LOT: Kolejny E170 (SP-LDA) odchodzi z floty

LOT: Kolejny E170 (SP-LDA) odchodzi z floty - LOT zakończył na przełomie 2014/15 leasing dwóch samolotów typu Embraer 170. Obie maszyny były w leasingu operacyjnym. W chwili obecnej do zwrotu przygotowywana jest maszyna SP-LDA - potwierdziło naszej redakcji Biuro Prasowe LOT-u. SP-LDA trafi do linii Air Burkina w połowie marca tego roku i otrzyma wkrótce nową rejestrację XT-ABT. Tym samym potwierdzają się nasze...
21/01/2015 21:07   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_dd5f8 2015-02-03 10:28   
gość_dd5f8 - Profil gość_dd5f8
"A cala reszta i wszystkie nowe trasy europejskie potrzebowac bedzie wlasnie takich E-Jet'ow 1 lub 2 generacji i Q400 - te ostatnie moga latac na krotszych trasach jak np. BEG, RIX, TLL czy ODS, a Embraery na dluzszych - rowniez do Portugalii, Islandii, Pln Afryki czy na Ural lub Kaukaz." - przeciez one tak daleko nie doleca....
gość_3696a 2015-01-26 14:39   
gość_3696a - Profil gość_3696a
jak czytam niektóre komentarze i EKSPERTYZY biznesowe dla LOTu to dochodzę do wniosku że niektórym należy wytoczyć proces ale myślenia
usuniety 2015-01-23 11:11   
usuniety - Profil usuniety
Szkoda tylko, ze pomalowano w nowe barwy akurat te samoloty, ktore maja w pierwszej kolejnosci odejsc z floty.
gość_f4faa 2015-01-22 23:41   
gość_f4faa - Profil gość_f4faa
Oby tylko LOT nie zaszalal i nie poszedl wylacznie w samoloty 150+. Jesli LOT chce budowac hub to musi latac czesto i do wielu miast 'drugiej i trzeciej kategorii odsniezania' i zbierac tam pasazerow. A do tego potrzebne sa wlasnie samoloty 80-120 miejscowe, a nie takie pod 200 miejsc, bo efekty latania takowymi widzimy w CSA, ktore w swoich 320/321 wozilo powietrze mimo atrakcyjnych taryf i dogodnych przesiadek w PRG. Wieksze samoloty przydzaca sie LOTowi na kilka najwazniejszych tras - zapewne mniej niz polowe z tych obecnie obslugiwanych. A cala reszta i wszystkie nowe trasy europejskie potrzebowac bedzie wlasnie takich E-Jet'ow 1 lub 2 generacji i Q400 - te ostatnie moga latac na krotszych trasach jak np. BEG, RIX, TLL czy ODS, a Embraery na dluzszych - rowniez do Portugalii, Islandii, Pln Afryki czy na Ural lub Kaukaz.

A SP-LDA to historyczny egzemplarz. Obsluzono nim pierwszy rejs handlowy samolotem z rodziny E-Jet: LO225/17MAR04 na trasie WAWVIE. Byc moze kiedys znajdzie sie w muzeum Embraera.
gość_2a367 2015-01-22 23:28   
gość_2a367 - Profil gość_2a367
waldek: Skąd wiesz, że w II kwartale? Jest to gdzieś?
waldek 2015-01-22 21:38   
waldek - Profil waldek
solokhumbu: Było w artykule pasazeru. LOT zastanawia się nad Boeing 737-800MAX albo Airbus 320neo decyzja zapadnie niedługo około drugiego kwartału.
piotrek737 2015-01-22 21:26   
piotrek737 - Profil piotrek737
gość_21dd8L: MON rocznie płaci za wynajem tych maszyn 30 mln złotych. Za taką kwotę nie kupi się nawet jednego Suchoja SSJ100, a co dopiero E175 lub czegoś większego ;) Nie wspominając jakie dochodzą do tego koszty operacyjne.
gość_21dd8 2015-01-22 19:16   
gość_21dd8 - Profil gość_21dd8
A'propos rzadowych: taniej podatnika wynosiloby gdyby Vipy miały swoj własny E-175 albo np. E-190 a nawet B 777 bądź A330, a nie wynajmować ciagle od LOT-u 2 E-175.
gość_2a367 2015-01-22 11:41   
gość_2a367 - Profil gość_2a367
solokhumbu: 1) Z tego co pamiętam (nie mam pewności), to docelowo wszystkie E170 2) niedługo ma zapaść decyzja.
solokhumbu 2015-01-22 11:15   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Pytanie jeszcze, ile E70 ostatecznie odejdzie z lotu. A pyt nr 2) - znacznie ciekawsze - co w zamian? I: kiedy?
wroord 2015-01-21 22:56   
wroord - Profil wroord
gość_4ccb3 moze masz racje. Lecialem E170 gdy tylko sie pojawily i caly czas cos skrzypialo i trzeszczalo oraz byly rozne przeciazenia. To spowodowalo ze ich unikalem jak tylko moglem, ale ostatnie moje podroze byly bezproblemowe. Mysle ze sa idealne na krotsze trasy europejskie.
gość_10229 2015-01-21 21:59   
gość_10229 - Profil gość_10229
E170 to wg mojej subiektywnej opinii najwygodniejsza maszyna średniodystansowa, jednak myślę że są to troszkę za małe maszyny jak na nasz rynek i pozbycie się ich jest uzasadnione ekonomicznie. E195 by były idealne do ruchu pasażerskiego ale pamiętajmy, że jeszcze jest cargo, które stanowi zauważalna część przychodów przewoźników i aby się rozwijać LO musi myśleć o samolotach klasy C.
gość_4ccb3 2015-01-21 21:36   
gość_4ccb3 - Profil gość_4ccb3
Byc moze wiele osob tego dzisiaj nie pamieta, ale poczatki EMB170 w Locie mozna prawie porownac do problemow wieku dzieciecego Dreamlinera. E-jety byly dosyc newralgiczne, jeden z nich sie popsul i byl przez pewien czas zaparkowany bodajze w Zurichu, pojawialy sie tez glosy, ze te brazylijskie samoloty w ogole nie sa przystosowane do polskiego klimatu. Z biegiem czasu okazalo sie, ze to bardzo wygodny i niezawodny samolot i ze decyzja o zakupieniu ich byla niezwykle trafna, bo pomogla LOTowi rozbudowac hub w Warszawie (w przeciwienstwie do CSA, ktore nie moglo zyskownie zapelnic swoich wiekszych Airbusow i Boeingow i obecnie na coraz wiecej tras wysyla ATRy, a ruch w Pradze sie zmniejsza). Prawdopodobnie tak samo bedzie z Dreamlinerem, choroby wieku dzieciecego zostana za pare lat zapomniane, to tez byl bardzo dobry wybor i zakup dla LOTu.
maciek_waw 2015-01-21 21:28   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Żegnaj! Dobrze służyłeś. Pora zrobić miejsce większym kolegom...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy