Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_34835
2014-09-16 10:23
LOT swoje e-jety też podstawia pod rękawy w GDN. LH 5 lotów dziennie, SAS do 5 lotów dziennie. Jak LOT zacznie w W14/15 latać e-jetami 6 razy dziennie. Czyli rękawy są wykorzystywane.
usuniety
2014-09-16 05:11
@gość_86446: ciekawe kiedy ile razy i czym przylatywałeś/odlatywałeś z/do GDN, bo przeważnie LCC i małe DASHe nie są boardingowane z rękawów. Poza tym LH, SAS - prawie zawsze z nich korzystają.
gość_4f544
2014-09-15 23:48
KKR jest na pozycji nr 100 wśród lotnisk europejskich, a GDN gdzieś jeszcze dalej, a tu dyskusja jakby chodziło o jakieś znaczące porty lotnicze :) Nawet WAW to malutkie lotnisko. Jakie to ma znaczenie, czy KRK jest drugi, czy GDN ma szanse być drugi? Przeciez to malutkie regionalne lotniska.
gość_86446
2014-09-15 23:21
Fajnie, a atrapy rękawów kiedy zamienią na prawdziwe. Żaden samolot nie podjeżdża pod rękaw.
gość_cc988
2014-09-09 22:22
Gościu, a gdzie Ty widzisz cokolwiek anty-KRK? Polecam Ci powrót do szkoły (odpowiedni okres) i przyuczenia się w czytaniu ze zrozumieniem. No chyba, że to jest dla Ciebie za trudne, to idź się pobaw na podwórku a poważne tematy pozostaw dorosłym.
gość_984e9
2014-09-09 14:22
Jak zwykle wątek o GDN zamienia się w wątek anty-KRK. Piaskownica (czy to z powodu bliskości plaż ?)
spotter10
2014-09-09 12:19
Nie ma potrzeby aby być osobiście w KRK, żeby wiedzieć że obecne warunki są ciężkie a samo lotnisko pęka w szwach. Nie trzeba być też geniuszem by wiedzieć, że po rozbudowie terminala mogą się pojawić nowe połączenia i/lub nowe linie. Ale ile dokładnie, to już tylko wtajemniczeni wiedzą. I proszę Cię gościu, nie nazywaj tutaj kogoś trollem, kto prowadzi rzeczową i normalną dyskusję.
gość_77b05
2014-09-09 10:53
A kto z Was wypowiadających sie na forum był ostatnio w KRK ....???? Dopóki nie zakończy sie rozbudowa....a to ma sie stać pod koniec 2015 nie ma szans na wiecej polaczen....bo zwyczajnie to lotnisko teraz nie daje rady....i tak trzymają sie dzielnie na to w jakich warunkach teraz pracują .....a jesli chodzi o rozmowy prowadzone z liniami lotniczymi...to po rozbudowie niektórym TROLLOM szczęki poopadają :)))) zycze GDN takiego samego zainteresowania bo to super miasto
spotter10
2014-09-09 10:23
Jeszcze taka mała uwaga: w lipcu różnica między KRK a GDN wyniosła raptem 22 tys. pax.
spotter10
2014-09-09 10:17
mietek -> ja nie pisałem, że to jest możliwe w ciągu roku. To jest kwestia kilku lat, przynajmniej 5'ciu moim zdaniem. Zgadza się, że KRK notuje wzrosty, ale GDN znacznie większe. Przy poziomie pax z sierpnia, tj. KRK 400 tys, GDN 370 tys., to wystarczy aby GDN miał o 1pp większy przyrost niż KRK i już będzie się zbliżał (400 tys. x10% = 40 tys.; 370 tys. x11% = 40,7 tys.). A obecne wzrosty GDN znacznie, bo o ponad 20% przekraczają KRK. Nie twierdzę też, że tak duże będą się ciągle utrzymywać, ale doszliśmy już do takiego poziomu, gdzie każde dodatkowe połączenie, każda dodatkowa maszyna będzie się liczyć. Tak jak pisałem - wystarczy, że (proszę to traktować tylko jako przykład) względem tego co jest obecnie, w GDN dojdzie TYLKO 1 maszyna typu 737-8/A320 z trzema rotacjami dziennie i już GDN dogania KRK (737-8/A320 = 189 miejsc; 3 rotacje = 3x189x2 = 1134 pax; 1134 pax x 30 dni = 34 020 pax; LF=90% -> 30,6 tys. pax). Do tego dochodzi efekt EURO2012 i coraz większa rozpoznawalność Gdańska na świecie. Dlatego moim zdaniem w ciągu najbliższych lat może być naprawdę ciekawie, jeżeli chodzi o porównywanie statystyk obydwu lotnisk.
spotter10: Zgadza się jeżeli chodzi o inwestycje ale póki co różnica jest spora. Nie do odrobienia w ciągu roku i nic nie wskazuje na to aby miało się to zmienić. KRK notuje wzrosty kilkuprocentowe więc póki co ucieka skutecznie. Jakby zaczęli mieć wzrosty typu 0,5-1% to pojawiła by się szansa dla GDN przy zachowaniu swoich wyników dodatnich.
spotter10
2014-09-09 08:35
Nowy terminal oraz płyta nie są gwarantem sukcesu i zwiększonej liczby pasażerów. Oczywiście nie mam pojęcia z kim są prowadzone rozmowy w obydwu portach nt. uruchomienia nowych połączeń i może być, że w KRK faktycznie tylko czekają na zakończenie inwestycji. Ale nie zapominajcie, że w GDN również jest rozbudowywany terminal, który zwiększy przepustowość. Pan prezes Kłoskowski (prezes GDN) dosyć często bywa w Radiu Gdańsk i nie raz wspominał o fakcie, że wszelkie inwestycje jakie są robione wynikają z zapotrzebowania. Także podejrzewam, że również prowadzi swoje rozmowy z przewoźnikami nt. nowych połączeń. Pożyjemy - zobaczymy. Na dodatek Gdańsk dzięki EURO2012 stał się bardziej rozpoznawalnym miastem i osób przylatujących turystycznie do Gdańska jest coraz więcej. Jedna z moich firm związana jest właśnie z turystyką i ten rok był dla nas najlepszy w historii. Oczywiście nie jestem trollem i nie będę życzył KRK źle i twierdził, że wszyscy co są za KRK się mylą a GDN jest najlepszy i tylko ja mam rację. Ciesze się, że obydwa porty tak ładnie się rozwijają i wraz z WAW stanowią trzon polskiej sieci lotnisk.
gość_c44a3
2014-09-08 16:32
Dokładnie tak jak pisze mietek pozycja KRK na drugim miejscu jest niezagrożona jeszcze długo długo. W przyszłym roku nowy terminal i płyta, zapewne zwiększy się oferta czarterowa, której w KRK praktycznie nie ma w porównaniu do nas, FR zapowiedział po rozbudowie ostrą inwazję w KRK no i należy dodać że jeżeli KRK coś zrobi z drogą startową (chodzi głównie o jej długość) to to jest jedyne miasto w Polsce poza WAW gdzie mogą wrócić atlantyki i nie chodzi tu o LOT. Do tego mogą dojść inne linie regularne bo zwiększy się komfort odprawy. Tak więc raczej tylko armagedon może zdetronizować KRK z 2 pozycji niestety.
gość_eb7f3
2014-09-08 16:08
@gość_290c6: W skali europejskiej KRK i GDN jeszcze dlugo nie beda duzymi lotniskami regionalnymi. Nie stanie sie to poki nie zaczna obslugiwac rocznie ok 10 mln pasazerow rocznie. Czyli tyle ile dzis WAW. Wszystkie polskie lotniska obsluzyly w ub. roku 24m pax czyli mniej niz regionalne lotniska w Gatwick (35m) czy tureckiej Antalyi (27m) i nie wiele wiecej niz Dusseldorf (24m). Na miano duzych lotnisk regionalnych zasluguja GVA (14m), HAM (13,5m), AGP (13m), NCE (11,5m) czy ESB (11m). Warto zobaczyc tabelke przedstawiajaca liczbe obsluzonych pasazerow na lotniskach europejskich i zobaczyc, na ktorym miejscu jest WAW i na ktorym KRK. GDN nie najdziemy nawet w pierwszej setce.
zobacz link
Moim skromnym zdaniem to GDN nie dogoni KRK nawet w ciągu najbliższych 5 lat. Kraków jest wciąż bardzo popularny na zachodzie, niestety również wśród pijany Brytoli i Irlandczyków, a poza tym w 2015 rozbudują terminal i będą mieli więcej połączeń. Bez jakiejś diametralnej zmiany KRK jest niezagrożone na 2 miejscu.
spotter10
2014-09-08 11:31
Dobrze napisane - będą rywalizować, czyli moimi słowami "walczyć" o ilość obsłużonych pax. Konkurować nie będą, bo obsługują zupełnie inne regiony.
gość_34835
2014-09-08 10:56
KRK i GDN jak różnica w ilości obsłużonych pasażerów pomiędzy nimi będzie ok. 10%, a tak może się stać już w przyszłym roku to będą dużymi lotniskami regionalnymi. Będą rywalizowały pomiędzy sobą ilością paxów, jakością obsługi, ilością kierunków i dojazdem do terminala, natomiast nie będą ze sobą konkurowały. Będą za to miały bardzo dobre wzajemne połączenia lotnicze realizowane przez dwie linie lotnicze.
spotter10
2014-09-08 10:03
Wiadome jest, że KRK w tym roku ani nawet w przyszłym nie jest zagrożone. Ja mówię w perspektywie przyszłych 5'ciu lat. Oczywiście wszystko może się jeszcze zmienić, ale jest realne aby GDN z czasem miałem więcej pasażerów niż KRK. Atutem GDN jest fakt, iż najbliższe lotniska to BZG, POZ, SZZ i WAW. W promieniu 100km nie ma ani jednego! A na południu jest wprawdzie więcej ludzi ale też więcej lotnisk.
gość_6028a
2014-09-08 06:47
Bravo Gdansk i zycze drugiego miejsca na pudle jak najszybciej. Congrats,
"Walczyć" to mogą ze sobą porty leżące blisko siebie i zabiegające o tych samych pasażerów, bo to już nie te czasy, kiedy się jeździło przez pół Polski żeby wsiąść do samolotu ;)