krzysiekl
2014-09-17 10:39
zapomniałem o istotnej kategorii:
- metoda ustalania cen biletów (duża zmienność/mała zmienność) oraz dwa istotne punkty: jak niska może być cena minimalna i jak wysoka może być cena maksymalna
krzysiekl
2014-09-17 10:37
Rynek będzie się według mnie nadal zmieniać, w pewnym momencie może się okazać(albo już to jest), że mamy kilka kategorii (oddzielnych!) w ramach których można dzielić na LC/tradycyjne:
model hubowy/model p2p,
sposób budowy oferty (wszystko w cenie /nic poza przelotem w cenie biletu, przy czym to drugie daje możliwość rezygnacji z tego czego nie chcemy),
zakres współpracy z innymi liniami,
ilość dostępnych taryf przy zakupie (np. teraz Ryanair ma dwie przy zakupie przez net)
i ostatnie ale może najważniejsze:
utrzymywanie niskich kosztów funkcjonowania(low-cost) lub podejście rozrzutne (nie chcę tego nazwać "tradycyjne")
powyższe będzie miało jeszcze dwie meta-kategorie: loty krótkodystansowe (np. europejskie) i loty dalekodystansowe (za pewne produkt danej linii może się różnić w ramach tych dwóch grup; za pewne będą też linie gdzie będzie w miarę podobnie-obecnie np. linie znad zatoki)
nie nie i raz jeszcze nie. Ryan nie jest konkurencja dla linii tradycyjnych a jedynie dopelnieniem uslugi na rynku. I tak bedzie zawsze. Oba modele (niskokosztowy itradycyjny) ma swoj udzial w rynku i swoich klientow, a to ze czasem sie nimi wymieniaja to nic nie znaczy. Wprowadzanie ' a la' uslug biznesowych przez Ryana nic nie znaczy. To tylko wisienka na torcie bez jakiekolwiek znaczenia. Ja korzystam czasem zarowno z linii niskokosztowych jak i tradycyjnych i nigdy przy podejmowaniu decyzji o zkupie biletu nie mialem dylematu czy lepszy bedzie Ryan czy np LH. Sa inne czynniki o tym decydujace.
gość_aeddb
2014-09-17 09:58
niedługo linie tradycyjne (czytaj: źle zarządzane, trwoniące środki finansowe, nie potrafiace zejśc niżej z ceną choć części biletów i zrezygnować z super wysokich cen na niektórych trasach) nie będą żadną konkurencja dla low costów (czytaj: linii utrzymujących koszty funkcjonowania na niskim poziomie, dynamicznie zabiegające o klienta niską cena tam gdzie trzeba i biorące nornalne ale nie astrononiczme opłaty w pozostałych przypadkach)