Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
infomodlin
2014-09-23 21:42
Czas do otwarcia Bazy Ryanair rozpocząć !!! Link poniżej........
zobacz link
Na konferencji Ryanair zapowiedział zwiększenie częstotliwości obecnych połączeń, dochodzą nowe Lizbona, Ateny, 2x krajówki to wszystko da nam 2.5mln.pax w 2015r.
Lotnisko ma przed sobą świetlaną przyszłość zapowiadany jest rozbudowa terminala do 6mln.pax zapowiadani są nowi przewoźnicy wszystko wskazuje że Port Lotniczy Warszawa Modlin jest skazany na sukces.....
chandler: Odpowiadając na Twoje pytanie czy to jest daleko czy blisko chodzi pewnie o to, że więcej ludzi by musiało jeździć z Warszawy do Łodzi niż musi jeździć z Łodzi do Warszawy. Niektórzy skuszą się niższą ceną i pojadą ale dla dużej liczby osób to będzie za daleko i sobie odpuszczą lecąc z WAW. Tak to widzę:) A co do WMI to elegancko się rozwija i oby tak było dalej. Ja sam jeszcze nie miałem okazji skorzystać ale to mam nadzieję się zmieni już w przyszłym roku. I kto wie czy w tym tempie WMI za parę lat nie "pogodzi" KRK i GDN w rywalizacji o drugie lotnisko w Polsce:)
Lizbona w końcu będą normalne ceny jak na LCC. myślicie ze kwiecień będzie ok na podróż ?
usuniety
2014-09-19 10:24
@jaszunski: wróć sobie do początku dyskusji i przejrzyj wypowiedzi moje (i innych, którzy zauważyli to samo). Rozumiem - dwa nowe połączenia - a pięć pozostałych - ogłoszone jako nowe, bo zostają na kolejny sezon. No już bez przesady. Nawet infomodlin przyznał, że właściwie to nie są nowe połączenia :)
chandler
2014-09-19 09:51
Abstrahując nieco od tematu artykułu, ale w nawiązaniu do kilku wcześniejszych wypowiedzi ciekawe jest, że jak pojawia się temat otwierania/nieotwierania nowych połączeń z Łodzi to (prawie) wszyscy mówią, że po co? Przecież Łodzianie mogą dojechać do WAW/WMI bo to tak niedaleko, bo jest autostrada itd itp. Jednakowoż w tamacie roli LCJ jako lotniska LCC dla Warszawy zawsze pojawiają się głosy, że bez sensu, bo kto się będzie z Warszawy taki kawał tarabanił? To jak to w końcu jest - daleko czy blisko? :) Fakt że skoro WMI już powstało i coraz sprawniej funkcjonuje temat LCJ jako "taniego" lotniska dla Warszawy jest już nieaktualny, niemniej jak widac tego typu opinie nadal się pojawiają i jest to zastanawiające.
gość_129da
2014-09-19 00:01
spotter10: Co do WAW, to lepiej byłoby nie robić terminala LCC, bo przepustowość by się pewnie wyczerpała przed rozpoczęciem kolejnych modernizacji... ;/
gość_ab73f
2014-09-18 22:16
witam,a tymczasem pojawiła się nowa firma oferująca przejazd z Łodzi i okolic na lotnisko w Modlinie - modlin-express.pl
pablakiss
2014-09-18 21:51
Witam ponownie.. po dluzszym pobycie na wakacjach..widze ze sie nic nie zmienilo..:)..oprocz tego ze Ryanair dorzucil kilka nowych tras a wiec porrannym lotem z Wro dolece sobie przez WMI ...praktycznie wszedzie..;) ..czego zycze wszystkim innym pasazerom ...ps.. chcialbym troche porysowac China Eastern .. ale nie wiem jak to zrobic..
@jaszunski: zgadzam się z Tobą co do tego, że każde lotnisko chętnie przyjmie 2mln paxów od jednej linii, a i argumentacja o sprzężeniu zwrotnym FR-WMI właściwie mnie przekonuje. Tylko nie porównuj w takim razie ilości pax od jednej linii idących w miliony na WMI z pięcioma liniami wypracowującymi 200 tysięcy na LUZ, bo LUZ skazany na sukces nie jest. Właściwie można powiedzieć, że LUZ ma obecnie siatkę połączeń i zestaw linii ponad swój obecny potencjał (jakkolwiek naiwnie to brzmi) i nie dziwi mnie właściwie wszechobecny zachwyt nad tym lotniskiem - choć rozumiem, że niektórych może on wkurzać, to jednak trzeba przyznać, że jak na tak młode lotnisko LUZ radzi sobie świetnie i to nie jest propaganda sukcesu. A są lotniska regionalne w Polsce, które nie umieją wykorzystać swojego potencjału, i to w sposób przewlekły. No ale skoro to temat o Modlinie, to niech się Modlinowi darzy - parafrazując LUZomaniaków "brawo WMI!" :)
jaszunski
2014-09-18 20:08
miroso: O jakich staro-nowo trasach mówisz? FR dzisiaj zapowiedział uruchomienie dwóch kompletnie nowych kierunków: Lizbona i Ateny. Reszta przy okazji.
jaszunski
2014-09-18 19:29
teemu: Poczytaj sobie dyskusje sprzed roku na tym forum, to zobaczysz, jak "oczywisty" dla co poniektórych ten potencjał WMI był. Ja i niewielka liczba osób twierdziliśmy, że Modlin jest skazany na sukces, ale byliśmy wówczas zakrzyczani. Jakby się sprawdziły te wszystkie wieszczenia, to już od dawna WMI powinni być zamknięte. Co do obecności jedynie FR a WMI. Jako lotnisko tylko i wyłącznie dla low costów, potencjalna liczba przewoźników którzy moga stąd latać jest niewielka. Po drugie WMI jest ofiarą własnego sukcesu. Tak wielkie zaangażowanie się FR odstrasza innych przewoźników lowcostowych. Przecież powszechnie wiadomo, że Wizz nie wrócił do Modlina po remoncie bo bał się bezpośredniej konfrontacji z FR, którą przegrał sromotnie. Poza tym ja nie widzę problemu, bo lotnisko zarabia na ilości pax, a nie na ilości przewoźników. To o czym mówisz, to nie strategie rozwoju przyjęte przez poszczególne lotniska, tylko brutalna konfrontacja z rzeczywistością w stosunku do szumnych zapowiedzi niektórych lotnisk. Czy uważasz, że jakiś port nie wpuściłby 2 mln pax z Ryanaira, bo przyjął inną strategię rozwoju? A co do ewentualnego szantażu FR, to nie może być o nim mowy w tym przypadku, bo szantaż to może sobie stosować Ryan tam, gdzie mu się latać nie opłaca. A WMI jest mu tak samo potrzebne, jak Ryan WMI. To sprzężenie zwrotne. Gdzie niby mieliby się przenieść? Chopin który nie chce lowcostów ze swoimi 4 razy wyższymi opłatami? A może Łódź? To już było, się nie sprawdziło. Za daleko. Nie wspominam o Radomiu, bo już jakiś kompletny żart był. Wizz i inne lowcosty chyba by się posikały z radości , bo de facto oznaczałoby to odpuszczenie rynku warszawskiego. Reasumując, szantaż FR to takie same malkontenckie zaklęcia jak głupoty o złej lokalizacji WMI. Nie mają nic wspólnego ze stanem faktycznym.
usuniety
2014-09-18 19:14
@infomodlin: jak na dobrego PR-owca przystało, zawsze znajdziesz dobry argument na poparcie swojej tezy i trudno się akurat z przytoczonym przykładem nie zgodzić. ja jednak jestem ciekaw jak to będzie funkcjonowało, taka koegzystencja. czy FR wyruga innego przewoźnika czy zacznie przyciskać lotnisko do bandy (o ile już tego nie robi) czy ten drugi przewoźnik sam się podda. pożyjemy - zobaczymy. życzę jak najlepiej :)
infomodlin
2014-09-18 17:21
miroso@ masę lotnisk na których jest i Ryanair i easyJet i jakoś konkurują
np. Stansted na którym FR jest bardzo rozwinięte
usuniety
2014-09-18 16:53
teemu: w zupełności się z Tobą zgadzam. Zastanawia mnie co to za drugi przewoźnik bo jak jakiś EZY z 1, 2 lub nawet 3 trasami albo jakieś inne dziwactwo w stylu jetairfly to raczej cienko to widzę, bo ciężko będzie konkurować z takim FR o tak rozwiniętej siatce i silnej pozycji negocjacyjnej i ciągle być albo nie być WMI będzie uzależnione od kaprysów tej chimerycznej linii (Ryanaira). Co do ogłaszania staro-nowych tras to posunięcie trochę niskiego rzędu, ale niech im będzie, ostatecznie reklama dźwignią handlu.
infomodlin
2014-09-18 15:54
rafox@ budowa rusza na początku 2015 i kończy się w połowie 2017 przepustowość zwiększy się z 3mln.pax do 6mln.pax
infomodlin
2014-09-18 15:53
mate149@ ja nie powiedziałem że nie masz racji :-) tylko to był jeden z powodów że tak się stało
Modlin ma szanse stać się główną bazą FRancy w tej części Europy jedyny minus to, że nadal są uzależnieni od jednego przewoźnika. Chodzą słuchy, że już niedługo zobaczymy co z tego wyjdzie a jeśli wyjdzie to trzeba będzie bardzo szybko o rozbudowie myśleć.
gość_e95d7
2014-09-18 15:21
Pod koniec sierpnia wspominali tez o Rzeszowie i Szczecinie, ale ani slychu...
gość_6028a
2014-09-18 15:02
Nic tam, docelowo drugie lotnisko w RP. Tak trzymac,
gość_e95d7
2014-09-18 14:53
Nie do "Brukseli", ale do Charleroi, ktore lezy 50 km od centrum Brukseli.