Katowice Airport: Sezon letni 2015

Katowice Airport: Sezon letni 2015 Siatka połączeń regularnych Katowice Airport w rozkładzie lato 2015 obejmować będzie 35 tras do szesnastu państw w tym cztery nowości: Belfast, od  31 marca br., Larnakę od 24 czerwca oraz Bristol i Bolonię od 26 czerwca br. Wszystkie nowe trasy obsługiwane będą przez Wizz Air, który z końcem  marca powiększy swoją pyrzowicką bazę o piątego airbusa A320. Oprócz...
28/03/2015 08:47   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_a5133 2015-04-01 12:29   
gość_a5133 - Profil gość_a5133
KTW wzrost 18% za marzec :zobacz link
spider_85 2015-03-29 23:55   
spider_85 - Profil spider_85
gość: Po 1 to nie liczy się sam LF, ale rachunek ekonomiczny, a po 2 jakby było tak pięknie jak piszesz, to by się AirFrance nie wycofał. Zresztą uważam, że zarząd lotniska jest na pewno bardziej kompetentny i ma większe rozeznanie w temacie niż my tutaj na forum, także psioczyć i narzekać sobie możesz, bo w sumie, to nie wymaga ŻADNYCH kompetencji z twojej strony ;)
gość_91dce 2015-03-29 22:24   
gość_91dce - Profil gość_91dce
Proponuje wstawić taką mapkę ;) : zobacz link
gość_42b57 2015-03-29 16:33   
gość_42b57 - Profil gość_42b57
da spider_85 ! Nieudolnośc zarządu polega na tym, że był Germanwings i wrócił do KRK, był SAS wycofał sie nie wiadomo dlaczego, był AirFrance zrezygnował przy pełnym obłozeniu samolotów - był LOT do Tutynu i Monachium nie ma nic w tych kierunkach LH coraz mniejsze samoloty i dziwny czas lotów akurat taki jak z KRK tylko po co??? Połaczenie tylko do jednego hubu przesiadkowego jakim jest FR nie wystarczajace LOT symbolicznie bo omija to lotnisko jak ognia dziwne bo do KRK potrafi latac kilka razy dziennie prawie pustymi samolotami, konkurując z Pendolino, GDN w ogóle - za komuny najbardziej dochodowy krajowy kierunek jeszcze na An 24, wtedy o KRK nikt nie słyszał. więcej już nie piszę - to nieudolność, że nic nie zrobiono w tak błachych sprawach.
gość_1a68e 2015-03-29 11:10   
gość_1a68e - Profil gość_1a68e
Ale was bolą te 3mln pasażerów w KTW :) Wiem, że widzielibyście cały ten ruch w KRK, ponieważ lotnisko obsługujące 7mln to byłaby już inna liga. Mnie bardzo intryguje ten wpis, który został zamieszczony na blogu Katowice Airport: "Katowice Airport będzie jedynym lotniskiem w południowej Polsce o kodzie referencyjnym 4E. Dla linii lotniczych, touroperatorów, firm kurierskich, czy też brokerów cargo stojących przed decyzją, skąd uruchomić dalekodystansowe połączenie regularne lub cargo, możliwości operacyjne pyrzowickiego lotniska w zakresie obsługi tego typu rejsów będą niezwykle ważnym argumentem za wyborem Katowice Airport. Przekonacie się o tym już w najbliższej przyszłości."
gość_2e232 2015-03-29 09:46   
gość_2e232 - Profil gość_2e232
@gość_b6ea8 To nie jest nabijanie kasy KRK. Po prostu ludzie chcą latać do Krakowa a nie do Katowic. Turyści z zagranicy chcą oglądać Wawel a nie hałdy, dlatego KLM, BA czy Swiss wybrały Kraków.
spider_85 2015-03-28 16:22   
spider_85 - Profil spider_85
Nie wiem o co niektórym chodzi z tą nieudolnością zarządu. Katowice mają średni potencjał przylotowy jeśli chodzi o turystykę. Także jeśli chodzi o ruch regularny, to opierać się on będzie głównie na emigrantach i ich rodzinach(kierunki typowo robotnicze) oraz na nie aż tak dużym rynku turystów indywidualnych(mamy min. Włochy, Hiszpanię, Francję, Gruzję czy Izrael). W ciągu kilku kolejnych lat wątpię żeby nastąpiła tutaj jakaś rewolucja. Może pojawi się coś w stylu Monachium plus kilka nowych kierunków W6 lub FR, ale to tyle. A co będzie w dalszej przyszłości, to trudno przewidzieć. Dlatego wg. mnie zarząd postawił sobie dobre cele. Nie kuszą za wszelką cenę(wysokie dopłaty i upusty w opłatach) przewoźników regularnych, a wzięli pod uwagę specyfikę regionu i postawili na cargo i czartery.
