W oczekiwaniu na DVOR

W oczekiwaniu na DVOR
11/06/2014 13:27   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_871ae 2014-06-15 20:38   
gosc_871ae - Profil gosc_871ae
Z Lublina do Londynu Stansted leci 188 osób a do Luton 170. W drogę powrotną uda sie około 160 Do Luton i 183 do Stansted to chyba dobry wynik jak na 2 loty dziennie tak przynajmniej mówią systemy rezerwacyjne przewoźników o ilości sprzedanych biletów. I kto mówi że. Lublin nie ma potencjału
gosc_40e03 2014-06-15 11:05   
gosc_40e03 - Profil gosc_40e03
@gosc_85f4a: Tak. Łódź, Bydgoszcz, Lublin to III liga a Gdynia, Radom i Zielona Góra to klasa okręgowa.
gosc_0f6c1 2014-06-15 01:45   
gosc_0f6c1 - Profil gosc_0f6c1
@gosc_7ea5f zeby powojskowe RDO dostosować do standardów jakie ma wybudowany od podstaw LUZ (duża płyta startowa, ponad 2,5 kilometrowy, pas, oświetlenie, urządzenia,terminal itd.) trzeba wywalić tyle samo (lub niewiele mniej) kasy co na budowany od podstaw LUZ i to jest największy paradoks Radomia.
gosc_85f4a 2014-06-11 18:24   
gosc_85f4a - Profil gosc_85f4a
Nie można Łodzi,Bydgoszczy i Lublina zestawiać w jednym rzędzie z Gdynią,Radomiem i Zieloną Góra, bo pomiędzy nimi jest przepaść.
gosc_7ea5f 2014-06-11 17:44   
gosc_7ea5f - Profil gosc_7ea5f
michal5: LUZ i RDO to jak prowadzil slepy kulawego. O jakim potencjale mozna mowic w LUZ? Gora kilka rejsow w tygodniu na kilku kierunkach low costowych w UK, Norwegii, Wloszech, Irlandii, dwa-trzy (GDN, WRO, moze POZ) kierunki krajowe (latajace nawet nie codziennie i tylko w srodku dnia, wiec bez szans na przyciagniecie pasazera 'biznesowego') i ew. polaczeniu z jednym hubem (LH/FRA). Polaczenia V3 do ROM nie mozna uznac za hubowe, bo ROM to nie hub V3 i nie mozna zbudowac wspolnej oferty V3/AZ na jednym bilecie. Nawet zakladajac podwojenie tego wszystkiego czy potrojenie to dalej jest to moim zdaniem za malo, aby budowac lotnisko od zera. Gdyby w LUZ miala miejsce sytuacja jak w RDO (ze jest lotnisko wojskowe z pasem ok 2 km i jedynie trzeba dostawic terminal np. przenoszac ten z LCJ) to wtedy pewno moznaby rozwazac taka inwestycje, ale budowanie od zera jest moim zdaniem wyrzucaniem pieniedzy w bloto. RDO z uwagi na sytuacje gospodarcza (wysokie bezrobocie w miescie i okolicy), bliskosc Okecia (100km) ow potencjalik ma kilkakrotnie mniejszy od LUZ. I tutaj nawet istnienie lotniska wojskowego i niewielkie inwestycje w postaci budowy terminala przeniesionego z LCJ to wyrzucanie pieniedzy. Trzeba pamietac, ze wybudowanie lotniska to jeden koszt, a drugi (w sumie wyzszy od tego pierwszego) to jego wieloletnie utrzymanie w tym doplaty dla przewoznikow. A ilu przewoznikow moze przyciagnac RDO? Jednego, dwoch z grona LCC: moze FR, moze efemeryda 4You, moze W6, (ale juz napewno nie LH), ktorzy 'przeczolgaja' pracownikow RDO mowiac, ze zaczna latac, jak im sie pokryje koszty operacji i lotnisko wezmie na siebie ryzyko, ze jak sie nie zapelni samolotow i pokryje straty. A ze lotniskiem zarzadza samorzad, to owe koszty ma pokryc miasto/gmina/powiat Radom. A z czego pokryje? Odpowiedz jest oczywista, z kieszeni podatnika, ktory z pewnoscia zanim gdzies poleci porowna oferty polaczen z RDO z tymi z WAW, a nawet z LCJ, WMI czy LUZ i wybierze ta najlepsza. I raczej watpliwe jest by ta z RDO byla najatrakcyjniejsza (cenowo, rozkladowo itp). Wiec jest totalna klapa na wieki wiekow amen.
michal5 2014-06-11 17:17   
michal5 - Profil michal5
Szczególnie, że LUZ jest w pobliżu, gdzie widać, ze jest potencjał i są ogłaszane nowe połączenia. A Radom tylko pogarsza sytuację. No chyba, że będą dopłacać miliony do swojej skazaną na porażkę zachcianki
gosc_3770a 2014-06-11 16:44   
gosc_3770a - Profil gosc_3770a
michal5: ale nawet ow Londyn i Oslo gora 2-3 tygodniowo kazde (by samolot nie byl pusty), a to chyba sporo za malo, aby utrzymac lotnisko by na siebie zarabialo i nie bedzie przynosilo strat!
michal5 2014-06-11 16:18   
michal5 - Profil michal5
LF linii 4you airlines byłby żałosny tutaj...
no chyba, że Londyn albo Oslo, nic więcej
gosc_65eec 2014-06-11 16:14   
gosc_65eec - Profil gosc_65eec
banan86: Oczywiscie zamiast wydawac pieniadze na wiele polskich 'Ciudad Real (CQM)' czyli czwartoligowe (istniejace juz i dopiero planowane) mikrolotniska bez przyszlosci typu LUZ, RDO, LCJ, BZG, IEG, GDYnia, KIElce, SZY, OSZ, Nowy Targ, Pila itp lepiej postawic na jedno duze lotnisko (ktore zastapiloby tez Okecie, ktore z racji bliskosci miasta i uciazliwosci dla Ursynowa i Ursusa tez ma juz swoje latka policzone) umiejscowione miedzy Warszawa i Lodzia przy A2, CMK (przedluzonej na polnoc do GDN z odnogami do 1/Torunia, Bydgoszczy, Pily oraz 2/Olsztyna) i Linii Szybkich Kolei Y, majace szeroki wachlarz polaczen na wielu kierunkach obslugiwanych przez wielu konkurujacych ze soba przewoznikow siatkowych i lcc (a co za tym idzie majacych lepsza oferte dla pasazera i bez wyciagania srodkow od samorzadow regionalnych) polaczone szybka koleja z roznymi regionami kraju. Duze lotniska typu KRK, GDN, WRO, KTW, jak rowniez te najbardziej odlegle sredniaki jak SZZ i RZE na tym by nie ucierpialy, bo same wszystkie w przeciwienstwie do czwartoligowych liliputow maja spory potencjal rozwojowy.
gosc_41886 2014-06-11 15:50   
gosc_41886 - Profil gosc_41886
Zawsze sa dwa raporty. Dla swoich z gory i dla spoleczenstwa. Po co ludzie maja za duzo wiedziec. Po co im to?
gosc_ad6d5 2014-06-11 14:01   
gosc_ad6d5 - Profil gosc_ad6d5
@banan86 akurat dvor przyda sie tez wojsku.
banan86 2014-06-11 13:38   
banan86 - Profil banan86
A nie lepiej byłoby odrazu zamknąć lotnisko? Po co w ogóle PAŻP ma tam inwestować chociaż złotówkę?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy