Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_aa107
2014-08-15 07:21
Nie wiem po co te kolejne lotniska. Najnowsze czyli LUZ wbrew zapowiedziom i propagandzie sukcesu ledwo zipie i bedzie drogim hobby, ale oczywiscie zaraz zleca sie tamtejci krzykacze i beda dalej jak mantre powatarzac utarte bzdury.
Szymany spotka podobny lub jeszcze gorszy los.
Niemieckie wycieczki na jakie sie liczy lataja czesto do WAW, a przewaznie do GDN gdzie w opcji wycieczki jest wypad na Warmie i Mazury. Wystarczy poogladac sobie katalogi wazniejszych niemieckich biur podrozy by sie o tym przekonac. Kto ma tam i dokad latac?
Polski turysta z rodzina wybierze na pewno samochod. Bo by loty sie oplacaly to bilety nie moga byc tanie, a wiadomo, ze Polak do szczodrych finansowo turystow nie nalezy.
Ta inwestycja to po prostu wywalenie pieniedzy w bloto, nic mniej nic wiecej.
gość_7c5d7
2014-08-14 22:40
gosc_a05c4 Dolicz sobie jeszcze do tego straty jakie przynosi Lublin, i zanim wyjdzie na plus- o ile w ogóle wyjdzie to uzbiera się całkiem niezła sumka więc jednak sporo tych dróg można by było za te pieniądze wybudować.
gość_7c5d7
2014-08-14 22:38
gosc_9efb3 Chyba sobie żarty stroisz Rzeszów ciągle idzie do przodu, już była masa proroków którzy twierdzili że po otwarciu LUZ w RZE będzie tragedia a jak widać to Rzeszów ciągle ucieka a Lublin jest w ogonie.
gosc_9efb3
2014-07-23 12:25
Rzeszow Tez skazany jest na porazke jest blisko do Krakowa Niech Tylko wybudujo Atosdrade A4 Do ,Krakowa i bedzie po Jasonce A lublin jeszczew kofortowej sytuacji
gosc_a05c4
2014-07-14 23:20
qwerty zobacz sobie jakie są koszty budowy dróg czy kolei. Za to co Lublin wydał na lotnisko, nie pobudowałbys nawet 20 kilometrów ekspresówki.
krzysiekl
2014-07-11 21:21
nie chcę być adwokatem diabła i marudą ale z Szyman do Modlina jest 150km, więc te porty też byłyby dosyć blisko siebie...ale fakt, drogi i całość infry nie jest tam zbyt dobra a miejsc pracy potrzeba.
gosc_ce745
2014-07-11 20:57
Shorty: a co ma Szczecin do Warmii i Mazur? I skad wziales rewelacje o tym, ze rzekomo jest tam największe bezrobocie w Polsce? Pewnie z tego samego źrodła, z którego wiesz, ze SZZ to kod lotniska w Szymanach. To obrazuje Twoja wiedzę na ten temat wystarczająco, specu...
gosc_9b6bf
2014-07-11 20:51
Jedyna inwestycja w Szymanach to ta dokonana przez samorząd na rzecz rayana. Wspomnicie kiedyś moje słowa.
SZZ to własnie jest przykład wykorzystania srodkow UE do rozwoju regionow, jest to bial plama i lotnisko musi tam powstac, ale chyab juz ostatnie w pl. Radom czy gdynia to CBA sie powinno tym zajc. mam nadzieje ze dzieki SZZ Warmia i MAzury sie rozwina bo tam bezrobowcie jest najwieksze w kraju.
pamietajcie ze brak infrastryktury do blokada rozwoju , a nowe drogi i lotniska pomagaja w rozwoju iwlasnie na to trzenba wydwac podatki a nie na urzednikow. to daje mniejsca pracy i tworzy nowe mozliwosc dla regionow. ludzie zaczybaja wiecej latac i dzis inwestycje nawet jesli beda troche deficytowe to warto w to inwestowac ale z glowa bo radom i gdynia to przyklady glupoty.