gość_a5133 2015-03-28 13:56   
gość_a5133 - Profil gość_a5133
w artykule nie ujęty jest jeszcze jeden kierunek czarterowy do Ponta Delgada na Azorach ?(61 kierunek) link:zobacz link
Kelo 2015-03-28 13:52   
Kelo - Profil Kelo
Zgadzam się, że lepsze warunki na pewno jeśli chodzi o opłaty lotniskowe i zaplecze techniczne jest i będzie w KTW. Ale to jest ważne głównie dla tanich-przewoźników, bądź czarterowych (co jest zresztą widoczne obecnie) "grube ryby" tj. LH, KLM, BA itd. specjalnie się stawkami niższymi w Pyrzowicach nie przejmują, bo ich stać (ich pasażerów również) na latanie tam gdzie uważają za słuszne czy prestiżowe jakkolwiek by to nazwać. Zostaje ten argument bierności zarządu, choć nie uważam żeby byli w tym najgorsi w PL patrząc po wynikach portu w odniesieniu do innych lotnisk regionalnych choć zawsze może być lepiej.
gość_b6ea8 2015-03-28 12:30   
gość_b6ea8 - Profil gość_b6ea8
Połączenia otwierają przewoxnicy-to racja, ale otwieraja tam, gdzie port zaoferuje im lepsze warunki w tym warunki dla ich pasażerów, tu nie zaprzeczysz, że KRK jest z tym daleko w tyle i raczej nigdy KTW nie dogoni - chocby w zapleczu technicznym KTW. Dodatkowo to zarząd prowadzi rozmowy z przewoźnikiem - w przypadku KTW tego nie widac. A1 siega do granicy Austryackiej ale ludzie wokół Ostravy nadal lataja z Pragi bo KTW nie ma w ogóle reklamy na Marovach. Stagnacja jest przerażająca i tyle. Pieniadze odlatują z KRK a to jest niedopuszczalne dla dobrago gospodarza.
Kelo 2015-03-28 10:56   
Kelo - Profil Kelo
gość_b6ea8; przecież są nowe połączenia regularne i czarterowe w tym roku z KTW nie ma co płakać. FR nie otwiera nic, ponieważ dublowało by się z bazą w Krakowie, gdzie praktycznie wszystko jest. Przewoźnik myśli ekonomicznie i lepiej mu puścić samolot do jednego portu i będzie LF 90%, niż do dwóch z LF 40-45%. Trzeba pamiętać, że to przewoźnicy otwierają nowe kierunki nie porty lotnicze, oni zapewne uważają to za jeden region. Jak obserwuję po znajomych z Krakowa to w ich głowie zakodowane jest, że mamy dwa lotniska. Nie ma jakiegoś podziału "nasze i Śląskie" albo " jak to z Pyrzowic jest połączenie a od nas nie" zwykli użytkownicy (pomijając fanatyków lotniczych) mają gdzieś, który port ma jaką linię, ile paxów czy większy terminal itd. Dla nich liczy się łączna ilość połączeń, żeby można było polecieć najlepiej wszędzie "od siebie" a nie przez Berliny,Warszawy itp. Na bank identyczne przeświadczenie jest na Śląsku i dlatego latają z Balic.
gość_b6ea8 2015-03-28 09:53   
gość_b6ea8 - Profil gość_b6ea8
A gdzie nowi operatorzy??? Skandal na samym WIZZAIR port daleko nie ujedzie. Nawet LH odwróciła się plecami (kiedys KTW jedyne po WAW w połączeniach LH) nawet MUC nie ma nie mówiąc o skąpej Francji . Z czym do ludzi??? Przez tyle lat zarząd nie potrafi wynegocjowac żadnego operatora. nawet FR niczego nie dodaje. Jestem rozczarowany coraz bardziej tym portem. Najnowoczesniejsza infrastruktura, najludniejszy region a tak łatwo oddaja ludzi by nabijac kase w KRK. Jak długo jeszcze taka stagnacja bedzie trwała???
gość_136af 2015-03-28 09:47   
gość_136af - Profil gość_136af
super :)
ale brak nadal:
-Amsterdamu (klm)
-Monachium (LH)
no i ogółem ryanair-a
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy