Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00e04
2018-03-19 07:08
Między Krakowem i Katowicami mogłoby być jedno Megalotnisko z ruchem transatlantyckim i do Azji.
gość_50884
2016-09-09 11:21
Rywalizacja, wyscig lotniczych szczurow, konkurs, pogon za cyferkami i upajanie sie nimi.
To tylko na polskim forum takie cos, gdzie indziej, np jak czytam niemieckie fora to np lotniska Kolonia i pobliski Düsseldorf to nie RYWALE, a porty wzajemnie sie uzupelniajace.
Jak DUS dostanie jakies polaczenia to nikt sie nie zapyta "a czemu nie w CGN?"
To taka polska specyfika chyba - nie luczy sie wspolny sukces tylko kazdy sobie.
gość_6a329
2016-09-09 10:51
Pyrzowice to Modlin dla Krakowa. Taka jest prawda i żadne szczekanie piesków tego nie zmieni.
gość_a3047
2016-09-09 09:45
@gość_a3047 - gdyby Frankfurt i Monachium były mądre to by WYBUDOWAŁY jedno ogromne lotnisko w połowie drogi między nimi. Gdyby Bruksela i Amsterdam były mądre.... I tak dalej, i tak dalej...
gość_b29cb
2016-09-09 08:04
Gdyby Katowice i Kraków były mądre to by wybudowali jedno ogromne lotnisko w połowie drogi między nimi i obsługiwaliby nie wiele mniej pasażerów niż Warszawa.
gość_d6dbd
2014-11-24 20:39
No proszę, nagle się okazuje że lotnisko w Szymanach, z połączeniem kolejowym, jest jednak potrzebne, a tyle było biadolenia. Mam nadzieję, że za rok analitycy powtórzą swoją pracę z uwzględnieniem tego lotniska.
gość_59021
2014-11-17 20:21
gość_52782 JA bym proponował przenieść jeszcze 5 maszyn Wizzair'a i jeszcze żeby nie było mało to Cargo, a co.... jak szaleć to szaleć....
gość_839cf
2014-11-17 16:34
Do Kelo. Wara od śląskiej solidarności bo jak trzeba to i A4 zamkniemy w tym kierunku. A co komu zalerzy na KRK lotnisko komu??? nikt nie jest zagrozony tylko pilnuje swoich interesów.
do gość_52782: z ktw ruch czarterowy się nie przeniesie, przecież mają dobre warunki tam ( bazy przewoźników,niskie koszty,loty w nocy). Jednak rok 2015 i kolejne po rozbudowie w Krk i w związku z tym braku przeciwwskazań do zwiększania czarterów jak było do tej pory ( o czym informowały biura podróżny że lotnisko nie chce specjalnie współpracować) liczę ze czartery się rozwiną do poziomu minimum jak w poznaniu czy gdańsku i będzie oferowanych z 25+ kierunków a nie po 16 czy tam 18 nie pamiętam dokładnie ile było w tym i poprzednich latach.
gość_4a44e ten użytkownik się widać strasznie zagrożony poczuł i już nawołuje do bojkotu w ramach śląskiej solidarności ;d ;d he he
gość_4a44e
2014-11-16 22:01
do gość_52782. Marzyciel !!!! Żaden charter nie przeniesie sie do KRK ! KTWE o to moga być spokojne. Jeszce gdyby lobby turystyczne na śląsku nie oferowało wylotów z KRK to juz całkiem leżycie. Za niedługo nikt ze slaska na wakacje nie poleci z KRK - to tak w ramach ślaskiej solidarności. Bo jak wspierac to swoje a na ślasku niczego nie brakuje. Wystarczy obecne lotnisko a kwestią czasu bedą i inne połączenia. Nikomu KRK nie jest ze slaska potrzebny do szczęścia.
gość_52782
2014-11-16 18:37
Interesujące jest to , ile ruchu czarterowego przeniesie się z KTW do KRK po wybudowaniu nowego Terminala. Dla zarządzającego portem lotniczym tak samo istotny jest wpływ z czarterów jak i ruchu regularnego. Do tej pory KRK miał problem z pojemnością Terminala , potem będzie odwrotnie. Tu nie ma co rozumieć i mówić o jakichkolwiek podziałach , w tej branży liczy się wynik , a nie podział rynku.
gość_2765d
2014-11-16 17:00
W Popradzie jest też od niedzawna obecny Wizz Air, ale loty tylko do LTN
gość_d50e8
2014-11-16 12:16
Nastepne lotniska sa zupelnie niepotrzebne.Czy sadzicie ze ktos poleci np do Kolobrzegu.? Rodzina pakuje sie w samochod bo to daje niezaleznosc na miejscu .Do tego potrzebna jest komunikacja z lotniska.Dotychczas nad polskie morze glowniw jezdza ci co nie lataja lub wyjazd za granice utrudnia bariera jezykowa lub finansowa.Poza tym co z polaczeniami poza sezonem .Lotnisko przyniesie straty.Podobnie z Mazurami i Zakopanem .Po slowackiej stronie lezy lotnisko POPRAD ktore stoi praktycznie puste.Teraz Air Baltic zaczyna tam latac itez sie sparzy jak sparzyl sie Eurolot.
gość_a9df2
2014-11-16 07:59
podstawowa sprawa - należało uwzględnić przygraniczne lotniska. Kilka dni temu leciałem i wracałem z SXF do Włoch, i tyle co lata Polaków, to szok. SXF i TXL to lotniska pierwszego wyboru dla setek tysięcy osób z zachodniej Polski. W moim przypadku w locie do NAP, Polacy stanowili jakieś 20-30% paxów. Rok temu leciałem z LEJ do FAO, i tam ten odsetek był jeszcze większy.
gość_d308c
2014-11-15 20:47
Co do tytułu artykułu to jest moim zdaniem błędny. Te porty od lat nie konkurują bo oferują różny produkt, one się uzupełniają. I krakowianie i Górnoślązacy zawsze będą latać na wakacje z Pyrzowic bo łatwiej dojechać tam 1/5 klientów niż 4/5 w drugą stronę. A regularne rejsy zawsze będą do Balic bo tam chcą latać turyści. Oba porty i mieszkańcy doskonale to rozumieją.
gość_d308c
2014-11-15 20:44
Kolega maciek_waw ma rację. Nowe lotniska powinny powstać tam gdzie będzie ruch turystyczny. Czyli Kołobrzeg (a nie Zegrze godzinę od morza) i okolice Giżycka (a nie Szymany 80 km od Wielkich Jezior Mazurskich). Dodatkowo spokojnie warto rozważyć coś w pobliżu Białegostoku niedaleko Grodna.
gość_8733a
2014-11-15 15:53
do gość_3b7d4: Jakie 2 godziny Radom - Okęcie? Nawet googlemaps pokazuje 1:12 h. I tyle się jedzie. Port Lotniczy Radom jest największym niewypałem lotnictwa. Dziwię się też istnieniu Babimostowi - zwiększa jedynie koszty województwu. Ile osób lata do Wawy czy KRK? Dobrze, że UE zablokowała budowę lotniska w Gdyni. Płn-wsch Polska potrzebuje portu, ale nie w Szymanach gdzieś w krzakach daleko od jakichkolwiek zabudowań. Już lepiej gdzieś na terenie Mazur, to od razu by turystykę rozhulało, a i Białystok i Olsztyn nie miałyby strasznie daleko. Małe lotnisko z terminalem mniejszym niż np. Lublin, ale z pasem minimum 2200 m. Pisz czy inna miejscowość położona w tej okolicy.
Zakopane potrzebuje raczej cywilizowanej kolei regionalnej z/do Krakowa
maciek_waw
2014-11-15 10:36
I bez tych badań patrząc na mapę lotniczą Polski, ewidentnie widać, że brakuje lotniska w północno-wschodniej Polsce (okolice Ełku-Giżycka) oraz gdzieś koło Kołobrzegu. Ewentualnie lotnisko dla Zakopanego ze względu na ruch turystyczny też byłoby wskazane.
gość_c91c1
2014-11-15 10:10
@Kelo - oczywiście wszystko co powiedziałeś jest prawdą, tzn te 20 minut liczymy przy prawie pustych ulicach, jednak nie wyobrażam sobie innej metodologii. W przeciwnym przypadku nawet mieszkając przy lotnisku może ci nie wystarczyć 20 minut i nie trzeba nawet jakichs super korków, tylko ze 2 swiatła na których czekasz po 2 zmiany swiateł.