gosc_39962
2014-07-11 11:39
Zbudowanie lotniska nie spowoduje, ze zaczna z niego latac pasazerowie. Bowiem poki nie bedzie polaczen lotniczych, ludzie dalej beda jechac na wieksze lotniska w WAW, GDN, KRK, WRO czy KTW, aby poleciec w swiat. Malutkie lotniska niezwykle trudno moga przyciagnac do siebie przewoznikow i widzimy to doskonale na wiekszosci malych lotnisk w Polsce: BZG, IEG, LCJ, LUZ, RDO, RZE, SZZ, a nawet na wiekszym jakim jest POZ. Bez oplat marketingowych i innych dotacji nie sa w stanie miec przewoznikow, a te doplaty to kolejne koszty, ktore musi pokryc lokalny samorzad, czyli mieszkancy. Stad nalezy pomyslec o takim rozwiazaniu, aby z mniejszych miast moc szybciej dostac sie na duze lotniska - np. szybka koleja i na to wydawac pieniadze, a nie na kolejne lotniska, ktore beda staly puste i stana sie na wiele lat skarbonka. Nowe linie kolejowe wykorzystaja rowniez pasazerowie podrozujacy po Polsce, a nie tylko ci co leca gdzies dalej. Stad bedzie to oznaczalo duzo lepsze wykorzystanie pieniedzy, a nie ich marnowanie jak obecnie.
Różnica taka że jedno działa, ale ma marne wyniki wbrew zapowiedziom, a drugie działa ale nie ma żadnej lini. I oba były niepotrzebne.Zamiast tych lotnisk można było wybudować więcej km ekspresówek lub autostrad.
gosc_a80a7
2014-07-10 14:26
qwerty: nie porównyj LUZ do RDO. Jest jednak spora różnica
gosc_99ae6
2014-07-10 13:40
lotniska w Polsce sa potrzebne bo jazda polskimi drogami to meka jakie autostrady jakie szybkie drogi w Europie iSwiecie ludyie lataja a samochodami to jezdza bidaki samochod na gieldzie to 10 20 tys a samolot toczas
gosc_e3f0b tylko cześć tych lotnisk które wymieniłeś powstało kilkadziesiąt lat temu . Bezsens to jest budowanie/czy modernizowanie lotnisk wojskowych obecnie. Taki RDO czy LUZ już sama bliskością WAW i WMI są skazane na porażkę. O ile jeszcze mazury są białą plamą na mapie polski i tutaj budowę można zrozumieć to jeśli chodzi o lotniska w innych regionach to jest już lotnisk albo za dużo albo wystarczająca ilość.
gosc_d6dba
2014-07-10 13:11
Nie mogli tego lotniska zrobić o wiele taniej (np. jakiś prosty, nieduży terminal)?
gosc_7ae2d
2014-07-10 03:50
Niech ci sami podatnicy zamiast turlac sie na warszawskie czy krakowskie lotniska zaczna latac ze swoich. Wtedy pogadamy czy oplaca sie budowac na prowincji. Ludzie chca latac i nikt nie zamierza jezdzic do dwoch slusznych lotnisk jak za PRL.
gosc_055b2
2014-07-09 22:37
Tak, utrzymanie lotnisk dla tych miast to prawdziwe wyzwanie finansowe. Z drugiej strony dojazd np. mieszkańców RZE do WAW czy KRK byłby pozbawiony sensu. Czasy się zmieniły, ludzie latają częściej i męczyłby ich tak częsty dojazd do lotnisk.
gosc_2e38b
2014-07-09 22:26
A kto niby wywalił miliony na SZZ? Przecież tam od lat 90-ych nic nowego nie zbudowano i chyba nie ma żadnych planów, bo to lotnisko poza lotami do WAW raczej mało co obsługuje.
gosc_e3f0b
2014-07-09 22:13
Kolejne lotnisko na ktore wyrzuca sie pieniadze w bloto, a potem latami trzeba bedzie je utrzymywac za pieniadze podatnikow, bo nie bedzie w stanie na siebie zarabiac, a bedzie jeszcze dotowac przewoznikow, aby dokadkolwiek z niego latali. Czy nie nauczylismy sie jeszcze na kilku przykladach mini-lotnisk w BZG, IEG, LCJ, LUZ, RZE, RDO, SZZ nie majacych szansy obslugiwac min. milion pasazerow rocznie, ze budowa ich nie ma kompletnie sensu? Po co wystawiac kolejny kosztowny pomnik lokalnej wladzy?