Oblatywacz: Klasa biznes w Thai Airways

Oblatywacz: Klasa biznes w Thai Airways Klasa biznes w tajlandzkich liniach lotniczych nazywa się Royal Silk Class. Pasazer.com sprawdził ją podczas rejsu TG 921 obsługiwanego przez airbusa A380 z Frankfurtu do Bangkoku. a potem lotu TG 433 na pokładzie boeinga 777-200 ze stolicy Tajlandii do Dżakarty. Kilka słów o Thai AirwaysPoczątki Thai Airways International sięgają 1960 r....
30/01/2015 13:13   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lukipuki 2015-02-07 13:55   
lukipuki - Profil lukipuki
Prawie zgdzam się z tym co opisał oblatywacz. Do Azji latam wyłącznie THAI tylko dlatego bo:
- jestem od 7 lat w programie RoyalOrchidPlus
- tanie i darmowe upgrade do C przyciąga.
Widzę cały czas zmiany w Thai Airways i wcale nie są to korzystne zmiany w stylu smooth as silk tak jak to było kilka lat wstecz. Standard w THAI jest nie równomierny. Nigdy nie ma się pewności w jakim samolocie wylądujesz. Niektóre samoloty są przestarzałe niektóre zaś odnowione. Chwała im za to, że w końcu zauważyli te skargi od pasażerów i na bieżąco starają się wymieniać zużyte czasem i nawet 20 letnie wnętrza samolotów. Im młodsza załoga tym traktowanie pasażerów jest inne, szybkie, gorsze. Jedzenie w C jest nierównomierne. Na jednym z lotów dostaniesz mniej lub więcej. Dlatego mimo, że A380 jest świetnym i wygodnym samolotem nie przepadam za lotem w C w ich wydaniu. Pasażerowie traktowani są po macoszemu i z prędkością światła ale to też zależy jaki jest LF w danym dniu. Inaczej jest w mniejszych samolotach i w mniejszej kabinie C. Myślę, że 30 osób załogi na A380 to za mało. Co do THAI Airways lounge to zgadzam się z artykułem. To wielki wstyd aby posiadać taki obskurny lounge, który powinien być przecież wizytówką THAI. Z resztą w porze szczytu czyli od 20-0:00 obsługa traci totalną kontrolę. Z tajskiego forum jakiś czas temu przeczytałem, że w BKK ma powstać nowy temrinal wyłącznie dla THAI i Star Alliance. Ma tam powstać także TG lounge, który ma w końcu odmienić wizerunek linii. Tak czy siak najlepszy lounge w jakim byłem na lotnisku w BKK to Royal First Lounge (opisałem u siebie na blogu). Niestety dostęp mają tam tylko osoby podróżujący w F lub posiadacze kart Platinum Royal ORchid Plus. I co jest bardzo niesprawiedliwe dostep mają osoby z LH i LX podróżujący w F oraz posiadacze kart HON. Zauważyłem, że THAI już nie za bardzo dba o sowich pasażerów bo kiedy to ja leciałem w F na rejsie z TG z FRA-BKK LH zakazała wejścia do sowich F lounge. Pod spodem ktoś napisał o lounge SQ lub BR owszem można wchodzić ale tylko na kartę Gold *A. Podrózujący w C klasie na rejsie z TG nie mają możliwości wejścia jesli nie posiadają statusu przynajmniej Gold. Oczywiscie tamte lounge zamykają wczesnie zaraz po ostatnim locie SQ lub BR i druga sprawa są przeważnie daleko od gejtów z których borduje swoich pasażerów Thai. :)
gość_1db07 2015-02-02 13:40   
gość_1db07 - Profil gość_1db07
Na flyertalk'u jest dlugi thread na temat dosyc 'zapuszczonych' lounge's TG w BKK - rozwiazanie jest proste - nalzezy skorzystac z lounge SQ lub BR, ktore sa duzo lepsze. O ile autor nie lecial na jakims bezplatnym bilecie od przewoznika, boarding pass w klasie C wystarcza by skorzystac z lounge SQ (polecam) lub BR (nie bylem po remoncie, wiec sie nie wypowiem).
maciek_waw 2015-02-01 13:51   
maciek_waw - Profil maciek_waw
@gość_874e1: Skrót międzynarodowego portu w Bangkoku to BKK, nie BGK.
gość_7a0b1 2015-02-01 02:18   
gość_7a0b1 - Profil gość_7a0b1
Zgadzam się dokładnie z komentarzem gościa 874e1 co do serwisu Thai. Jest on chyba najgorszym z azjatyckich przewoźników, a leciałem nim już paręnaście razy. Posiłki zawsze były bez wyrazu, kiepsko skomponowane, jakość alkoholi, a szczególnie win - najtańsza półka, a załoga prawie zawsze chciała po prostu rozrzucić tace, zebrać je i pójść spać. Plus wielokrotnie słyszałem jak się odzywała do pasażerów bardzo spoufale, wyniośle, mało profesjnalnie. I zgadzam się z oceną lounge'ów. LOT i Thai w BKK dramat, LH jak najbardziej ok.
gość_874e1 2015-01-31 17:48   
gość_874e1 - Profil gość_874e1
Ciekawe jak można mieć różne wrażenia. Ponad dwa tygodnie temu leciałem w biznesie Thai wieczornym połączeniem FRA-BGK i później BGK-BRI (Brisbane). A dziś właśnie wróciłem po lotach MEL-BGK i BGK-CPH. Zgadzam się w kwestii oceny siedzeń (2 razy leciałem angle flat i 2 razy flat w "kabince"). Chociaż jako osoba znaczącej postury przy siedzeniach flat czułem się trochę ograniczony (jest ciaśniej i węziej). Niestety dość odmienne mam zdanie odnośnie potraw. Niby dość różnorodne, na pewno obfite, ale kompletnie niedoprawione. Drugi posiłek śniadaniowy (omlety, jajecznice, kiełbaski) dla mnie kompletnie niejadalne. Chociaż owoce i jogurt były OK. Osobiście mam też duże zastrzeżenia do serwisu pokładowego. Dla mnie nastawieni byli na jak najszybsze "opędzenie" serwisu, aby mieć święty spokój. Dwukrotnie wyrywali mi talerz z rąk, aby było szybciej. A po zakończeniu serwisu przez dalszą część lotu (do drugiego posiłku) pies z kulawą nogą się nie interesował pasażerami (wszystkie 4 loty!). To nawet w klasie ekonomicznej w Lufthansie co 2 godziny jest rundka z wózkiem z napojami. Dodam, że przy 12 godzinnym rejsie serwis po starcie i przed lądowaniem to chyba trochę mało. No i odmienne mam doświadczenie z saloniku w BGK. Po kompletnej beznadziei salonu LOT na Okęciu (nieśmiertelny zestaw serów i wędlin bez względu na porę, niewielki wybór alkoholi, brak gniazdek przy większości foteli i kompletny brak zainteresowania obsługi nie mieszczącymi się na stolikach talerzykach i filiżankach), przez przyzwoity, ale bez polotu salonik Lufthansy, ten w Bangkoku był zdecydowanie najlepszy. Duży wybór dań, zmieniających się w czasie. Mimo dużego obłożenia saloniku obsługa na bieżąco zbierała naczynia. A do tego świetne i obszerne prysznice oraz duży wybór napojów i alkoholi.
gość_a6cb5 2015-01-31 11:04   
gość_a6cb5 - Profil gość_a6cb5
W języku polskim istnieją dwa przymiotniki związane z Tajlandią - tajski (odnoszący się do Tajów) i tajlandzki (odnoszący się do Tajlandii). Podobnie jest z Indiami (hinduski, indyjski). Linie w takim razie są tajlandzkie, gdyż odnoszą się do całego kraju, a nie tylko narodu Tajów.
gość_75ba3 2015-01-31 04:46   
gość_75ba3 - Profil gość_75ba3
Z forma "tajlandzkie" zbytnio bym sie nie upierał. Oficjalna nazwa linii nie brzmi Thailand Airways, a THAI AIRWAYS. Zgodnie z zapisem angielskim oficjalna nazwa kraju to Kingdom of Thailand, a wiec Thai moze odnosić sie właśnie do mieszkańców tak jak ma to miejsce w nazwie ANA czyli All Nippon Airways :)
gość_4fc57 2015-01-30 23:52   
gość_4fc57 - Profil gość_4fc57
zgadzam sie z moderatorem ze to linie tajlandzkie, ale moderator nie musi byc od razu uszczypliwy.
gość_52e12 2015-01-30 20:27   
gość_52e12 - Profil gość_52e12
tajskie linie lotnicze. Bardzo proszę o pilnowanie poprawności języka polskiego Komentarz moderatora: Linie lotnicze są przewoźnikiem Tajlandii, a nie Tajów, dlatego poprawna forma to "tajlandzkie", a nie "tajskie". Polecamy Słownik Języka Polskiego.
gość_5b42b 2015-01-30 15:47   
gość_5b42b - Profil gość_5b42b
Nie ma sie czego dziwić. Wyznacznikiem jest cena FRA-BKK normalna jak inni przewoźnicy więc standard jest wysoki. Rejsy tym samym 772 na krótkim dystansie w business class to 1200zł\RT na BKK_HKT więc ,,zjeżdżalnia" to i tak dużo według mnie w porównaniu do EU gdzie za Tą cene dostaje się fotel economy z wolnym miejscem obok siebie. Lub dla zainteresowanych nawet ta lepsza business w 787 od 2000zł/RT BKK-SGN :D pozdrawiam Martino
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy