EASA rekomenduje dwie osoby w kokpicie

EASA rekomenduje dwie osoby w kokpicie Powodem wydania rekomendacji jest ostatnia katastrofa airbusa A320 linii Germanwings, który podczas przelotu na trasie z Barcelony do Dusseldorfu rozbił się we francuskich Alpach. Na pokładzie samolotu znajdowało się 150 osób, w tym sześciu członków załogi. Wszyscy zginęli w katastrofie. Przyczyną katastrofy najprawdopodobniej było celowe skierowanie maszyny w...
29/03/2015 16:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_5ad99 2015-03-30 09:24   
gość_5ad99 - Profil gość_5ad99
Pamiętam jak po 9/11 konieczne stało się zamontowanie nieforsowalnych drzwi do kokpitu. Miały one za zadanie wykluczyć możliwość wejścia osób potencjalnie niebezpiecznych.Stało się coś co zupełnie zaprzeczyło tej idei. Dziś zastanawiam się czy te 149 osób zabitych nie jest ceną zbyt wysoką tego rozwiązania, czy nie lepiej byłoby gdyby te 14 lat temu wymyślono inne rozwiązanie. A jeśli nie wtedy, to może teraz. Zasada 2 osób w kokpicie ma sie ni jak do bezpieczeństwa. Przecież już dziś jeśli na pokładzie jest awanturujący się pasażer, często pilot do niego wychodzi. I co? Stewka ma w tenczas czmychać do kokpitu bo inaczej on nie bedzie mógl wyjść? Co jeśli na pokładzie pojawi sie pożar? I tylko piloci pozostaną świadomi. Czy wówczas mają tak długo lecieć aż pożar zniszczy całą elektronikę dlatego że procedura nie zezwoli na wyjście żadnemu z nich?
gość_5ad99 2015-03-30 09:24   
gość_5ad99 - Profil gość_5ad99
Moim zdaniem powinno się wycofać z pomysłu pancernych drzwi do kokpitu. Są inne metody by w kabinie pilotów było bezpiecznie. Wprowadzanie zasady min 2 osoby kokpicie jest dup... pomysłem. Przecież może się zdarzyć że zamknie się tam 2 szaleńców. Albo jeden nieszczęsliwie zakochany, który będzie chciał swoje NIESZCZĘŚCIE pokazać tej osobie z bliska. Poza tym jest to podważenie zaufania załogi pilotującej samolot do siebie. Jak i zaufania do pilotów, przecież od prawie 100 lat pasażerowie powierzają swoje bezpieczeństwo pilotom. Teraz próbuje się to podważyć...
adam7691 2015-03-30 00:41   
adam7691 - Profil adam7691
Przypomina mi się wypowiedź znajomego pilota:
"w przyszłosci w kabinie będzie tylko jeden pilot i pies, pilot po to, aby karmić psa, a pies po to żeby nie pozwolił pilotowi dotykać czegokolwiek", myślałem raczej o takim "psie, a przeszkolenie ... nie chodzi o umiejętność pilotowania (w pełnym tego słowa znaczeniu), raczej o umiejętnosć utrzymania samolotu na okreslonym pułapie i kierunku, do czasu gdy drugi pilot wróci do kabiny (np.: po zasłabnięciu pierwszego),
gość_4c862 2015-03-29 22:20   
gość_4c862 - Profil gość_4c862
Przeszkolenie personelu pokładowego w sterowaniu samolotem? Buahahahaha. I co jeszcze? Moze w ogole linie lotnicze powinny zatrudniać tylko pilotów, ktorzy lataliby raz jako piloci, raz jako stewardzi? W myśl tak głupiej pseudologiki należałoby w ogole zlikwidować samoloty, bo wtedy na pewno nikt by nie zginał ani w takiej sytuacji jak obecnie, ani jak 11.IX. I byłoby najlepiej. Szkoda tylko, ze tak wszyscy zatroskani o bezpieczeństwo ruchu lotniczego nie zauważają, ze w ciagu roku w katastrofach lotniczych ginie kilkakrotnie mniej ludzi niz na samych tylko polskich drogach.
adam7691 2015-03-29 19:45   
adam7691 - Profil adam7691
każdy sposb warto sparwdzić, jeżeli można uratować nawet tylko jedną osobę, myślę, że warto podjąć odpowiednie działania
przydało by się rwnież przeszkolenie pracownika pokładu w terowaniu samolotem
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy