Lotnisko w Lublinie notuje 6-proc. spadek w lutym

Lotnisko w Lublinie notuje 6-proc. spadek w lutym Z usług lotniska w Lublinie skorzystało w ubiegłym miesiącu 11,5 tys. osób. To 6 proc. mniej w stosunku do lutego 2014, kiedy obsłużono ponad 12,2 tys. podróżnych.Wzrasta jednak liczba operacji lotniczych. W drugim miesiącu br. było ich 167, a więc o ponad 19 proc. więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem.
03/03/2015 16:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6bfa2 2015-03-07 17:55   
gość_6bfa2 - Profil gość_6bfa2
gość_c2e90 - cierpliwości, jeszcze miesiąc na minusie a od kwietnia mocne odbicie od dna i tak już do końca roku:)
gość_c2e90 2015-03-07 13:06   
gość_c2e90 - Profil gość_c2e90
Wielkie ambicje, szumne zapowiedzi i mizerne efekty po co trzymać taki "zarząd"
gość_96877 2015-03-06 10:47   
gość_96877 - Profil gość_96877
Lotnisko jest potrzebne. Powoli rozwija się. Zbyt wolno w stosunku do planów pierwszego zarządu lotniska. Ale trzeba pamiętać, że kiedy lotnisko powstawało, działała linia o nazwie OLT i nic wtedy nie wskazywało, że wkrótce jej nie będzie. Poza tym, weźcie pod uwagę pobliski Rzeszów - z całym szacunkiem i sympatią - od kiedy funkcjonuje? Ilu pasażerów obsłużył RZE w 2014?
gość_632a6 2015-03-06 10:25   
gość_632a6 - Profil gość_632a6
Trzeba zrozumieć osoby broniące tego lotniska, zapewne z niego latają więc jest dla nich jak najbardziej na rękę, że samorząd pakuje w ten wór bez dna kolejne miliony. Ja robiłbym to samo. Natomiast fakt tego, że brakuje przez to pieniędzy na inwestycje w województwie i mieście jest w wypadku osób z perspektywą "lotniskową" mało ważny :)

Problem jest ze skalą tego lotniska, na pewno dałoby się to zrobić taniej gdyby je zaprojektować na rzeczywiste zapotrzebowanie, a nie na 1 mln pasażerów w 2016.
I żeby było jasne - nie twierdzę, że jest niepotrzebne - twierdzę, że padło ofiarą manii wielkości polityków.
gość_7ef0e 2015-03-05 12:53   
gość_7ef0e - Profil gość_7ef0e
jeżeli ktokolwiek wierzy że te nędzne prowokacje są pisane przez kogokolwiek z RZE niechaj się w głowę popuka, wystarczy w jakimkolwiek temacie dot. LUZ napisać coś o RZE i już jest słowna przepychanka, więc jakbym był z Wrocławia, Szczecina, Suwałk, Olsztyna, czy Żor to wystarczy że ujmę nazwę RZE w odpowiedzi na forum i już LUZackie psy ujadają, nie zdziwiłbym się nawet gdyby to sami LUZacy pisali te posty, pozdrawiam normalnych, a Wy szanowni obrońcy niesamowitego PLL dajcie sobie spokój z tym ujadaniem.
gość_d7550 2015-03-04 14:25   
gość_d7550 - Profil gość_d7550
wzrasta liczba operacji brawo, teraz od kwietnia powinny być spore wzrosty w liczbie pax, pozdrowienia dla gimbazy z tego forum
fu3i 2015-03-04 10:19   
fu3i - Profil fu3i
Nie będę tu się zniżał do poziomu walki pomiędzy LUZ a RZE, bo wszystkie komentarze są bezpodstawne i w pełni prowokujące. Lotniska charakteryzują się zupełnie inną polityką, różnią się stażem działania i nie ma żadnych podstaw by je porównywać.

Chciałem tylko napisać, że od tego roku w końcu pojawią się normalne kierunki, których LUZ tak potrzebował. Koniec z Wrocławiami, Warszawami i Rzymem za kosmiczne pieniądze. W końcu pojawi się Sztokholm i Dublin.

Jeśli W6 lub FR wejdzie jeszcze z czymś w Szkocji, północnej Anglii i Rzymem/Mediolanem za normalne pieniądze to naprawdę lotnisko zacznie wychodzić na prostą i pracować tak jak powinno to robić lotnisko regionalne.
gelek83 2015-03-04 09:39   
gelek83 - Profil gelek83
gość_0e9a7 - zapomniałeś dodać okres istnienia obu lotnisk oraz "nawyki" pasażerów, gdzie niestety ludzie często jadą do WMi lub WAW bo jest taniej o parę złotych....
gość_0e9a7 2015-03-04 06:59   
gość_0e9a7 - Profil gość_0e9a7
zastanawiają mnie różnice w lotach i rozwoju. Rzeszów i Lublin są w zasadzie równe jeśli idzie o dochody mieszkańców. Chyba różnice są na 4 płaszczyznach.
1.Rzeszów daleko od Wawy i Modlina, Kraków ich tak nie podgryza.
2. I perspektywa UE - Rzeszów miał lobbing i Prezydenta a Lublin wsamraśnych chłopaków - i wtedy do Rzeszowa wszedł biznes + autostrada.
3. Kierunki emigracyjne - większe dopłaty, większe samoloty.
4.Odległości od Wawy generują ruch do oraz przesiadkowy.
5.Ceny większy wybór wygodnictwo wielu podróżnych liczących każdy grosz którzy wsiąkli w Rzeszów i boją się ryzykować z Lublina (rotacja kierunków, ceny, przekierowania)
gość_de24b 2015-03-04 06:53   
gość_de24b - Profil gość_de24b
gość_bdd74 dramat to tacy użytkownicy. W tym roku 200tys powinno byc w okolicach wrzesnia, poczatku pazdziernika, ale nie te cyferki sa najwazniejsze. Ilosc operacji biznesowych rosnie ciagle, LH bedzie sie rozwijac, moze cos tam jeszcze tradycyjnego wpadnie.. Hejterzy niech sie bawia dalej. ZALOSNE
gość_1ca35 2015-03-03 23:01   
gość_1ca35 - Profil gość_1ca35
to W6 zamierza w koncu zrobic ta baze czy nie?
gość_c911a 2015-03-03 22:45   
gość_c911a - Profil gość_c911a
Tak to jest kiedy politycy czyms zarzadzaja . Eurolot byl niedlugo nie bedzie. Gdyby nie UE i wziecie za morde polski to i Lot by upadl. Ciekawe czy taka przyszlosc czeka Luz
gość_cbc7d 2015-03-03 21:07   
gość_cbc7d - Profil gość_cbc7d
Nie byłoby tematu, gdyby nie cudowne założenia i obietnice włodarzy lotniska. Miały być setki tysięcy pasażerów, a są dziesiątki. Ktoś za to powinien odpowiedzieć. I na prawdę nikt nie życzy źle LUZowi. Ja myslę że każdy w Polsce trzyma kciuki za LUZ, jak i każde inne lotnisko w Polsce.
gość_14776 2015-03-03 21:07   
gość_14776 - Profil gość_14776
Nie ważne czy spadek czy też wzrost, dla mnie istotne jest to, że z inwestycji za 400mln zł po 2 latach funkcjonowania dziennie korzysta około 400osób !!! Dramatem nie jest sam fakt wybudowania lotniska tylko łatwość wydawania publicznych pieniędzy na (jak to dane mówią same za siebie) inwestycje praktycznie nie wpływające na rozwój regionu :/
gość_cbc7d 2015-03-03 21:03   
gość_cbc7d - Profil gość_cbc7d
Ale póki co strategia Jasionki sie lepiej sprawdza. To już trzeci rok na rynku jak jest LUZ, a patrząc na wykres nie widać poprawy wyników rok do roku. Wręcz przeciwnie, spadki. Ale może faktycznie w drugiej połowie roku będzie lepiej .... Czas pokaże.
gość_ec519 2015-03-03 20:44   
gość_ec519 - Profil gość_ec519
Zastanawiam się, na co czeka WIZZ ?
smolip67 2015-03-03 20:37   
smolip67 - Profil smolip67
gośćcbc7d;Strategia Jasionki opiera się na dopłatach Francy i co się stanie jak przestanie się dopłacać, od kwietnia różnica będzie maleć a najbardziej będzie to widać od czerwca.LUZ jest młodym lotniskiem i takie porównania są bezsensu na ten temat można porozmawiać od 2017,myślę ze to już można porównać LUZ do Jasionki.A strategia LUZ powoli do przodu bez dopłat,można się wielu rzeczy czepiać,ale będzie tylko lepiej.Bez spinania!!!
gość_cbc7d 2015-03-03 19:46   
gość_cbc7d - Profil gość_cbc7d
A lotnisko w Rzeszowie w tym samym okresie notuje wzrost zarówno w liczbie operacji lotniczych jak i w ilości odprawionych pasażerów. W lutym to było prawie 40 tysięcy i wzrost o prawie 9%. O ruchu cargo nawet nie wspominam bo szkoda dołować zwolenników LUZ. Różnica pomiędzy oboma lotniskami powiększa się zamiast maleć. I tu pytanie strategia którego lotniska sie bardziej sprawdza? Bez spiny!
smolip67 2015-03-03 19:42   
smolip67 - Profil smolip67
Marzec szybko minie a od kwietnia 20-30% wzrosty a od czerwca jeszcze więcej!!!
pawel02 2015-03-03 19:36   
pawel02 - Profil pawel02
Aby jeszcze ten marzec i Lublin Do końca roku będzie na plusie;)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy