Raport: Bruksela przychylna dla LOT-u

Raport: Bruksela przychylna dla LOT-u Komisja Europejska oficjalnie zatwierdziła pomoc publiczną dla LOT-u pod koniec lipca. Na stronie internetowej brukselskiej administracji znajduje się 50-stronicowe uzasadnienie tej decyzji.Bruksela uznała, że wbrew uwagom Ryanaira pobłażliwość lotnisk wobec długów LOT-u nie była pomocą publiczną, lecz uzasadnioną decyzją biznesową. Komisja uznała też, że plan...
23/10/2014 08:16   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mietek 2014-10-27 09:51   
mietek - Profil mietek
"Związkowcy z NSZZ "Solidarność" wyrazili wątpliwość, czy LOT ma szansę wrócić do trwałej zyskowności i przekonywali, że spółka otrzymała już w przeszłości pomoc publiczną." - czy ja dobrze rozumiem, związkowcy chcieli aby LOT nie dostał pozwolenia na pomoc czyli chcieli upadku firmy i zwolnienia wszystkich pracowników? Oni działają na korzyść pracowników? Chyba Lufthansy...
gość_6ec98 2014-10-25 22:32   
gość_6ec98 - Profil gość_6ec98
A z jakiej racji Ryanair wtrącał się do decyzji KE w sprawie LOT - u ? Zapomnieli ile kasy dostali także z MOICH PODATKÓW ? Pozapominali o tym ? Dodatkowo ile kasy poszło na polskie lotniska z UE, z których latał LOT, choćby na krajówkach ? KE dofinansowała też choćby pociąg na lotnisko w Warszawie i nie wiem czy też rozbudowę warszawskiego portu zatem doprowadzanie do bankructwa krajowej linii jaką jest LOT to także marnowanie wydanej wcześniej kasy z UE, a także pogorszenie sytuacji czy zakończenie działalności przez inne firmy współpracujące z LOT-em , np. eurolotu. Dlaczego można dopłacać do miejskich autobusów, lotnisk, pociągów , a gdy trzeba pomóc w znacznie bardziej skomplikowanym biznesie jakim jest prowadzenie inii lotniczej, są takie kłopoty. Przez jakie dziwne prawo upadł Malev i skorzystały na tym "tanie" liniie , dla których te przepisy są preferencyjne... Przez to znacznie zmniejszyła się liczba konferencji w Budapeszcie i miasto sporo straciło...
gość_c9d89 2014-10-24 13:22   
gość_c9d89 - Profil gość_c9d89
gość_a8478: Otwarte zapewne zostaną, jak się skończy okres restrukturyzacji (w którym nie mogą nowych połączeń otwierać), a ogłosić je mają podobno na koniec tego lub początek następnego roku ;)
usuniety 2014-10-24 12:21   
usuniety - Profil usuniety
gość_efc80, to byla pomoc portow lotniczych, ktora w dluzszej perspektywie pozwoli uniknac strat po stronie tychze portow
gość_a8478 2014-10-24 08:39   
gość_a8478 - Profil gość_a8478
Kiedy nowe polaczenia regularne long-haul?? I jakie kierunki??
gość_4e40f 2014-10-23 22:28   
gość_4e40f - Profil gość_4e40f
Zarówno Ryan jak i LOT mają wpisane w swoje profile działalności branie kasy z zewnątrz. Ryanair dlatego że zrobił z tego maszynkę do zarabiania. A LOT dlatego, że inaczej nie umie.
gość_c9d89 2014-10-23 18:56   
gość_c9d89 - Profil gość_c9d89
piotrek737: 787? Czy coś mnie ominęło? Ciekawie, jakby czasami poleciała nówka Dreamliner, a nie 767 z 2-4-2 w Y ;)

Co do tematu, Ryanair ma chyba swoją własną logikę: bierz miliony od polskich lotnisk, narzekaj na innych, że takową dotacje JEDEN RAZ biorą ;/

Lubię Ryanaira, bo to zawsze jest jakaś low-costowa alternatywa, ale z ich opinią na ten temat się całkowicie nie zgadzam. Mam nadzieję, że LOT od listopada 2015 roku zacznie się rozwijać i może za kilka lat będzie przewoźnikiem wielkości Austrian, Finnair ;)
gość_efc80 2014-10-23 16:48   
gość_efc80 - Profil gość_efc80
"lepszym rozwiązaniem było odroczenie terminu płatności przez LOT niż doprowadzenie do upadłości państwowego przewoźnika" czyli to byla pomoc panstwa ratujaca LOT przed bankructwem
gość_c1f58 2014-10-23 16:05   
gość_c1f58 - Profil gość_c1f58
Nie żebym był jakimś fanem LOTu ale Ryanair sam korzysta z pomocy publicznej pod przykrywką dotacji przez samorządy, na terenie których znajdują się lotniska, na których Ryanair ląduje. Gdyby Ryanair nie miał tych dotacji to byłby prawie nieobecny na polskich lotniskach. Więc jak oni mają czelność wspominać cokolwiek o dotowaniu LOTu?
piotrek737 2014-10-23 14:32   
piotrek737 - Profil piotrek737
LOT w tym roku już ma konkurencję na long-haulu czarterowym w postaci TUI które będzie latać na 767 i 787 od Arkefly. Jak widać rynek nie lubi niszy, a konkurencja jest zdrowa zawsze. A latanie 737 po całym globie, to sorka, ale no thanks! :)
gość_4056b 2014-10-23 14:20   
gość_4056b - Profil gość_4056b
gość - a czy Twoja linia czarterowa ma możliwość operowania non-stop na kierunkach longhaulowych takich jak VRA, BKK, CUN czy LRM? Jak nie to o jakiej konkurencji tu mówimy?? A to, że jedno z biur podróży chciało podpisać z LOT-em, a nie z Twoją linią, umowę na obsługę rejsów shorthaul w sezonie lato to przecież czysto wolnorynkowy wybór...
gość_0f974 2014-10-23 13:50   
gość_0f974 - Profil gość_0f974
No te loty charterowe LOTu to jest po prostu nieuczciwa konkurencja. Mogę latać na Dominikanę Drimkami by wyjść na zero, a przewożnik charterowy nie może być na zero, tylko musi zarabiać :(
gość_b4c07 2014-10-23 13:25   
gość_b4c07 - Profil gość_b4c07
A mnie zastanawia zupełnie inna sprawa. Pracuje w pewnej polskiej linii czarterowej, LOT jako spółka skarbu państwa utrzymuje się miedzy innym i z moich podatków. Z moich podatków realizuje loty czarterowe odbierając mi prace za moje własne pieniądze. I co na to komisje?!?
usuniety 2014-10-23 13:23   
usuniety - Profil usuniety
Brawo maciek_waw! Święta racja! A FR chyba jeszcze nie dostał wystarczającej nauczki w kilku krajach za dopłaty. BA sama chętnie przytuliłaby pasażerów z lotowskich transatlantyków i dlatego pewnie to próbowali zakwestionowali. A co do "Solidarności" to szkoda gadać...
maciek_waw 2014-10-23 12:00   
maciek_waw - Profil maciek_waw
BA chciał aby LOT wycofał się z long-haul? A co im do tego? Ryanair niech lepiej się martwi o siebie i spojrzy jak im lotniska polskie pomagają.
Związkowców "Solidarność" powinni rozgonić, nie ma to jak kopać swoją rodzimą firmę. Fajne podsumowanie. Powo LOT!
gość_96877 2014-10-23 11:49   
gość_96877 - Profil gość_96877
I między innymi dlatego nie korzystam z usług Ryanair.
gość_4dcba 2014-10-23 10:34   
gość_4dcba - Profil gość_4dcba
A durne "polaczki" niech dalej korzystają z usług Ryanair.
Ile O Leary zatrudnia osób w PL?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy