożej niż bilet lotniczy, skorzystać z pomocy znajomego to znajomy się z pracy musi zwolnić na kilka godzin, pociągi nie wiadomo jak jeżdżą. Autobusów pewnie nie ma, a jak będą to będą wozić powietrze. Jak dadzą JEDNO połączenie tygodniowo to będzie naprawdę ogromny sukces. Drugi Radom się szykuje. Dobrze, że w porę UE się opamiętała z blokadą budowy lotniska w Gdyni...
Budowa lotniska w dzikiej głuszy, wśród niezamieszkałych pól i lasów nie ma najmniejszego sensu. Żaden przewoźnik nie będzie tam latał, gdyż nie ma takiej potrzeby. Jest to jedynie marnowanie publicznych pieniędzy. Będzie jak w Radomiu: kilkudziesięciu pociotków prominentów zatrudnionych na znakomicie opłacanych pensjach, w tym prezesi, dyrektorzy, sekretarki, etc. oraz zero pasażerów.