Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_96877
2015-04-23 13:15
Już niedługo do floty lotu dołączy EQL. Czy może ktoś widział gdzieś fotki Q400 w malowaniu LO?
gość_053d2
2015-04-20 12:20
SProstowanie - Q400 ELO obsługiwane były przez GTL-LOT (obecnie LS Technics). Doświadczenie LOT AMS jest niemal zerowe. Przy tym samolocie oznacza to spore kłopoty..
gość_fefa4
2015-04-18 09:55
Niedoskonałe prawo to pewnie jeden z istotnniejszych czynników w naszym kraju..
gość_4c862
2015-04-17 23:53
Dzis drugi Q400 zaczal normalnie latać, po EQC do Krakowa po raz pierwszy dzis poleciał EQI. Swoją droga ciekaw jestem dlaczego samoloty nie sa przejmowane zgodnie z porządkiem rejestracji, co decyduje?
adam7691
2015-04-17 09:01
ręce należy załamać, co robi Inspekcja Pracy,
dlaczego LOT, jeżeli zatrudnia pilotów na umowy cywilno-prawne nie zostanie ukarany za nieprzestrzeganie prawa pracy,
chyba, że to Lotnik1 zatrudnia pilotów na umowę o pracę, a LOT traktuje ich jak wynajętych z agencji pracy tymczasowej i wówczas art. 189 KPC nie wystarczy, prawnie jest wszystko OK... cóż takie mamy prawo
gość_71635
2015-04-17 08:41
jeśli pilot zatrudniony na umowie cywilnoprawnej robi to samo co pilot zatrudniony na umowie o pracę to z prawnego punktu widzenia łączy go z linią lotniczą stosunek pracy.Nazwa zawartej umowy nie ma znaczenia. Oczywiście trzeba wówczas wytoczyć powództwo o ustalenie istnienia stosunku pracy na podstawie art. 189 Kodeksu postępowania cywilnego.
przemolot
2015-04-16 15:39
1. Ktoś może wie, czy LOT może aktualnie zatrudniać nowe załogi, w związku z ograniczeniami KE.
2. Pierwszy DASH leci dziś o 18.00 z WAW do WRO.
gość_42b29
2015-04-16 14:34
Nie mógł. W ramach planu restrukturyzacji zobowiązał się do niezwiększania personelu latającego. A swoją drogą na podobnym typie umów działa cały W6 i FRA więc pochwalam. Tyle z OC to wiocha
gość_96877
2015-04-16 13:33
Właśnie w WAW ląduje pierwszy Q400: LO9204 - przelot techniczny z BZG
gość_7f205
2015-04-16 11:33
Bardzo dobrze że mówicie o tym idiotycznym pomyśle o nazwie Lotnik1. Szkoda tylko że redakcja pisze, że Lot nie mógł inaczej zatrudnić pilotów. Przecież to bzdura, mógł zatrudnić tylko nie chciał bo tak jest taniej(na śmieciówkach). Ot taki znak naszych czasów. Uważam w ogóle że Europa w tym i Polska są bardziej zdziczałe pod względem zatrudnienia niż państwa trzeciego świata. Dlatego kochany portalu proszę o sprostowanie informacji na temat zatrudnienia w firmie krzak zwanej Lotnik 1. Jako ciekawostka do tego co pisał gość_b621c, za nie manie czapki w trakcie wykonywania pracy w firmie Lotnik 1 będzie nałożona kara w wysokości 400zł.
gość_b621c
2015-04-15 11:10
To, że piloci będą na umowach śmieciowych to jedno... sprawa jest taka, że nie będą w żaden sposób chronieni od odpowiedzialności cywilnej... Lotnik1 nie był zainteresowany aby taka ochronę zamieścić w kontraktach - tak więc jeżeli coś się stanie to ubezpieczyciel po wypłacie pięniedzy dla LOT będzie miał prawo zapukać do drzwi pilota o ściągnąc od niego należności. Do tego kary za spóźnienia - w praktyce niczym nieograniczone itd itp.
Tak więc samolotami narodowego przewoźnika, firmy Państwowej będą latać jednoosobowe firmy, figurujące w PKD jako "przewóz lotniczy", bez wykupionego OC...
Taki kontrakt to jakaś farsa i tylko możliwa w Naszym "dzikim kraju".
Tym powinien sie ktoś zająć...
gość_a617a
2015-04-15 09:33
.ot cala polska rzeczywistasc..jak ostatnia osoba z Polski wyjedzie niech nie zapomni zgasic siatla!! Pilot na umowie smieciowej!! SZOK!!
gość_3f9b8
2015-04-15 09:14
gość_73eac poszukaj sobie na portalach lotniczych, są w kilku miejscach, zadaj sobie trochę trudu..
gość_73eac
2015-04-14 21:16
Pokażcie lepiej zdjęcia jak już będzie miał malowanie LOTu.
gość_ae4ed
2015-04-14 20:32
Z tym zatrudnianiem pilotów z Eurolotu tolekka przesada LOT nie zatrudnił nikogo! Śmieciówka i to w spółce Lotnik1
gość_b2c88
2015-04-14 20:05
Jestem nieprofesjonalistą któremu odwołano lot w wyniku profesjonalnego działania firmy lotniczej. Tylko dlatego że ci profesjonaliści nie wiedzieli ile i jak trwa przejmowanie samolotów jednej firmy przez drugą. Bardzo dziękuję.
gość_8aa21
2015-04-14 18:42
gość_8cea2 - bardzo profesjonalnie opisane, pewnie dlatego, że pracujesz w tym chorym molochu o nazwie LOT. Ale kierując się choćby logiką odpowiedz mi na pytanie czy nie większym marnotrawieniem publicznych pieniędzy jest niekorzystanie z Dashy i kazanie zapłacić za remont poprzedniemu użytkownikowi, który także jest państwowy (tj Eurolotowi?) Netto na tym wychodzi najlepiej Sprint Air i Small Planet więc wychyl swój nos poza LOT i popatrz na sytuację bardziej globalnie. LOT i Eurolot to jedno, wygłupianie się z przeglądami świadczy tylko o krótkowzroczności pracowników LOT-u jeśli oni blokują przejęcie tych samolotów pod pozorem bezpieczeństwa czy obniżonych standardów pracy załóg Eurolotowskich...... Żenada i nieprzystosowanie do warunków rynkowych, totalne przedszkole.....
gość_45a90
2015-04-14 17:51
gość_8cea2 - oczywiście. Ale jest jeszcze jedna opcja skoro już tak profesjonalnie piszesz - LOT odbiera samolot w takim stanie jaki jest, uzgadniając to z leasingodawcą, oczywiście musi się wtedy zgodzić na to, że bierze "odpowiedzialność" za stan w jakim jest przejmowany samolot (z konsekwencjami). Reasumując - ktoś na pałę wyznaczył termin 1 APR (nomen omen - dobra data, rzeczywiście odbiór Q400 przez LOT to żart), bez sprawdzenia ile zajmuje faktycznie odbiór, uzgodnień z NAC, bankiem, etc.. i czy się da w takim terminie. A potem... Potem - Improwizacja... A to coś nie ustalone, a to brak decyzji, a to coś a to s....ś. Po kiego było od razu wyskakiwać jak w jakimś afekcie z datą likwidacji ELO, nie można było zostawić 1-2 miesiące dłużej i sukcesywnie odbierać poszczególne egzemplarze? Skoro wiadomo że to trwa (a LOT NIE chciał przejąć samolotów w takim stanie jakim są) co co za głąb zdecydował że zawieszamy latanie ELO - i parkujemy wszystkie egzemplarze? I na co czekamy? Aaa, na ACMI od podmiotów zewnętrznych i loty B787 z 70 pasażerami. Plus koszty stojących 10 Q400 bezczynnie - a raty za te samoloty LOT i tak płaci. Gratulacje. Jakie to w sumie koszty? Ile milionów na minusie? OK, ale w końcu po coś LOT dostał pożyczkę ;) Można i tak. A nie można było zdecydować o tym ze w kwietniu odbieramy 2-3 egz, w maju kolejne sukcesywnie? Ojej, nikt tego nie powiedział ministrowi? No szkoooda. Myślenie jednak wciąż jednak występuje w państwowych firmach w formie szczątkowej.
gość_45a90
2015-04-14 17:13
14go Q400 nie zacznie latać ;) ani nawet 15go nie poleci z pasażerami. po raz kolejny PRowa tuba LOTU dała...